Tips, ervaringen & aanraders #7

De vetersneakers hebben een ritsje aan de binnenkant :grin:

1 like

Ik heb voor mijn zoon van die stevige schoenen met dikke zool gekocht, voor buiten en in het bos spelen. Die hebben veters, maar ook rits opzij. Gewoon bij H&M, waterdicht en warm. Beetje Timberland model

En anders misschien soort Dr Martens model? Die hebben vaak in kleine maatjes wel rits opzij en zitten lekker stevig.

3 likes

Wij hebben ze beide dit boek kado gegeven : Opa, vertel eens — Elma van Vliet
Vonden ze heel leuk! Maar ze moeten wel van schrijven houden :sweat_smile:

2 likes

Die wilde ik ook tippen! @Ladybug Van een van de oma’s al een ingevuld boek terug gekregen, met daarbij nog een zelfgemaakt fotoboek met de foto’s die bij de verhalen horen. Heel leuk!

1 like

Zoiets?

5 likes

Wat zijn jullie aanraders voor:

• Een dreumesproof flapjesboek (reeds in de collectie: Nijntje, Dikkie Dik en die van de 100 eerste woordjes)

• Zo’n magnetisch tekenbord wat je dan weer wist door een balkje heen en weer te schuiven.

• Leuke matching pyjama’s die zowel in 80/86 als 104/110 te krijgen zijn. Meestal valt de kleinste nog in in de babycollectie. Heb er 1 bij Hema gezien, maar veerder niet veel.

2 likes

Bij H&M lopen de pyjama’s in ieder geval door t/m 104 van de babyafdeling. Verder misschien bij Lindex? Daar hebben ze in ieder geval vaak dezelfde printjes bij zowel de baby als kinderafdeling, dan is misschien alleen het model anders (zo’n pakje aan een stuk en een losse shirt met broek)

2 likes

1 die vilten ‘waar ben je’ flapjesboeken, oa Leeuw waar ben je, Eenhoorn waar ben je, Beestje waar ben je. Zijn er heel veel van en lekker stevig
3 kijk eens bij Next, daar hebben ze altijd heel veel pyjama’s in een breed matenassortiment en zeker rond de feestdagen ook allerlei matching/family uitvoeringen

4 likes

-Pyama: Feetje!

-Dat magnetische bord is nu bij de LIDL te koop! Vandaag toevallig een gekocht en een dikke hit bij zowel de kleuters als de peuter. Ook met stempeltjrs én ( insert trommel geluid) het pennetje zit met een touwtje vast ( dus op de achterbank geen drama als hij per ongeluk valt).

3 likes

Oh ik had er nij moeten zetten dat we de “… waar ben je?” serie ook al in de collectie hebben. :grin: Die zijn echt leuk :slight_smile:

Wat pyjama’s betreft wil ik liever shirt/broek combi’s. De oudste is namelijk al zindelijk. Maar ik ga naar de suggesties kijken!

1 like

Per toeval hebben wij de tekenfilmpjes van Nelli en Nora ontdekt op npo start. Zoontje van 1,5 vindt het helemaal fantastisch en ik ook want het is lekker gemoedelijk en niet zo hysterisch. Wellicht een tip voor mensen hier.

6 likes

Bij Next hebben ze ook hele leuke pyjamas. En. heel veel keuze en prima kwaliteit! Lopen van kleine maatjes tot heel groot. Ik heb vaak van die pakken waar er 3 verschillende in zitten, maar wel alle 3 allemaal een beetje in dezelfde stijl!

3 likes

Dribbel flapjesboek?

Next heeft vaak leuke matchende pyjama’s

3 likes

Boekjes van de eikenbos serie; is van dezelfde auteur/tekenaar als de Gruffalo.
Ik geloof dat er 4 delen zijn; varken speelt verstoppertje en vos zoekt zijn sokken zijn 2 titels die ik uit m’n hoofd weet.

Pyjama’s: de wafeltjes pyjama van feetje

Het magnetisch tekenbord van de Hema. Deze heeft geen magneetjes (dus geen ruzie onderweg) (althans niet daarover) en wel een vast pennetje.

5 likes

Deze!

3 likes

Kom ik weer met mijn fietsvragen haha.

Ik wil binnenkort een achterzitje kopen, want mijn kind wordt te zwaar en te groot voor mij om hem voorop te zetten. Maar nu heb ik een fietstas waar ik standaard zijn helm in bewaar. Hoe doe je dat met een achterzitje? Ik heb wel een fietstas die je kan gebruiken met een fietszitje, maar lijkt mij dat de plek waar de benen moeten alsnog in de fietstas vallen. Ik heb niet een heel lange fiets en geen zin in zo’n verlenger.

Eventueel kan ik ook een andere fietstas kopen, die ik nu heb is onnodig enorm.

4 likes

Nogmaals bedankt voor het onder de aandacht brengen, we zijn gekoppeld aan een gezin. Ze wonen niet zo ver weg, dus miss dat ik het wel ga brengen, dan kan ik er nog meer indoen en hoef ik niet op gewicht te letten.

2 likes

Ik wilde ook graag mijn fietstassen houden maar kon volgens de fietsenmaker idd alleen met zo’n verlenger, en dat wilde ik niet. Ik heb nu een fietsmandje en als ik geen kind achterop heb dan doe ik mijn tas in het achterzitje.
Evt even vragen bij een fietsenmaker wat voor jouw fiets mogelijk is?

3 likes

Heeft er iemand een tip voor een goede step voor een 3-jarige? Mijn zoontje vindt uit balans zijn (zoals op de loopfiets) een beetje eng dus dacht aan eentje met drie wielen.

1 like

Wanneer heb je iets gehoord? Moest er gisteren toevallig nog aan denken dat ik me heb aangemeld maar heb zelf niets meer gehoord over een gezin oid

1 like