Babysokjes waren een ding. Kocht altijd die van Bambino want die bleven goed zitten.
Domme vraag misschien, maar moet ik bij sokken voor een dreumes hier ook op letten? Of blijven dan (net zoals bij ons ) eigenlijk alle sokken wel goed zitten?
Babysokjes waren een ding. Kocht altijd die van Bambino want die bleven goed zitten.
Domme vraag misschien, maar moet ik bij sokken voor een dreumes hier ook op letten? Of blijven dan (net zoals bij ons ) eigenlijk alle sokken wel goed zitten?
Herkenbaar lijstje! Onze baby heeft trouwens wel bijna twee maanden maat 1 luiers aangehad, ligt er natuurlijk maar net aan hoe zwaar/groot de baby is.
Was ik met 2/3 maand mee bezig.
Dan bleef ik bij haar tot ze sliep en ging dan weg.
Later ook 's avonds op haar eigen kamer en dan na de nachtvoeding weer bij ons (geen zin om mijn warme bed te verlaten en ze viel in slaap tijdens de fles). Dan schoof ik haar zo weer in de cosleeper.
We hebben het zo elke keer uitgebreid
Bedankt voor je uitgebreide antwoord/lijstje!
Ik heb diepvriesmango gekocht, geportioneerd, dus dat ga ik morgen eens proberen als fruithapje.
Hoe laat gaat je kind slapen? Die van mij begint om 18.00 uur al in haar ogen te wrijven hoewel ze tegen 16.00 nog ff slaapt. Met moeite houden we haar dan wakker tot 19.00 uur en dan het laatste flesje (meestal lukt t niet en krijgt ze het eerder). In principe slaapt ze dan 12 uur door, en na de eerste fles slaapt ze nog 1 uur of meer(vanochtend nog 2,5 uur!)
Ja, mijne heeft maat 1 ook een hele tijd gehad, maar van 2 naar 3 ging ineens wel snel.
Maar te grote voorraden zijn sowieso niet handig daardoor inderdaad.
Oh nee, ik bedoelde te heet qua hittegolf! Het was telkens boven de 30 graden als ze kraampjes had haha. Hij wordt inderdaad niet zo heet!
Hier ‘pas’ vanaf 9 maanden. Daarvoor bij mij in de draagdoek. Op de opvang sliep hij wel in een doek/bedje vanaf 5 maanden.
Vanaf dag 6. Maar toen was het 1 dutje daar en de rest op of bij ons. Vanaf 6 of 7 weken echt alle dutjes op haar eigen kamer.
Savonds zijn we d’r met 2 weken ofzo op d’r eigen kamer weg gaan leggen. Zodra ze dan wakker werd namen we d’r mee naar boven en sliep ze verder in de co sleeper.
Maar ik denk niet dat er een perfecte oplossing of iets is, en het gewoon doen is wat goed voelt.
Ik kom net thuis uit werk en kon man & baby niet vinden. Lagen ze samen in het grote bed, of ja Y lag in de cosleeper. Zo fijn om te zien
Ohh klinkt goed van 19:00 tot 7:00! Ze is hier ook wel moe tussen 19:00-19:30 maar door dat flesje en reflux (omhoog houden eerst) gaat ze uiteindelijk om 20:00 naar bed en om 6:30 wakker.
Ik wil nu beginnen met pap een keer, misschien dat ze dan wat langer slaapt. Geef jij al pap? Heeft iemand nog advies voor pap met een baby die snel last van poepen heeft? (Toen ze een keer redelijk veel banaan had gehad was het poepen daarna echt een drama).
Edit: ik lees nog even terug en zie nu dat ze geen pap lust bij jullie. Hopelijk heeft iemand hier een succesverhaal van een bepaalde pap
Bedankt voor alle reacties. Het consultatiebureau adviseerde mij om er nu (6wk) mee te beginnen, maar het voelt nog niet goed (vooral niet dat ik haar even moest laten huilen, dat kan ik echt niet). Ze slaapt overdag weinig en ik zie ook geen signalen dat ze slaperig is (behalve huilen misschien, maar dat is dan zo ‘erg’ dat ik echt actief moet troosten voor een half uur tot een uur). Ze is wel eens moe, maar dat is dan direct na het drinken en dan valt ze met het boeren al in slaap. Als ik haar wegleg wordt ze wakker. 's Nachts slaapt ze goed, maar 's avonds is ze vaak overstuur/wil ze clusteren. Tja, wat is dan gevoel volgen? Voor mijn gevoel is het beter dat ze overdag slaapt, maar ik wil haar ook graag volgen in de signalen die ze geeft. Maar geeft ze die niet of zie ik ze niet? Ze tikt nu meestal toch wel de 14 uur pd aan. Nou ja, dit zal voor elke ouder wel uitvogelen zijn
Misschien kan je meer gaan letten op wakkertijden ipv op slaapsignalen. Mijn eerste kindje liet ook heel slecht slaapsignalen zien en ik was echt zoekende. Tot ik bij m’n tweede kindje hoorde van wakkertijden en dat werkte echt veel beter. Heb toen ook losgelaten dat ze in haar bedje moest slapen en zij heeft ook alle dutjes gedaan op mij tm 9 maanden. Bij de derde nu hetzelfde als bij nr 2, en ik werd er zelf een veel relaxtere moeder van incl een relaxter kind dat minder huilde.
Ik deed dan rond het eind van de wakkertijd ook gewoon in slaap wiegen/voeden/dragen.
Hieronder een schema;
Extra noot: kind 2 slaapt het beste van allemaal. Baby 3 kan ik nog even niks over zeggen, hij slaapt nu 2 dutjes van 1,5 uur in z’n bed en s avonds start hij ook gewoon in z’n eigen bed tot ik naar bed ga.
Mocht je denken “wat een ongevraagd advies”, dan zeker naast je neerleggen! Iedereen doet wat zij zelf fijn vinden
Ik hou nog steeds van die van bambino omdat die ook anti slip hebben, juist handig ook als ze geen baby meer zijn en gaan kruipen/optrekken/lopen👌🏼
Nee, vind dit wel interessant. Maar dan ga je dus als je baby (bijv) 1 uur is wiegen/baby bij je pakken en dan gaat ie slapen? Want mijn baby is niet zo’n knuffelkont en vind het niet leuk als ik dat zomaar doe. Maar als ik het goed snap zou ik haar dan ook in de draagzak of kinderwagen kunnen doen? Vind ze ook niet zo leuk, maar dat heb ik nog niet zo vaak geprobeerd.
In Duitsland hadden ze dingen van konges slojd bij Tk-Maxx. Paar kleertjes en wat speelgoed. Ik heb een leuk dino boekje voor mijn baby gekocht. Misschien in andere steden ook wel?
Hoe ga jij om met die wakkertijden? Mijn kleintje lijkt langzaam maar zeker in een ritme te komen, maar ze heeft ook dagen dat ze gewoon niet slaapt. Ik probeer dan haar na 60-75 minuten weer te laten slapen, maar dat lukt niet. Haar voeden, dragen, op me laten liggen, wandelen, wiegen helpen niet. Die wakkertijden frustreren me waardoor ik het nu ook heb losgelaten en accepteer zoals het nu gaat.
Als ze (gemiddeld) tussen de 12-17 uur per 24 uur slaapt ben ik gewoon heel blij.
Ja in de begin tijd was het wakker worden - “spelen” (liggen dus ) - voeden - slapen. Dan zat z’n buikje vol en als ik dan een rondje met hem in de doek ging lopen dan sliep hij binnen 10 min. Vaak ging ik dan naar buiten om een rondje te lopen, die frisse lucht leek hem dan wel goed te doen. (& dan kon z’n zus naar de speeltuin)
Een vriendin van mij, haar baby is op dezelfde dag geboren, legde dan inderdaad haar kindje in de kinderwagen met white noise aan en die sliep dan in de wagen.
@Howth ik deed ook maar wat maar meestal rond die tijd dan probeerde ik indd met voeden en in de doek een rondje lopen te laten slapen. Lukte het me niet (liep ik 30-40 min rond zonder succes) dan haalde ik hem eruit en liet ik hem weer even 15-30 min spelen. Dan probeerde ik het opnieuw. Bij baby 3 heb ik heel vaak ook white noise gebruikt en dat ging heel goed (wel echt 1 specifieke op YouTube
of in het begin de stofzuiger. Dus toen had ik echt een mega schoon huis). Nu heeft hij een numsy white noise apparaatje in z’n bed, waar hij ook echt fijn mee slaapt.
O, dank voor je uitleg, dit is duidelijk. Ik houd me niet aan de wakkertijden maar probeer haar wel te laten slapen als ik denk dat ze moe is. En dan lijkt het inderdaad op wat jij doet. En soms heb ik inderdaad geluk en soms is ze oververmoeid en dan is het vooral heel veel knuffelen en accepteren dat het nu zo gaat.
Het blijft ook altijd uitvogelen wat werkt met baby’s vind ik. Want dan ben je soms net gewend aan het ene en dan opeens is er weer een tandje of een sprongetje of een ontwikkeling waardoor het omgegooid wordt. Maar het wordt beter met de tijd en ik hield me in het begin ook vast dat ze binnen een jaar naar 2 slaapjes per dag gaan, dus dat het laten slapen dan weer minder van je tijd in beslag gaat nemen ofzo.
Het cb begon er bij mij met 4 weken ook al over, maar dat voelde voor mij ook niet goed. Wel geprobeerd maar dat was geen doen. Uiteindelijk is het hier dus ineens vanzelf gegaan. Ook de wakkertijden zijn pas sinds de 12 weken ofzo echt duidelijk.
Heb me er al die tijd voor niets druk om gemaakt. Je baby is nog zo klein, doe wat voor jou goed voelt.
Edit: volgens mij had de gratis proefweek van Huckleberry mij wel geholpen wat meer inzicht te krijgen.
Haha @Alocasia en ik zwoeren ook allebei bij de gratis proeftijd van huckleberry, met de sweet spot predictor. Maar die werkt pas vanaf 2 maanden en toen was er bij mij iig echt geen touw aan vast te knopen. Pas nu denk ik dat er wat regelmaat in zit maar ze geeft toch echt de voorkeur met 3 maanden aan 5 dutjes op een dag, nouja dat is dan maar zo.
Wakker wegleggen ben ik hier heel snel weer mee gestopt, en laten huilen sowieso want dat kostte mij alleen maar energie. Consultatiebureau had het bij mij ook geadviseerd. @Pheline dus