Tips, ervaringen & aanraders #7

We gaan best vaak naar de speeltuin waar ze een zachte ondergrond hebben. Hij kruipt dan rond. Onderzoekt alles. Staat tegen speeltoestellen aan waar ze ook van die muur speelplekken hebben. Soms in een zandbak. Vindt hij allemaal het einde!

Bedankt allemaal voor de tips, ik ga even doorzoeken!

4 likes

Ik vind dus oei ik groei best leuk. Ik neem het wel met een enorme korrel zout qua wat ze zouden moeten kunnen. Maar ik vind het leuk om te lezen wat m’n kind de komende periode ongeveer gaat kunnen, dingen vallen me sneller op door het boek en er staan leuke activiteiten in om te doen ook met de allerkleinsten.
Er is idd niks wetenschappelijks aan die sprongen maar de termijn dat ze dingen leren komt natuurlijk wel enigszins overeen (dus bv met 4 maanden gaan ze gericht grijpen ofzo)

5 likes

Ik had heel simpel dit :sweat_smile:

6 likes

Ik heb er zo een voor mijn kind en deze gebruiken ze ook op de opvang. Ik vind het heel praktisch.

1 like

En dat werd het vaak ook bij de kraamvisite (als we weer eens waren vergeten beschuit/boter/muisjes te kopen)

4 likes

Roze koeken :crazy_face::joy::joy::joy:

2 likes

Ik had dit, maar dan met lange vingers.
Gedipt in witte choco en dan muisjes. Oudste vond het ook wel leuk om te trakteren. Stond hij op school toch een beetje in de belangstelling.

2 likes

En @anon3219017

Tip van flip: als je van die digestive koekjes met een laagje chocolade koopt, kun je die even in de magnetron doen. De chocolade smelt dan en dan kun je ze in een bakje muisjes dopen. Eenmaal opgedroogd blijft dat plakken. Goedkoop, makkelijk en imo lekkerder dan droog beschuit met muisjes. En je kunt er een hele batch van voorbereiden.

10 likes

Bij onze opvang mocht het wel iets met suiker zijn, alleen moest het dan per stuk verpakt zijn. Zelfgemaakte dingen mochten toen helemaal niet. Wat ik op zich niet zo erg vond (want had geen zin om iets te maken haha) maar dat beperkt dan wel gelijk de eetbare mogelijkheden

1 like

Ik had deze in plastic verpakt met een ballon en een papieren rompertje + tekst

https://www.plus.nl/product/plus-feestkoek-blauw-doos-180-gram-298943

2 likes

Mamaen van Nina Pierson vond ik zelf niet interessant. Mega veel informatie waardoor sommige onderwerpen slechts in een korte alinea besproken worden.

Vrije geboorte vond ik persoonlijk wel heel fijn om vertrouwen te krijgen in de geboorte (en ik heb 3 ziekenhuisbevallingen gehad).

2 likes

Deze zijn echt verslavend lekker

2 likes

Haha! Ik had bij de derde echt geen tijd en weinig inspiratie, zelf ‘t kraambezoek kreeg 3 jaar geleden een roze koek :joy::joy::joy:

5 likes

Ja man, ik vrat die dingen non stop en dan met het excuus “er zit anijs in en dat is goed voor de borstvoeding” :joy:

3 likes

Je hebt al veel tips, maar herkende me heel erg in jouw verhaal over de lelijke Ielm printjes.

Ik heb deze gekocht bij Lil’ Atelier (via Name It). Ze hebben ook nog 2 andere kleuren.

Het is echt een heel mooi pak en m’n zoontje speelt er heerlijk mee in de speeltuin.

6 likes

Ik vind die ielm pakken juist zo hysterisch dat ik ze leuk vind bij de kleintjes :sweat_smile::sweat_smile:

8 likes

Je ziet in elk geval niet als ze smerig zijn.

6 likes

Een wapen in de strijd tegen beige kinderlevens. Niet alles hoeft mooi en stijlvol te zijn, ze mogen er ook leuk en grappig uitzien. En hoe hysterischer hoe makkelijker je ze terugvindt in de speeltuin.
Zonder grap kies ik wel altijd voor een felgekleurde jas ivm verkeersveiligheid. Donkerblauw en zwart valt totaal niet op in de schemering.

19 likes

Ik kan het zo niet terug vinden, maar hoe vallen die ielm pakken? A zit nu in 80, gaat langzaamaan naar 86 maar speelt wel veel buiten. Ga ik dan voor 80 of 86?

Top, thanks! Ga ik er ook even een uitzoeken waarin ze lekker opvalt. Haha. Verzenden duurt wel even toch? Las ik eerder ergens volgens mij.

1 like