Tips, ervaringen & aanraders #7

Huisarts tipte bij oorpijn Nurofen, het drankje. Schijnt wat beter te helpen dan paracetamol. En verder kun je misschien Otalgan pijnstillende oordruppels proberen, maar geen ervaring of dit effect heeft (want ooronsteking brak toen net door en toen was de pijn vrijwel weg).

3 likes

Kleuter hier heeft ook al eczeem sinds ze een baby was, echt alle cremes en zalven geprobeerd. Waar ik het het beste mee onder controle hou, is vet houden. Dus net als wat @Snygg doet met vaseline. Hier kun je dat ook kopen met een laag percentage hydrocortisol (1%), dat gebruik ik op alle plekken waar ze vaak eczeem heeft en dan dagelijks ook nog helemaal met bodylotion speciaal voor eczeemhuid (la roche posay of aveeno). Onlangs een tijdje met cetomacrogol gesmeerd, maar toen ging het weer helemaal mis. Haar huid moet echt vet gehouden worden.

3 likes

Ja zou dat ook echt nooit aanraden voor baby’s en jonge kinderen, bizar ook dat je het zo in de kruidvat kan kopen eigenlijk.

Is dentinox nogsteeds het middel bij tandjesellende of is er een nieuw wondermiddel? Gebruikte dat bij mn eerste 2 maar dat is inmiddels ook alweer 5 jaar geleden.

Ik heb de Gazelle bloom electrisch. Heeeeel blij mee! Heb wel de upgrade gedaan voor de accu dat het de hoogste capaciteit heeft.

3 likes

Volgens mij verschilt dit. Ik had namelijk gelezen dat er (een kleine hoeveelheid) alcohol in zit. Moet zeggen dat ik mij hier niet verder in verdiept heb.
Wij hadden hier chamodent gel van VSM. Deze bewaarde wij in de koelkast voor extra verkoeling. De gel werd lekker koud. Je hebt, volgens mij van nuby, ook een tube gel met een soort bitje/bijtring waar je de gel op kan smeren zodat je kindje kan bijten en insmeren tegelijk.
Zoek eens op google op tandgel, dan vind je het wel!

1 like

Tip! Veel leuk houten speelgoed gespot bij de Lidl vanaf vandaag. En regenbroeken met schouderbanden en dun laagje fleece aan de binnenkant. Vanaf maat 86/92.

4 likes

ik heb ook de gazelle bloom!
de accu haal je makkelijk los en kun je gewoon binnen opladen, wat ik heel handig vindt.
en ja, geen idee verder mbt de cortina maar ik ben er iig erg blij mee.

moet wel zeggen dat ik hem van mn werk heb dus ik weet niet of ik zoiets zou kopen als ik het zelf moet betalen

2 likes

We kunnen wel een fietsclubje oprichten, hier ook een Gazelle Bloom. Ik heb hem gewoon met de normale accu, ik fiets toch geen grote afstanden. Ik ben er heel blij mee!

1 like

Hahah leuke club. Ik fiets er ook mee naar werk 13 km enkele reis en daar is ie ook prima voor. Het enige is dat ie lood en lood zwaar is en onze tuin verzakt. Moet m dus altijd een hoge drempel op tillen. Maar volgens mij zijn alle elektrische fietsen zwaar.

1 like

Ik was net bij de Aldi en daar hebben ze leuke glow in the dark vloerkleden, fleecedekens, kussens en ik dacht ook dekbedovertrekken.

Heb vloerkleed met paddenstoelen en een paddenstoelenkussen gekocht.

3 likes

Welke ovulatietesten zijn prettig?

Ik vond de ovulatietesten van sensitest heel prettig. Gewoon staafjes van papier dus niet zoveel plastic afval, en geeft je ovulatie heel duidelijk weer. En prima betaalbaar.

2 likes

jaaa dit, ik moet hem elke dag over een sicke drempel (wie dat bedacht heeft, geen idee) de schuur in tillen langs een heel krap hoekje
dan vervloek ik hem weer, maar verder een heerlijke fiets

3 likes

Ik ga binnenkort een tweedehands Gazelle Bloom ophalen haha, niet elektrisch maar ik word gewoon gek van mijn huidige fiets. Omdat ie zo kut fietst heb ik ook twee fietsen (een moederfiets en een stadsbarrel die mega chill fietst), maar eigenlijk hebben we daar geen ruimte voor. Hopelijk kan deze beiden vervangen.

Maar nog iets waar we geen ruimte voor hebben: er is nu 500 korting op de Dolly bakfietsen en je krijgt er een gratis regenkap twv 350 bij. Een tip dus!

Mijn man vindt het onzin om nu iets te kopen dat we over een half jaar pas ‘moeten’ gebruiken, en hij heeft gelijk, maar ik ben bang dat er nooit zo’n goede korting komt. Heeft iemand vaker zulke goede kortingen gezien of is dat maar één keer per jaar/minder?

2 likes

Hoe doe je het nu met regen op de fiets? Ik vind 350 euro voor een kap echt heel veel geld :sweat_smile:. Ik weet niet of je meer dan 2 kinderen wilt maar anders heb je in principe aan een gewone fiets (met verlengde bagagedrager) genoeg. Als je vrij zeker weet het sowieso te kopen kan dit wel een handig moment zijn.

2 likes

Het is ook heel duur, maar daarom extra fijn dat het nu gratis is. Want ik ken mezelf, dan zoek ik iets offbrand dat nét niet lekker werkt.

Ik moet straks een baby vanaf 3/4 maanden en een kind van dan 2,5 vervoeren. Dat zie ik niet voor me op een normale fiets. Sowieso durf ik echt niet met een Maxi Cosi op zo’n verlengstuk te fietsen, ziet er doodeng uit. Daarom een bakfiets. Andere optie is een tweede auto.

Nu met regen heb ik zo’n speciaal pak dat over het fietsstoeltje gaat, maar dat zie ik niet voor me in een bakfiets.

1 like

Ik heb uiteindelijk een gazelle makki gekocht, maar heb ook gekeken naar een urban arrow en lovens bakfiets, en bij alle winkels had ik de regenhoes gratis kunnen krijgen, dat leek bijna een standaard korting.

1 like

Haha stom zijn dat soort dingen. Maar vooral die 500 euro vind ik wel aantrekkelijk, is toch 10%.

En Dolly is wel mijn favoriet van wat ik heb gezien.

3 likes

Zo’n MaxiCosi regenhoes werkt prima in de bakfiets. Wij zijn de regentent pas gaan gebruiken toen de jongste uit de MaxiCosi was, anders is het met 2 kinderen best een gefrommel door zo’n deurtje van de regentent.

Als je besluit voor de Dolly te gaan, ik heb hier een zo goed als nieuwe MaxiCosi dragen van hun liggen ter overname :slight_smile:

1 like