Tips, ervaringen & aanraders #7

Kan het zijn dat een kind alleen ‘s nachts last heeft van een oorontsteking? Afgelopen 2 nachten was echt heftig, maar dan is ze overdag vrolijk en klaagt ze nergens meer over.

1 like

Ik neem de buggy mee in de bakfiets. Als we er 3 hadden (door logeer cliëntje) ging er 1 achterop en dan alsnog 2 kids in de bak met buggy mee. En dan passen de weekboodschappen er nog bij haha!
Met een elektrische bakfiets ben je zo 8km verder haha. Ik vind het echt geweldig :crazy_face:

Edit: en baby kan meteen mee, en langere stukken want ze kunnen slapen in de bakfiets.

1 like

Als je ligt, neemt de druk op je oor toe, dus dat kan idd extra pijnlijk zijn 's nachts.

4 likes

Nu het toch over fietsen gaat: heeft iemand een idee hoe ik een kofferbuggy mee kan nemen op de fiets? Ik zie alleen buggydragers voor van die paraplubuggy’s, maar ik heb er dus een die zo klapt:

Ik dacht zelf voor op de fiets. Heb daar zo’n rekje. Alleen nooit getest nog.

Fiets vrij weinig en met kinderen kies ik snel voor de auto ivm alles wat mee moet.

1 like

Ja dat had mijn dochtertje ook. Enkel 's nachts duidelijk last en overdag gewoon in goede vorm

2 likes

Ja dat is wel het voordeel idd dat je in een bakfiets ook veel mee kan. Maarja de prijs… vind het echt veel geld voor iets waarover ik twijfel of ik het veel ga gebruiken en wat ik nu eigenlijk ook niet mis. Doe in ons eigen dorp als het enigzins kan qua weer bijna alles lopend/fietsend en nu met mooi weer ook ophalen bij de opvang bv. Maar de keren dat mijn fiets het dorp uit is geweest zijn echt op 1 hand te tellen in 7 jaar tijd. En dan was het voor een festival ofzo :stuck_out_tongue_winking_eye: misschien als mijn schoonouders op vakantie gaan binnenkort hun elektrische fietsen eens lenen om te kijken of ik dan meer/verdere afstanden ermee doe als het elektrisch is. Alhoewel baby dan nog niet in het zitje kan natuurlijk.

1 like

Die fietsen zijn speciaal gemaakt voor zoveel gewicht aan de achterkant. Tweelingfiets of longtail bike.
Niet te verwarren met een bagagedragerverlenger voor fietstassen waarmee je een gewone fiets verlengt, die kunnen niet zoveel gewicht aan dan gaat de fiets steigeren. Daar heb ik helaas ervaring mee en dat was inderdaad doodeng.

1 like

Als je geen zitje achterop hebt met een bagagespin (of hoe heten die dingen?) bovenop de fietstassen vastzetten?
Ook wel eens gezien dat een monkey mee voor schooltassen werd gebruikt maar geen idee of dat met deze buggy ook lukt.

1 like

Beetje onorthodox maar misschien past dit wel in een surfboard houder / board rack voor op de fiets. Maar ik weet niet hoe goed dat dan blijft zitten :sweat_smile:

Wij hebben ook zo’n soort buggy en ik heb al wat lopen klooien. Voorop vond ik hem te ver uitsteken omhoog en opzij (mijn dochter zit ook nog voorop en ik ben zelf niet erg groot,). Achterop met een spin bleef niet goed genoeg zitten. Ik ben dus ook nog op zoek naar een goede oplossing. Logischer zou zijn als ie als een soort fietstas aan de ene kant van je achterwiel hangt.

Met gewicht aan 1 kant kan de fiets wel wat uit balans raken.
Maar dit doet mij aan iets denken. Ik moest even heel diep graven.
Een Bakkie Cycles Fietstas https://www.amazon.nl/Bakkie-Cycles-bagagedrager-waterdicht-fietsaanhanger/dp/B077J4PDCS

Niet leverbaar en het prijskaartje wat ik elders zie is niet heel aantrekkelijk eerlijk gezegd maar misschien bestaan er meer van dit soort dingen?

1 like

Dolly is echt top. Ze hebben ook onwijsgoede service en bv de maxi cosi houders kan je in bruikleen krijgen.

2 likes

Ik voel me een beetje ‘ongerust’ over iets en ik vraag me af of dat terecht is. Ons zoontje is 2 jaar en 3 maanden en spreekt nog lang niet zo, zoals ik andere kindjes van zijn leeftijd (of zelfs jonger) hoor doen. Zijn woordenschat wordt opzich steeds groter, hij kan best veel woordjes en begrijpt ons ook echt prima, maar zelf zinnetjes maken komt maar niet op gang. Dus minstens 2 woorden aan elkaar knopen. Ook blijft hij maar praten in zijn zelfbedachte babytaal (Zweeds noemen wij het, want zo klinkt het haha). Het verschil met kindjes van zijn leeftijd is voor ons best wel duidelijk. Ik weet het, vergelijken is het slechtste dat je kunt doen want die hebben weer andere dingen waarschijnlijk. We hebben namelijk een geweldig kind dat goed slaapt, goed eet, lekker zelf speelt en lief is voor anderen. Het is wel allemaal een beetje in lijn met zijn karakter. Hij is best chill en maakt zich niet snel om iets druk. Zo liep hij ‘pas’ met ruim 1,5 jaar en frustreerde het hem ook nooit dat rollen of kruipen of zo nog niet ging toen hij dat nog niet kon. Wat ik probeer te zeggen: past dit gewoon binnen zijn karakter of moeten we ons zorgen maken? Bij het CB maakten ze er laatst wel een opmerking over maar maakten ze zich (nog) niet ongerust en bij de opvang heb ik het aangekaart en zouden ze het in de gaten houden. Zijn er misschien meer die kindjes hebben die wat later waren met echt praten?

1 like

M’n middelste begon pas met duidelijk praten toen hij 2,5 was, maar toen ging het ook als een speer! Praat nu beter dan leeftijdsgenoten

1 like

Oh echt! Wat fijn! En met duidelijk praten bedoel je zinnetjes of ook al woordjes?

28 en 29 oktober houdt babypark kesteren showmodellen uitverkoop. Volgens de mail tot 70%korting. Geen idee of in winkel ook zo echt is.

Maar voor wie nog grote aankopen moet doen als bed, buggy oid.

3 likes

Ja echte woorden, 2 achter elkaar. Zinnen. Ik zei llk altijd dat hij zweeds praatte want begreep er niks van.

2 likes

Dit was ook bij tweede dochter van een vriendin van mij. Zij praatte eerst ook echt bijna niet en ook best onduidelijk, maar op een gegeven moment (ik denk ergens tussen 2.5 en meer richting 3 jaar) ging ze echt mega snel! Mijn zoontje is namelijk 2 maanden jonger dus die vriendin van mij vergeleek ook steeds, terwijl dat dus echt niets zegt want ze zijn ondertussen bijna 4 en praten allebei even goed

1 like

Niet mijn eigen kindje maar ik hoor mijn moeder altijd vertellen dat mijn broer pas leerde spreken vanaf het moment dat hij naar de kleuterschool ging met ruim 2,5 jaar. Hij kon op dat moment echt drie woorden zeggen en dan hield het op. Dus ik zou het gewoon wat tijd geven…

2 likes