Tips, ervaringen & aanraders #7

Ja dat is zo, ik spoel ze ook altijd af na het bad.

Ik denk dat het heel goed van je is dat je hier hulp bij gaat vragen! Ik herken angstklachten ook van de periode dat het niet zo goed ging na de bevalling. Ik was eigenlijk gewoon doodsbang voor mn baby en wat ze ging doen. Het gaat ook echt beter worden (en babys worden echt makkelijker te lezen als ze ouder worden), en dat genieten komt!

2 likes

Ooh ik vind dit toch echt eng! Ben zo bang dat dit lichtelijk erop blijft. Mocht je dit aanschaffen dan zie ik graag een after foto haha :sweat_smile:

Ik kan het niet meer terugvinden maar welke site was dat met van die kant en klare traktaties :grin: met de zoekfunctie komt er niks tevoorschijn

Bedoel je paperhouse? Daar had ik iig besteld.

Is het eigenlijk de bedoeling dat je iets in de kinderwagen legt (lakentje, hydrofiel of zo) voor je de baby erin legt? Ik ben echt een noob op dit gebied.

Ja je kan de kinderwagen gewoon opdekken net als een bedje! Dus wij deden altijd molton, hoeslaken, hydrofiel onder het hoofdje en dan nog een dekentje.

1 like

Oh joh! Nou, gelukkig heb ik nog wel een hoeslaken over :smile:

Ik doe zelf wat om het matrasje ivm spugen ofzo.
Meestal een wiegmatrashoesje. En soms nog hydrofiel. Dan de baby en afhankelijk wat ie aan heeft en het weer een dekentje of een voetenzak.

1 like

Ja, ook fijn met spuugincidenten, kan je het makkelijk verschonen.

2 likes

@Fredje fijn deze tips, dank!

1 like

Ha nu we de vragen voor nieuwe moeders aan het stellen zijn :sweat_smile: hoe hebben jullie gekolfde melk invriezen aangepakt als je alleen zo’n vriezertje achter een deurtje in je koelkast hebt? Met weinig ruimte dus….

1 like

Mijn kinderen hebben sinds vanochtend weer last van luieruitslag. Ik denk ook weer tandjes poep dus dat zal het wel verklaren…
De opvang dringt aan dat ik de huisarts er naar laat kijken, maar die gaat toch ook niks anders zeggen dan dat we weer miconazol moeten smeren. Voor een combi crème met cortico is ook geen evidence, dus dit is ook de enige werkzame optie lijkt me (en ook volgens de nhg standaard).

Ik overweeg nog om een barrière creme te kopen, misschien helpt dat nog wat.
Hebben jullie misschien nog een gouden tip bij luieruitslag? :sob:

2 likes

In zakjes plat invriezen! Je zit alsnog aan beperkte ruimte natuurlijk maar het is wel de meest ruimtebesparende manier.

Wat @Nefertiti zegt! Wij hebben van die Medela zakjes (kun je ook van andere merken kopen). En dan pers je de lucht er dan zoveel mogelijk uit zodat de melk zo goed mogelijk wordt verdeeld over het zakje. Het zakje zelf is dan best wel plat. Scheelt wel qua ruimte!

Ik heb barrière spray gebruikt (cavilon) en dat werkte super icm miconazol (wisselde beetje af)

1 like

Ik gebruik heilwol en soms icm wolvet. In mijn ervaring is de uitslag binnen 2 dagen weg.

2 likes

Ook hier een nieuwe moeder met een rookie-vraag haha. Volgens mij heb ik een verzakking, ook zichtbaar zeg maar. Ik ga vrijdag naar de bekkenfysio, maar donderdagavond heb ik een voorstelling waarbij ik moet staan, een uur of drie. Is dat af te raden, of kan dat wel zonder dat het verergert? Ik heb er niet echt pijn aan, soms alleen een zeurderig gevoel.

Oh, en van een heel andere orde… Wat zijn goede cadeau-ideeën voor een kindje van ongeveer 5 maanden? Mijn dochter is zo oud rond sinterklaastijd en weet echt niet wat ik op het verlanglijstje moet zetten haha

1 like

HAha ja de vuurvlieg hebben we inderdaad! Groot succes, trouwens.

1 like

Zoek boekje met van die vilten flapjes! Gaan heel lang mee en werd hier rond 8mnd echt een eindeloze hit:
Bekijk Leeuw, waar ben je? op: Leeuw, waar ben je?, Ingela P Arrhenius | 9789025766337 | Boeken | bol.com

Leuk bijt speelgoed van oli&carol, in de vorm van avocado / watermeloen / alles wat je kan bedenken geloof ik haha. Bijv: Oli&Carol 'Arnold' Avocado - Bad en Bijtspeeltje - Blabloom duurzame conceptstore voor het hele gezin

Poppetjes van Grimms waren hier al snel leuk, tussen 6-12mnd wel al. Vooral met sorteer bord: Grimm's Sorteerbord - regenboog - Ziloen

Speeltegels? Ze zal niet te lang erna gaan zitten/kruipen misschien :blush:? Van die rubberen puzzel mat dingen haha.

Blokken met kleur en geluid: Bekijk Eichhorn - Blokken Met Geluid 12 stuks - vanaf 1 jaar - Houten Speelgoed op: Eichhorn - Blokken Met Geluid 12 stuks - vanaf 1 jaar - Houten Speelgoed | bol.com

Misschien mooi wollen jasje van Engel Natur? Lekker in de draagzak ook!

Hier proberen we altijd: one thing they need/read/want/wear. Een pyjama oid is ook leuk :sunglasses:

10 likes