Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik vind die van little dutch ook erg klein! Vooral als je straks een kruipende baby hebt, moet je sommige dingen daarvan echt wegleggen vanwege verstikkingsgevaar.

Ik zag dat action ook een grote heeft en dacht Hema ook!

Edit: klein bedoel ik hahaha

1 like

Het is wel echt begonnen nu. Baby is nu alweer verkouden (naast tandje) en haar neus zit echt dicht. Zoutspray doet niet echt wat.
Heb hier wel eens gelezen over druppelen en dan uitzuigen, werkt dat goed?

1 like

Ja!

Voor de nacht gebruik ik dan toch vaak ook nog iets met Xylometazolinhydrochlorid. Maar met druppelen en zuigen hoeft dat vaak maar 1 keer per dag.

2 likes

Mag nog niet met een baby toch?

Ik heb een Avent neuszuiger, kan ik die ook gebruiken voor het leegzuigen of moet ik die van otrivin erbij halen?

1 like

Wat een leuke dingen hebben ze zeg!

2 likes

Ja, is een neuspeer. Dank je, dan gaan we zo naar Kruidvat!
Vind het wel spannend :sweat_smile: ze huilt al zo hard van die neusspray :pleading_face:

1 like

Wij hebben die van petit amelie en die bevalt erg goed en is ook mooi vind ik. Mooi formaat ook.

1 like

Komt goed! Hier gaat de monodose beter dan neusspray, want het is meer een soort spoeling en geen spray.

1 like

Mijn baby wurmt zich met z’n armen langs het lijf ook overal in los. Maar inbakeren met z’n handjes op z’n buik werkt wel en verder is het ook een kunst om je kind gewoon enorm strak in te bakeren. Ik ben overigens enorm fan van de love 2 dream slaapzakjes. Ze liggen dan met armen omhoog (zo lag mijn baby als newborn sowieso). Dan kan hij inprincipe nog wel bij z’n gezicht (stribbelt niet zo tegen met rustig worden dan), alleen niks eruit trekken.

3 likes

Die uitzuiger van Otrivin is echt :ok_hand:t3: Hier vind baby het trouwens minder erg dan wanneer ik wat in het neusje spuit. Soms geeft hij geen kik, soms beetje jammeren als het heel veel is.

2 likes

Als het echt heel erg is kun je vragen om een recept xylo voor baby’s bij de huisarts. 0.025% gaat het om.

3 likes

Van pacco hebben ze ook een xl versie, dat zou wel passen denk ik. Of wil je liever geen pacco?

Otrivin snotzuiger :+1:
Tip: het sponsje wat voorin het tuitje zit achterin het middendeel plaatsen (dopje achteraan kan los). Dan doet het zijn werk ook maar komt er geen snot in het sponsje. Het tuitje kan je uitspoelen waardoor je ze niet na elk gebruik hoeft te vervangen maar pas na de snotperiode.

6 likes

onze dochter wordt deze week 2 en ik heb dit gevraagd:

iets anders dan een normaal poppenhuis maar misschien ook wel leuk!
je kan er een 3 flats op elkaar, 1 groot huis of een ander iets van maken

7 likes

Ja super leuk, die heeft ze al! Wordt inderdaad heel veel mee gespeeld.

Bedankt voor de tips iedereen, zitten hele leuke tussen en de meeste kende ik nog niet!

2 likes

Nou, het was heel hard krijsen en tegenstribbelen, nog 100x erger dan de neusspray. En ik was niet echt onder de indruk van wat er uit kwam… :confused: Maar iig genoeg om nu te kunnen slapen.
Misschien had ik te hoge verwachtingen of ben ik te voorzichtig geweest. Later vandaag nog maar een keer proberen.
@Zomerjas Bedankt voor de xylo-tip, die onthoud ik!!

@Nivealover Pacco vonden we niet fijn, die was te stijf. Vond het echt een soort dwangbuis. Daar kwam ze idd niet uit.

2 likes

Hoe hebben jullie je zwangerschap aangekondigd bij de nieuwe opa’s en oma’s? Ben benieuwd!

1 like

Deze krijgt mijn dochter voor kerst! Denk dat ze hem heel leuk vind, ze is dol op playmobil. Die van Duplo was hier ook een grote hit, speelt ze nog steeds mee.

1 like

Ik was vlak na onze bruiloft zwanger. Voor mijn vader en schoonouders hebben we een minialbum met foto’s van onze bruiloft gemaakt en daarachterin een echofoto gedaan. Mijn moeder kreeg ook zo’n album, maar ik zag haar eerder dan dat de albums binnen waren en we wonen niet bij elkaar om de hoek, dus wilde het haar wel vertellen. Heb toen een boekje gekocht over oma en een echofoto erin gedaan.

1 like

Ja het is even oefenen. Het helpt als je het andere neusgat dichtduwt. En even doorhebben hoe hard je moet zuigen.

3 likes