Ohja, ik bedenk nu ineens zat wij rond die tijd het 2-3-4-schema aanhielden. Dan houd je 2 uur tussen wakker worden en eerste slaapje, drie uur tussen de slaapjes en 4 uur tussen tweede slaapje en avondbedtijd aan. Was even zoeken, want bij een kort dutje is je schema weer in de war, maar hielp hier uiteindelijk wel!
Lijkt wel redelijk op het schema wat je nu gekregen hebt.
Ja hier gebeurt ook wel veel qua ontwikkeling. Eerste stapjes gezet en steeds meer woorden die ze (probeert) te zeggen. Dus zal wel er mee samen hangen maar t is wel ff jammer als je doorslapen gewend bent haha
Hier precies hetzelfde, 15 maanden oud.
Wij nemen haar wel in bed omdat dit de snelste manier is om haar rustig te krijgen en zelf ook aan zoveel mogelijk slaap te komen.
Meestal worden we na een uurtje weer wakker omdat ze dan draait oid (maar nog wel slaapt) en dan leggen we haar weer terug in haar eigen bed.
Dit doen we op een soort van pizza schep manier scheppen vanaf het kruis, arm onder haar lichaam en hand onder haar hoofd/nek. (Ze slaapt op haar buik) en dan leggen we haar precies op dezelfde manier weer in dr eigen bed.
Haha zo herkenbaar
Hoe trek je je arm dan er onder uit?
Als een ninja
Leer mij je ninja skills. Je elleboog zit bij de billen, je hand onder het hoofd? Hoe leg je het kind neer zonder te face planten?
Wat zijn fijne eerste schoentjes voor een baby die in de zomer begint met lopen? Geen merken, maar: sandalen, dichte neus, open neus, normale dichte schoenen?
Mijn baby loopt nog niet haha, maar alleen al het idee dat dit gaat komen laat in mijn hoofd de shopping-gekte al losbarsten . Ga nog niks kopen (ivm de maat), maar wel alvast oriƫnteren wat er is.
Neerleggen met je arm eronder en dan gewoon er onderweg halen, wel voorzichtig want dit is het moment dat ze wakker worden.
Ik kan hem niet meer met 1 hand tillen daar is hij te groot voor. Dus 1 arm onder zijn lijfje en met de andere ondersteun ik zijn hoofd en nek. Dan leg ik eerst zijn hoofdje op het matras en dan kan ik hem langzaam neerleggen terwijl ik mijn andere hand rustig wegtrek. En wat @Kryptonite zegt, heel voorzichtig
Soepele zolen en ik zou sowieso iets doen met dichte tenen (ivm waarschijnlijk kruipen tussendoor).
Shoesme schoentjes en sandaaltjes zijn heel fijn en geschikt!
Dit wordt mān eerste zomer als moeder van een (zo goed als) lopende dreumes. Maar wat doe ik haar aan met mooi weer?! Haha. Dragen kindjes van die leeftijd met gemiddeld, Hollands zomerweer korte broekjes? Of wel lang, maar dan met een T-shirt? Ik weet het even niet haha. Ik zit nog een beetje in de modus āmān baby mag het nooit koud hebbenā, maar vorig jaar was ze net 3/4 maand dus heel anders dan nu
Ja joh, lekker korte broekjes. Of een dunne, lange broek. Allemaal prima, wat jij en je kind fijn vinden. Met ruim een jaar merk je het wel als ze het koud hebben, hoor, komt goed!
Wij hadden veterschoentjes en ballerinaachtige schoenen met zoān klittenbandbandje op de wreef (geloof dat je dat bij dames mary janeās oemt). En lekker veel op de blote voeten verder.
In het begin kruipen ze vaak nog tussendoor, dus zou ook letten op dat de neus van wat slijtvast materiaal is.
Gewoon korte broekjes en shirtje. Als het nog te koud is dan een vestje eroverheen of een lange broek met shirtje. Eigenlijk kleed hij zich hetzelfde als ons en dat gaat altijd wel goed. Als je twijfelt kan je altijd in het nekje voelen.
Mijn dreumes is nu 15 mnd en heb korte broeken (en jurkjes) en wat lange broeken voor de zomer. Kijk gewoon naar wat je zelf draagt, dat kan een dreumes ook prima hebben
Ik vind het ook een dilemma. Maar stop in de tas naar kdv altijd tegenstelde outfit mee.
Dus korte broek aan, lange broek mee.
Neem dat zelf ook mee als we op pad gaan.
Mijn zoontje van bijna 3 wil opeens, sinds anderhalve week, niet meer naar de kinderopvang sochtends. Hij zet het echt op een gillen en krijsen zodra hij door heeft dat het een opvang dag is. Vanochtend hebben we eindelijk uit hem los gekregen dat dit komt omdat hij dan niet met zijn huisje (zoān smoby ding in de tuin) kan spelen.
Gelukkig is het na troosten van de leidsters vaak met een minuut of 5 wel over.
Maar toch breekt dit sochtends echt mijn hart en start ik mijn werkdag met een rotgevoel.
Heeft iemand tips and tricks?
Dit inderdaad! Bij van die dagen dat het sochtends nog wat kouder is vaak een vestje.