Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik heb helaas ervaring daarmee…met 28weken zwangerschapsvergiftiging en in 2weken meer dan 15kg vocht bijgekomen en letterlijk uit mijn huid geknapt. Ik weet nog precies hoe die pijn en jeuk voelde. Ik had op aanraden van hier toen de cica plast van roche gekocht en bio-oil. En rituals had zo’n speciale belly zalf ofzo. Maar heel eerlijk… werkte uiteindelijk niks behalve bevallen :pensive: mijn huid zal ook nooit meer hetzelfde zijn en ik probeer daar iedere dag nog mee te leven.

Achteraf zou ik misschien destijds meer olie gesmeerd hebben en in bad gedaan hebben (die ene keer dat ik in het ziekenhuis in bad mocht😅). En dan echt goede olie zoals balneum.

Wel echt heeel erg lief dat je dat voor haar gaat kopen!!!

6 likes

Ik kon zelf strakker instoppen dan met het Nunki lakentje. Want er zit ook nog elastiek in. Rond acht maanden zijn we overgegaan op zo’n dikke Hema slaapzak, want toen lag hij regelmatig buiten het lakentje. Hij ging toen ook al snel op z’n buik slapen en sinds toen sliep hij veel beter. Maar als jouw kindje liever op de rug ligt heb je er niks aan.

@Eilish eigenlijk wel vreemd dat ze daar nog niks tegen kunnen doen. Lijkt me heel pijnlijk! En ik al klagen over gezwollen enkels, dat is niks bij wat jullie hebben meegemaakt. Heftig zeg.

Heeft iemand tips tegen krampjes bij een newborn? 4 dagen oud en het breekt m’n hart om dr lichaampje zo te zien aanspannen :broken_heart: Alle houdingen hebben we al geprobeerd, pittenzak, fietsen met de beentjes, masseren, niks helpt

1 like

Wij zijn begonnen met probiotica en gebruiken sap simplex voor de voeding. Sinds we dit gebruiken heeft onze baby weinig tot geen last van krampjes. Eerder ging het huilen door merg en been…

2 likes

Wat bij ons het beste werkte is tijdens een voeding tussendoor echt goed laten boeren in deze houding:

Screenshot_20221023-075949_Google

Dus op je been zetten, 1 hand op de rug en het kinnetje laten rusten op je duim en wijsvinger van de andere hand, ruggetje recht en kin wat naar voren

(Niet mijn foto, man of baby :stuck_out_tongue: )

Hij drinkt dan ook weer rustiger = beter voor krampjes

6 likes

Geef je borstvoeding? Hier ook krampjes in de kraamweek toen ik stuwing kreeg. Moeilijker aanhappen doordat ze zo vol zijn en meer lucht binnen. Toen de stuwing minder werd, waren de krampjes ook weer over. Nu is hij 6 weken en weer af en toe krampjes (past ook wel bij de leeftijd).

De houding die @anon3219017 deelt vond onze oudste heel fijn bij krampjes. Hebben heel wat rond gelopen met haar zo op de arm die eerste weken.

Onze middelste had flink krampjes, hebben daar ook nachten mee beneden gezeten zodat de rest wat kon slapen. Wat voor haar het beste hielp was alles uit behalve luier en dan in een draagdoek en dan wat rondhupsen. Denk combinatie van de houding, tegendruk en het huid-op-huidcontact.

@Eilish aaah zo rot :frowning: thanks voor je reactie iig! Bad hebben ze in ons ziekenhuis helaas niet, alleen zo’nopblaasbevalbad, maar niet standaard op de kamers. Kan me wel voorstellen dat balneum heel fijn is inderdaad, heb dat voor de 2e ook veel in het badje gebruikt omdat die echt van die droge plekken op der huid kreeg die steeds groter werden. Volgens mij heb je daar ook dingen van om te smeren dus ga daar ook eens naar kijken :relaxed:

Ik ben opzoek naar een chille drinkbeker voor mee naar school :upside_down_face:
Had al even op “drinkbeker” gezocht maar vond zo 123 niks…

We hebben die van mepal gehad, maar die was echt vrij snel stuk vond ik… hadden we pech en is het toch een anrader of ander merk liever?
dit model dus:

1 like

Idd die Camelbak Eddie of de Sistema twist&sip als bidon. De gewone bekers van mepal campus (met zo’n schroefdop) zijn overigens wel goed.

Net mijn 6 maanden oude baby ingebakerd en in slaap gestuiterd op de fitnessbal, omdat ze niet rustig kon worden zonder. Hele tijd met dr handjes naar haar mond vanwege het doorkomende tandje en dan de speen eruit trekken maar hem toch weer erin willen. In bed was piepen, dus dan werkte niet.

Inbakeren is dan het laatste redmiddel, maar ze past nog maar net in die zak. Is een puckababy dan nog iets of past die ook bijna niet meer met 6 mnd? Slaapzakken maat 70 zijn ook al krap.

1 like

Bedoel je de piep? Of die puckababy die erna komt?

3 likes

Bij de puckababy mini kan ze d’r handen nog steeds voor dr gezicht bewegen. Ik denk om eerlijk te zijn ook niet dat het past voor je baby. Kan 'm zo wel even opmeten.

1 like

Ja die erna. Maar als ze dan nog steeds met haar handen naar haar mond kan zoals @Kusjessoldaat zegt, heeft dat geen zin.
Die piep is sowieso te klein toch?
Het is ook alleen voor noodgevallen want ivm beginnen te draaien mag het eigenljjk niet meer, dus nu lig ik in een donkere kamer naast haar te wachten tot ze wakker wordt. En tegen alle verwachtigen in slaapt ze al bijna een uur :crazy_face:

Ja de piep is echt heel klein! Je kunt haar ook inbakeren in een xxl hydrofiel; dat deden wij op het laatst ook.

1 like

Ik kon het niet opmeten want het meetlint ligt in de babykamer en die slaapt :sweat_smile:.
Maar ze doen in de slaapzak een jasje aan en daarna gaat de slaapzak dicht, de armen kunnen dus nog wel omhoog en die van mij zuigt ook altijd op d’r hand. Ze kan d’r vingers niet echt gebruiken maar tis ook zeker niet echt inbakeren.
Als ze zich loswurmt uit wat Karl voorstelt kan je dat nog doen met een snappie erop (dat is een luierklem, kan er wel 1 naar je opsturen want gebruik ze niet).

1 like

Ohh wat slim dit! Toen wij nog inbakerden in een hydrofiel wurmde de baby zich telkens los, zo irritant haha!

1 like

Geen idee of het werkt hoor! Maar dacht ja het probleem met inbakeren is dat die kindjes zichzelf zo loswurmen, vooral als ze sterker zijn al.

2 likes

Ja, al met een paar weken wurmde ze zich los @Karl_Lagerfeld dus in zo’n hydrofiel werkt niet helaas :sweat_smile: Zelfs uit de Meyco swaddle kon ze zich loswurmen. Niet uit die pacco, maar dat is echt een dwangbuis.
Geen idee wat een snappie is, ga even kijken! Edit: denk niet dat dat een verschil zal maken. Die handen wringen zich gewoon tussen de stof door. Zelfs als het klittenband of het lakentje loeistrak zit.
Hoop dat dat gedoe met die handjes op een gegeven moment voorbij is.

Iemand aanraders voor een specifiek poppenhuis? Ik wil onze dochter er één voor sinterklaas geven maar aangezien ik tegen die tijd bijna uitgerekend ben van de tweede heb ik niet veel zin/energie/tijd om er zelf één te maken of op te knappen.
Ik vind die van Little Dutch erg mooi, maar weet niet of de poppetjes leuk zijn om mee te spelen? Die van Ikea en Petite Amélie vind ik ook leuk, maar misschien hebben jullie nog aan- of afraders.

Deugniet en co heeft hele mooie vind ik!

2 likes

Ik had deze toevallig in de folder van de lidl gezien: Houten poppenhuis basis online kopen | LIDL

Vond ik ook wel mooi voor dat prijsje! Die van little dutch is ook erg mooi, maar volgens mij wel wat kleiner dan de meeste poppenhuizen. Kan onhandig zijn als je later meubeltjes of poppetjes er bij wilt kopen.

Edit: ik zie dat lidl zelfs nog meer poppenhuizen en aanvullende accessoires heeft!

1 like