Bedankt voor alle reacties! Ontzettend fijn aangezien het zo hopeloos voelde.
Ik ben bij de huisarts geweest (alweer een andere:crazy_face:) en ik heb een verwijzing na wat aandringen. Hij zou nu geen paracetamol meer mogen, maar dat zie ik niet zitten. 21 juni mogen we naar de KNO arts ![]()
Heel fijn dat jullie nu wel door mogen. Waarom mag hij geen pcm meer? Als daar een geldige reden is vanuit de arts zou ik dat niet zelf doorgeven ivm kans op leverproblemen.
Hij krijgt het nu al een tijdje de hele dag (natuurlijk nooit meer dan maximale dosis) aangezien deze ontsteking al weken duurt. 2 weken geleden zagen we een andere arts en die zei dat het geen probleem was, deze vond het nu wel een probleem. Dus als hij over 2 weken nog zo’n pijn heeft en hij niet zonder kan moeten we terug komen.
Concrete reden heeft ze verder niet gegeven.
Hier helaas ervaring met veel oorontstekingen. De middelste had heel vaak oorontstekingen en heeft toen op twee jarige leeftijd buisjes gekregen (wat niet mega veel geholpen heeft helaas). Hij had toen ook al wat achterstand met praten. Toen de jongste ook zo veel oorontstekingen kreeg, hebben wij sneller aan de bel getrokken. Hij heeft twee maanden terug met 16 maanden buisjes gekregen. Niets over gehoord dat ze dat op die leeftijd eigenlijk niet doen.
Haha daar heb ik helemaal zelf niet aan gedacht, ik denk idd dat dat het antwoord is
Ze slaapt nu tussen de middag zo 2/2.5 uur, denk dat we dat drastisch gaan inkorten
Helemaal schrappen wil ik niet aan denken omdat ik zelf 31wk zwanger ben en die tijd echt nodig heb om zelf even te liggen, maar we kunnen het om te proberen omzetten naar een uurtje dutten ofzo
Bedankt!
Ik zou ook om een doorverwijzing vragen nogmaals. Als de huisarts het nu niet opgelost krijgt zou ik er een kinder- of kno-arts naar willen laten kijken. Dan kan die beoordelen of buisjes een oplossing zijn of dat er iets anders is wat kan helpen.
Edit: spuit 11, zie dat je inmiddels een doorverwijzing hebt. Misschien een andere tip: bel even naar de poli en vraag of ze je willen bellen als er eerder iemand uitvalt omdat het echt geen doen is zo. Zo konden wij een stuk vlotter terecht bij de dermatoloog (ze stond iedere nacht huilend vd pijn aan ons bed inmiddels).
Ah ja dat is idd een lange middagslaap! Wij hebben idd ook afgebouwd, eerst wakker maken na een uur en toen een halfuur. Daarna was het gedaan helaas ![]()
Deze van de Hema
+1 voor het Hema kleed. Wij hebben trouwens deze, is precies t zelfde maar nog iets goedkoper (maar dessin spreekt niet iedereen aan).
We hebben m nog niet zo lang, maar vooralsnog blij mee. Hij heeft een waterdichte onderkant.
Ben benieuwd of dat effect heeft. Is best een korte wakkertijd tussen al die dutjes.
Nee, dat begint hier ook lastig te worden. Of het tweede dutje is pas heel laat omdat ze eerder gewoon niet in slaap valt, maar dan wordt het ‘s avonds weer heel laat. Maar mijn kind is een stukje jonger geloof ik (bijna 13 mnd).
Ohja, ik bedenk nu ineens zat wij rond die tijd het 2-3-4-schema aanhielden. Dan houd je 2 uur tussen wakker worden en eerste slaapje, drie uur tussen de slaapjes en 4 uur tussen tweede slaapje en avondbedtijd aan. Was even zoeken, want bij een kort dutje is je schema weer in de war, maar hielp hier uiteindelijk wel!
Lijkt wel redelijk op het schema wat je nu gekregen hebt.
Ja hier gebeurt ook wel veel qua ontwikkeling. Eerste stapjes gezet en steeds meer woorden die ze (probeert) te zeggen. Dus zal wel er mee samen hangen maar t is wel ff jammer als je doorslapen gewend bent haha
Hier precies hetzelfde, 15 maanden oud.
Wij nemen haar wel in bed omdat dit de snelste manier is om haar rustig te krijgen en zelf ook aan zoveel mogelijk slaap te komen.
Meestal worden we na een uurtje weer wakker omdat ze dan draait oid (maar nog wel slaapt) en dan leggen we haar weer terug in haar eigen bed.
Dit doen we op een soort van pizza schep manier
scheppen vanaf het kruis, arm onder haar lichaam en hand onder haar hoofd/nek. (Ze slaapt op haar buik) en dan leggen we haar precies op dezelfde manier weer in dr eigen bed.
Haha zo herkenbaar ![]()
Hoe trek je je arm dan er onder uit?
Als een ninja ![]()
Leer mij je ninja skills. Je elleboog zit bij de billen, je hand onder het hoofd? Hoe leg je het kind neer zonder te face planten?
Wat zijn fijne eerste schoentjes voor een baby die in de zomer begint met lopen? Geen merken, maar: sandalen, dichte neus, open neus, normale dichte schoenen?
Mijn baby loopt nog niet haha, maar alleen al het idee dat dit gaat komen laat in mijn hoofd de shopping-gekte al losbarsten
. Ga nog niks kopen (ivm de maat), maar wel alvast oriënteren wat er is.
Neerleggen met je arm eronder en dan gewoon er onderweg halen, wel voorzichtig want dit is het moment dat ze wakker worden.