Hier ook grote fan van inotyol zalf
Aankleedkussenhoes!
Ik denk dat het voor een keer wel kan en het niet zal verergeren, maar je zult er misschien wel meer last van hebben die avond/volgende dag.
Ik heb ook een verzakking en mijn fysio zei liever niet langer dan 20 min wandelen. Maar wandelen is wat anders dan staan natuurlijk. Misschien kun je overdag wat meer liggen zodat je wat minder belast begint.
Iemand ervaring met dit specifieke eczeemprobleem?
(Incl. foto)
Samenvatting
Mijn baby heeft al sinds hij 3 maanden oud is (nu 13 maanden) eczeem. Via de huisarts vaselinecrème, vaselinezalf en hormoonzalf geprobeerd en later Tiny Todd, het hielp allemaal niets. Toen zelf Lipikar La Roche Posay geprobeerd en dat was een schot in de roos. Helaas is er een plekje op zijn schouderblad, dat maar zitten. Als we niets smeren heeft het meestal met een gebarsten korst, maar sinds een aantal weken heeft hij zoveel jeuk dat ik toch weer smeer met Lipikar, maar het gaat steeds open en nu âlektâ het ook soort vocht. De (nieuwe) huisarts zei dat we wel âeen dag of 4â konden smeren met hormoonzalf en dan weer vaselinezalf, een afbouwschema was niet nodig, wat ik een beetje een rare reactie vond⌠iemand bekend met open eczeem plekjes?
Voorleesboekje, pyjama, en leuk kledingstuk, of een tegoed voor babyzwemmen/babymassage/etc
Ik deed een hydrofiel onder het hoofdje tegen eventuele spuug, verder niets. Eventueel een dekentje als het koud was maar niet opgemaakt zoals een bed.
Lijkt erop dat mân dochter een oorontsteking heeft. Hebben jullir nog tips om een beetje te zorgen dat ze slaapt?
Dat is echt een nare pijn, dus ik geef dan maximaal pijnstilling (paracetamol en ibuprofen).
Gebruik jij hiervoor gewoon miconazol van de drogisterij? Of moet het nog een bepaalde (lage/hoge) dosis zijn in de crème?
Mijn zoon had dit wel in iets mindere mate, ik heb bijna alle zalven gekocht die er waren maar het enige dat hielp was pure vaseline (dus geen vaselinezalf of -creme).
Je mag volgens mij geen hormoonzalf gebruiken op huid die niet in tact is toch? Dus ik zou dat niet op dat open plekje smeren
Hebben jullie een elektrische moederfiets? Welke zouden jullie aanraden?
Ik wil er eentje met een lage instap en twijfelde eerst tussen een cortina of gazella bloom, maar kreeg dus in een fietsenwinkel te horen dat de gazella kwaliteit veel beter is wat betreft de motor. In de praktijk heb je daar echt last van?
Maarja, ik sta dus wel open voor alles zolang het maar een lage instap heeft en het liefst dat de accu op het frame zit.
Meningen zijn verdeeld, maar wij gebruiken dan maizena. Nou heeft mijn dochter weinig last van luier uitslag, maar de keren dat ze het had was het binnen 24 uur zo goed als weg.
Toevalig @Ishq, ik wilde net vragen over een niet-elektrische moederfiets.
Ik heb nu een moederfiets maar ik vind hem heel vervelend fietsen. Ik wil niet hoeven afstappen bij het stoplicht, maar mijn zadel staat nu veel te laag en het trapt heel zwaar. Ik denk dat een lage instap dan ook goed zal helpen. Ik heb er ook geen stuurslot op.
Dusss, wat is een fijne moederfiets? Ik vind een groot stuur wel fijn, maar een gewone fiets die prima gaat met kinderzitje voor en achter is ook okĂŠ natuurlijk.
Dat heb ik nog niet geprobeerd, ga ik doen.
Dankjewel voor de tip!
De Cortina heeft de accu onder de bagagedrager zitten, dus misschien niet helemaal wat je zoekt? Fietsen met een middenmotor gaan nooit een hele lage instap hebben omdat de motor in de weg zit. Maar ik vind middenmotor persoonlijk wel fijner en veiliger voelen. Over de kwaliteit van de motor weet ik niet zoveel, alleen dat de cortina motor krachtiger is dan de Gazelle. Ik heb zelf de cortina met de grootste accu en kan daar bijna twee weken mee fietsen. Ik ben er erg tevreden mee, heb lang getwijfeld tussen de Gazelle en de Cortina en ben uiteindelijk toch voor Cortina gegaan mede vanwege de prijs en de mogelijkheid om de accu op te hogen naar 750 mAh.
Nou, ik las dus dat het erg zwaar is als je accu onder de bagagedrager zit, is dat zo?
En kan je de fiets ook opladen met de accu erin gewoon in de schuur bijvoorbeeld?
Welke cortina heb jij?
Ik heb de Bloom en ben er super blij mee. Het is een hele stevige fiets en rijdt heel fijn. Je kunt een keer een testrit maken bij zoân Gazelle experience center. Bij mij zaten er toen ook kinderzitjes op, dus je zou het meteen met je kind kunnen testen.
Ja mijn accu is erg zwaar omdat ik de grootste heb, maar ik merk er eigenlijk niks van met fietsen. Mijn dochter zit voorop in het zitje dus ik ben mooi in balans ik haal de accu er nooit uit maar laad op in de schuur inderdaad. Ik zou lekker gaan testritjes gaan maken zoals @Memento_mori zegt, zoveel keus is er helaas niet in elektrische moederfietsen. Oh en ik zou ook de beschikbaarheid van de fiets meewegen. Ik heb lang moeten wachten op (de accu van) mijn fiets.
Ik heb de Gazelle Heavy Duty met een geheel zwart frame. Ben er zo blij mee! Ik had zoân hekel aan fietsen, nu vind ik het heerlijk.
Is geen typische moeder fiets volgens mij, maar fietst heerlijk met zitje voorop (en ik heb hele lange benen).
Daarnaast heb ik geen last van de accu onder de bagagedrager. Vind dat niet zwaar. Het stuur zelf is zwaarder met kind in zân zitje en spullen in de krat, haha.