Tips, ervaringen & aanraders #7

Ik heb pas van die chocoladebollen gegeven waar je hete melk op moet gieten voor chocolademelk. Niet superboeiend, gewoon een keer wat anders dacht ik.

3 likes

Moet dat ook al? :sob: dat heb ik niet gedaan toen mn baby jarig was

3 likes

Ik ook niet :flushed::flushed:

2 likes

Nee joh, niemand verwacht dat.

2 likes

Afschaffing middagdutjes advies gevraagd.

Onze peuter van bijna 3 jaar (whaatt) wordt tegenwoordig weer elke ochtend om 5u wakker dus ik vrees dat we moeten stoppen met zijn allergeweldigste middagdutje. Hebben jullie dat rigoureus gedaan of afgebouwd? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Hij lijkt na de lunch wel echt moe en valt dan ook altijd nog snel in slaap, het zijn puur die vroege ochtenden en soms nog een keer kort midden in de nacht. Maar dit is wel een teken om te stoppen met dutje toch? Helaas :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik geef de leidsters liever een cadeau dan de baby’s, moet er niet aan denken dat zij weggaan en de baby’s snappen er niks van.
Laatste keer een bon van de plaatselijke ijszaak.

Ik doe trouwens niet mee aan de knitsel voor de dag van de leidster want welke volwassene zit nou te wachten op geknutselde bloemen of vogels van andere volwassenen maar vind een bedankje met de verjaardag wel leuk.

3 likes

Ze nemen maar gewoon genoegen met een doosje chocolaatjes hoor :rofl:

Ohw shit niet aan gedacht. Volgend jaar nieuwe kans. Ze hebben wel allemaal een cadeaubon van douglas gehad voor dag van de leidster dus hoop dat het me vergeven is :joy:

6 likes

Haha bedankt voor alle reacties! Ik haal denk ik gewoon iets lekkers wat ze met zn allen kunnen delen bij de koffie!

Is er ergens een fysieke poppenwinkel met allerlei verschillende soorten poppen? Mijn zoontje heeft nogal een specifieke voorkeur op de opvang, maar één pop waar hij mee speelt, dus ik denk dat het een goed idee is om hem zelf te laten kiezen in plaats van een bepaalde pop te geven die hij dan links laat liggen. Liefst ergens in het midden van het land.

1 like

Hoe lang wordt er dan geslapen?

Wij doen meestal maximaal een uurtje. En als T een middagdutje doet, gaat hij ook later naar bed. (3,5)

We hebben trouwens ook een periode helemaal geen middag dut meer gedaan. Kwam vanzelf weer terug :sweat_smile:

Gewoon een doosje celebrations ofzo. Altijd lekker en voor ieder wat wils. Kunnen ze indd in de keuken/kantine neerzetten voor iedereen.

3 likes

Ik weet niet waar je woont maar in Zwolle zit speeleiland. Daar hebben ze echt heel veel verschillende poppen

2 likes

@Printemps wat fijn dat het zo goed helpt! hij is het er zelf ook mee eens? Die van ons zegt wel vaak dat hij niet moe is maar zodra hij zn kussen ziet slaapt hij :stuck_out_tongue:

@coffeebreaks
Eerst duurden ze minstens 2 uren, nu meestal 1,5 dus het neemt al af. Ik denk dat wij eerst ook maar eens een uurtje gaan proberen en als dat niet lukt helemaal stoppen. Wat grappig dat het er bij jullie automatisch weer in kwam! En dan 's nachts dus geen problemen omdat hij dan wat later naar bed gaat?

Ja precies. Zou inderdaad verkorten proberen, vooral als hij wel snel in slaap valt. Een uurtje of 45 minuten ofzo.

Als we hem na een middagdutje te vroeg naar bed doen, is het echt drama. Maar een uurtje later gaat dan prima.

1 like

Wij zijn haar eerst gaan wekken tot dutjes van 45min. Ook problemen gaven (bij ons was het vooral in de avond en nacht problemen) en toen ermee gestopt. Was bij de oudste ff pittig want rond 4u zat ze er doorheen en was ze mega chaggi. Geprobeerd rustuurtje te introduceren op haar kamer, dus als haar zusje sliep rustig op haar kamer spelen of boekje lezen. Was wisselend succes en werkt le uiteindelijk vooral als ik dan in dat uur boven bezig was. Uiteindelijk een tijd als haar zusje middagdut deed op de bank zitten en tv kijken als rustmoment.

2 likes

Heeft iemand nog leuke ideeën voor speelgoed waarmee ik mijn kinderen wat bewuster kan maken van diversiteit? Boekjes, poppen, puzzels of zoiets waar mensen van kleur of regenboog gezinnen in zijn opgenomen bijv. Mijn zoektocht levert tot nu toe weinig op

Op instagram volg ik diversiteitskinderboekenclub en inclusievekinderboekenclub

2 likes

Boeken die me nu te binnen schieten die we laatst thuis hadden: Julian is een zeemeermin (lhbti), De kus (personages van kleur) en Koning en Koning (homoseksualiteit)

2 likes

Mijn nieuwe favo: mijn schaduw is roze :smiling_face_with_three_hearts:. Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik het de eerste keer las (toen had ik wel een kater dus wellicht was ik wat meer emo dan normaal)

3 likes