Even de huisarts of cb bellen zodat ze je een recept kunnen schrijven voor medicijnen (nystatine). Geef je borstvoeding? Heeft ze witte plekjes in haar mond? Laat ze de tepel/speen vaak los tijdens het drinken? Dat zijn tekenen van spruw. Heeft mijn kind ook gehad.
Geen borstvoeding, wel witte plekjes! Voornamelijk op haar tong. Speen laat ze niet mega veel los tijdens het drinken, maar tijdens het aanhappen van de fles schud ze veel met haar hoofd, alsof ze het echt niet prettig vind. Als ze hem eenmaal goed in haar mond heeft drinkt ze wel, maar na het boeren gaat het dan weer moeizaam.
Je kan ook vast kokosolie proberen, ik dacht even dat mân kind spruw had (was het uiteindelijk niet) en ik las toen dat veel mensen daar snel resultaat van zagen. Heb je misschien wel in huis, anders moet je weer wachten tot je maandag de huisarts kan bellen.
HĂ© wat kut zeg. En dat met zoân kleine hummel
In het borstvoedingstopic gaat het best eens over spruw. Dus daar kan je er op zoeken voor wat je iig kan doen om het niet terug te krijgen.
Klinkt als spruw, maar ik ben geen arts. Als ze slecht drinkt, zou je de huisartsenpost kunnen bellen denk ik, maar dat weet ik ook niet zeker. En verder de spenen goed uitkoken en je handen goed en vaak wassen voor en na het verschonen en voeden.
Wat @Merel ook zegt: kokosolie hielp hier heel goed. Ik smeerde het op de plekjes met mân vinger.
Morgen even bij de huisarts laten checken en een natuurlijk middel ervoor is gentiaan violet.
Wij zijn terug van een vakantie naar Zanzibar en ik kan dat wel echt aanraden als vakantie met kinderen. De mensen zijn zo lief voor kinderen en doen alles voor ze. De temperatuur is lekker warm en aangenaam. En er is maar een uurtje tijdverschil dus geen gedoe met terugschakelen
Hoe ging het vliegen!
Ja, meer dan prima! Het uiteraard wel een lange vlucht maar onze zoon had op de heen vlucht 4 uur geslapen en de overige 4 uur gespeeld en gekeet (en heus ook wel gejengeld maar minimaal) en terug alleen in het begin wel aan het mopperen maar na de tussenlanding sliep hij van 23.30 tot 6 dus de mensen om ons heen waren ook erg tevreden heb overigens je Wick niet gebruikt want ik had ook een maxi cosi mee (een die cheap ass van mp komt) waar ie prima in zat maar wilde alle mogelijkheden hebben hahah, die wick komt vast van pas als hij wat ouder is!
Ik had ook een easywalker xs mee (ook via mp) en die is ook echt zn geld waard hoor! Kon gratis mee als handbagage en is zo in en uit geklapt, prima om even te dragen etc
Oh ik zat er toevallig vandaag naar te kijken om in februari naartoe te gaan! Heb je nog tips voor fijne accomodaties?
Wij zaten in Jambiani in Reef & Beach Resort, all inclusive. We hadden een kamer met uitzicht op zee en het zwembad wat ideaal was want onze babyfoon ging tm het zwembad en de bar dus we konden daar lekker chillen als zoon lag te slapen. Het campingbedje stond voor ons bed. Ik vond de gordijnen daar weinig verduisterend maar gelukkig had onze zoon daar weinig van. In de omgeving is niets, wij zijn het resort die week niet afgeweest. Er zijn daar elke dag wel aapjes te zien en als het eb is kan je ver richting de vloedlijn lopen waarbij je ondertussen hele grote zeesterren tegen komt, wel uitkijken voor zee egels! Onze zoon vond het heel leuk om in die kleine poeltjes te spelen met de modder en het water. Er zijn daar best wat Masaii die je, tegen een bedrag, wat willen uitleggen over het strand/waterleven/manier van leven of ze willen je eea verkopen bij hun stand een stukje verderop.
In kiwengwa zaten wij in Veraclub wat een prachtig resort is, de kamers zijn wat ruimer opgezet. Hier vond ik de afstand van ons huisje naar het zwembad te ver om met de babyfoon te doen. Ik wil eigenlijk zicht houden op de kamer (altijd Madeline McCain in mân achterhoofd). We hadden een grote veranda waar we lekker zaten en hier hadden ze goede verduisterende gordijnen. Het resort is van een Italiaans bedrijf en dat merk je wel, de animatie is daar voornamelijk op gericht maar ze doen wel hun best om je er een beetje bij te betrekken.
Als je het strand op gaat dan staan de verkopers al klaar. Als je naar rechts loopt heb je wat strandtentjes en winkeltjes.
Zorg dat je genoeg dollars bij je hebt, de atmâs zijn schaars en merendeels in shilling.
Wij hebben weinig uitjes gedaan, waren veelal snorkel uitjes of het duurde te lang voor onze zoon. Als je oudere kinderen hebt kan je vanaf het eerste resort ook een safaritrip doen op Tanzania, weet alleen niet of dat via een organisatie gaat, het was iig vooraf geregeld, maar er waren best wat mensen die dat deden
Wij vonden paje een hele mooie plek, het is de
Moeite waard om stonetown een dag te bezoeken en een snorkel boottocht te doen en cheetahsâ rock bezoeken vond ik ook geweldig.
@Sovereign @sia thanks voor jullie reacties! Ik ben overtuigd hoor en inmiddels al een reisplan aan het uitwerken haha. Ik denk dat wij eerst een/anderhalve week wat kleinschalige accomodatie(s) doen (1 of 2) en dan de laatste week all inclusive (ik heb een aanbieding gevonden bij Tui Bahari en anders die van jou @Sovereign).
Heb bij klm heen rechtstreeks en terug met alleen tussenstop gevonden voor enigzins ok prijs (⏠2.750 voor 2 volwassenen, 1 kind en 1 baby). Zijn jullie ook met KLM gevlogen?
Edit: en hebben jullie malaria pillen geslikt?
Ben voor het eerst moeder en wil de grootouders een kerstcadeau geven namens de baby. Heb alleen geen idee wat, want veel cadeaus zijn stereotyperend (drank en tools voor opa vb) en dat past niet bij ze. Van die herinnering cadeaus zijn eigenlijk ook onzin zoals bij opa en oma thuisâŠ. Wil ook geen foto van de baby geven want dat vind ik stom. Heeft iemand nog ideeĂ«n?
Hier gewoon wel die extra dingen gedaan, dat ik zo snel mogelijk weer kon slapen. Ze hebben er niet voor niets behoefte aan denk ik altijd maar. En hier niet blijven hangen, of nja soms een tijdje. Ze is nu 3+ en slaapt gewoon door.
Wil je iets blijvends of gewoon een mooi gebaar? In de eerste categorie is een fotoboekje (vind ik zelf anders dan een foto in een lijstje, dat is ook niet mijn ding) misschien dan wel wat? En in de tweede categorie een soort kerstpakket met lekkere dingetjes?
Een mooi voorleesboek om daar te bewaren! Of een sleutelhanger met foto van de baby. Of iets wat niet gerelateerd is aan de baby, maar iets dat je zelf ook voor ze zou kopen kan natuurlijk ook.
Wat zijn nou handige buitenschoenen voor het najaar voor kleine (onwillende ) voetjes? Ik ken Shoesme via hier en zie op Vinted veel paren met veters maar dat lijkt me zoân gedoe? Dochter heeft nu van die self care-schoentjes met rubberen zolen maar daar gaat ze vaak scheef op lopen. Het is echt een buitenspeler, dus ik wilde eigenlijk laarsjes maar die vond ik nergens in maat 20 (ongeveer).
Ja ook klm en direct was top. De pillen waren bij mij geen succes kreeg veel last ervan en tijdens de reis mee gestopt. Wel vaccinaties gehaald.