Nou inderdaad. Dit is toch geen doen zo. Beide kinderen hier hebben buisjes, ook voor ze twee werden gekregen en als ik dat zo lees was het niet eens zo ernstig als hierboven. Je krijgt echt een ander kind.
Ik zou het en verwijzing vragen naar de kinderarts of kno arts. Mijn zoontje was ook erg veel ziek en de kinderarts sloeg hoe raam op veel oorontstekingen, waardoor we wat extra onderzoek hebben laten doen naar zijn afweer. Er is zeker wel wat mogelijk, ook als ze nog zo klein zijn!
Mijn baby had ook altijd oorontsteking en we zaten elk weekend bij de huisarts zo’n beetje, toen hij 1 was meteen buisjes en amandelen eruit en we hebben echt een ander mannetje. Zou echt heel duidelijk zeggen dat je er klaar mee bent en nu een doorverwijzing wilt!
Ik woon in Be dus de medische richtlijnen zullen iets anders zijn. Maar zowel mijn zoontje als dochtertje hebben buisjes gekregen rond hun 1e verjaardag omwille van te veel oorontstekingen. Mijn zoontje zelf meerdere malen omdat ze er dan eens uitvielen.
Hier zeggen ze liever buisjes dan telkens antibiotica. Het is ook echt een heel kleine ingreep dacht ik.
Paracetamol afwisselen met nurofen en de otrivin neusspoeling gebruiken. Echt lekker vaak spoelen met die capsules die je kan druppelen. Je kan die gewoon gebruiken tot het op is ook al zegt de verpakking 1x. Bedje ook aan 1 kant schuin zetten helpt ook.
En een afspraak bij de kno arts idd. Sterkte, het is zo zielig!
Hier ook gehad, tijdje dan toch naar ons bed over gebracht en dat ging goed maar op een gegeven moment ging hij echt 2 uur lang alleen maar spelen en keten in ons bed dat dus niemand meer kon slapen en dat werkte dus voor ons ook niet meer.
Daarna zijn we toen over gegaan op alleen pamper controleren even gesust en mijn man deed dan even een klein rondje met hem door het huis lopen zodat hij rustig werd en dan weer in zijn eigen bed. Soms huilde hij dan nog wel even maar meestal sliep hij vrij rap dan wel weer, ja we lieten hem dan weleens gewoon 15 minuten ofzo huilen. Maar uiteindelijk na een week ongeveer geen last meer van gehad.
Onzin. Gewoon verwijzing naar de KNO vragen. Veelvuldige oorontstekingen kunnen juist op een jonge leeftijd lijden tot problemen in spraak en taal. Mijn dochtertje was zo, iets van 13 infecties in 1 jaar. Toen onder andere naar de KNO arts en die zei meteen na kijken in dr oren wanneer zullen we de OK inplannen (voor buisjes). Ze was 14 mnd toen ze dat kreeg. Echt nu al wereld van verschil. Baby is nu bijna 16 mnd.
@Calypso en @jahoor wij zitten nu ook in zo’n fase of beetje aan het eind van de fase. Ze ging opeens van 2 dutjes naar 1 dutje en idd andere ontwikkelingen zoals lopen, meer praten, meer interactie en opeens heel erg eenkennig geworden etc. Het inslapen was hier opeens een probleem. Soms wel uren wakker gelegen. En heel vroeg wakker om 5 uur. Echt tips heb ik niet. Was echt uitzingen en blijven sussen, soms maar wiegen en soms tussenons in leggen. Het gaat nu iets beter nu de ontwikkelingen erdoor heen zijn (denk ik).
een vraag voor de adviescommissie:
onze dochter van 2.5 heeft er al een tijdje een houtje van om in bed lang wakker te blijven, liedjes te zingen, boekjes te lezen, noem maar op.
eerst deed ze dat tot een uur of 8, wat prima was, maar gister lag ze bv tot 22u te rommelen.
op zich hebben we er geen last van want ze huilt niet ofzo maar vanmorgen was ze meeeega chagerijnig de hele ochtend omdat ze te laat was gaan slapen.
iemand een goede tip over hoe we haar sneller in slaap kunnen krijgen?
we hebben al een vast slaapritueel met o.a. 2 verhaaltjes, wat al 100 jaar hetzelfde (dus steady) is
Doet ze nog een middagslaapje? Zo ja, dan is het tijd daarmee te stoppen vrees ik
Bedankt voor alle reacties! Ontzettend fijn aangezien het zo hopeloos voelde.
Ik ben bij de huisarts geweest (alweer een andere:crazy_face:) en ik heb een verwijzing na wat aandringen. Hij zou nu geen paracetamol meer mogen, maar dat zie ik niet zitten. 21 juni mogen we naar de KNO arts
Heel fijn dat jullie nu wel door mogen. Waarom mag hij geen pcm meer? Als daar een geldige reden is vanuit de arts zou ik dat niet zelf doorgeven ivm kans op leverproblemen.
Hij krijgt het nu al een tijdje de hele dag (natuurlijk nooit meer dan maximale dosis) aangezien deze ontsteking al weken duurt. 2 weken geleden zagen we een andere arts en die zei dat het geen probleem was, deze vond het nu wel een probleem. Dus als hij over 2 weken nog zo’n pijn heeft en hij niet zonder kan moeten we terug komen.
Concrete reden heeft ze verder niet gegeven.
Hier helaas ervaring met veel oorontstekingen. De middelste had heel vaak oorontstekingen en heeft toen op twee jarige leeftijd buisjes gekregen (wat niet mega veel geholpen heeft helaas). Hij had toen ook al wat achterstand met praten. Toen de jongste ook zo veel oorontstekingen kreeg, hebben wij sneller aan de bel getrokken. Hij heeft twee maanden terug met 16 maanden buisjes gekregen. Niets over gehoord dat ze dat op die leeftijd eigenlijk niet doen.
Haha daar heb ik helemaal zelf niet aan gedacht, ik denk idd dat dat het antwoord is
Ze slaapt nu tussen de middag zo 2/2.5 uur, denk dat we dat drastisch gaan inkorten
Helemaal schrappen wil ik niet aan denken omdat ik zelf 31wk zwanger ben en die tijd echt nodig heb om zelf even te liggen, maar we kunnen het om te proberen omzetten naar een uurtje dutten ofzo
Bedankt!
Ik zou ook om een doorverwijzing vragen nogmaals. Als de huisarts het nu niet opgelost krijgt zou ik er een kinder- of kno-arts naar willen laten kijken. Dan kan die beoordelen of buisjes een oplossing zijn of dat er iets anders is wat kan helpen.
Edit: spuit 11, zie dat je inmiddels een doorverwijzing hebt. Misschien een andere tip: bel even naar de poli en vraag of ze je willen bellen als er eerder iemand uitvalt omdat het echt geen doen is zo. Zo konden wij een stuk vlotter terecht bij de dermatoloog (ze stond iedere nacht huilend vd pijn aan ons bed inmiddels).
Ah ja dat is idd een lange middagslaap! Wij hebben idd ook afgebouwd, eerst wakker maken na een uur en toen een halfuur. Daarna was het gedaan helaas
Deze van de Hema
+1 voor het Hema kleed. Wij hebben trouwens deze, is precies t zelfde maar nog iets goedkoper (maar dessin spreekt niet iedereen aan).
We hebben m nog niet zo lang, maar vooralsnog blij mee. Hij heeft een waterdichte onderkant.
Ben benieuwd of dat effect heeft. Is best een korte wakkertijd tussen al die dutjes.
Nee, dat begint hier ook lastig te worden. Of het tweede dutje is pas heel laat omdat ze eerder gewoon niet in slaap valt, maar dan wordt het ‘s avonds weer heel laat. Maar mijn kind is een stukje jonger geloof ik (bijna 13 mnd).