Tips, ervaringen & aanraders #8

@iedereen thanks! Kleed ik der gewoon zoals ikzelf ook die dag ga, goeie tip. Omdat ze nu nog zoveel kruipt houd ik daar qua broekjes rekening mee, dat ze niet teveel schuurt over de grond (voor haar knietjes én om de broeken mooi te houden haha), maar als ze zo meteen altijd loopt hoeft dat natuurlijk niet meer!

2 likes

Lastig he! Onze dochter heeft er ook last van. Wat bij ons helpt, is een weekrooster. Dat nemen we op zondag door zodat ze weet hoe de week eruit ziet. We merken dat zij er heel erg behoefte aan heeft om exact te weten hoe een week of dag eruit ziet. En ik spreek dan ook 's ochtends altijd met haar af wat ze mag doen als ze terugkomt van de opvang (even op de trampoline springen bijvoorbeeld of een filmpje kijken). Het lijkt sindsdien iets beter te gaan.

3 likes

@Pantoffeldiertje dit wilde ik ook tippen!
een weekkalender, desnoods met het huisje als symbool voor niet opvang dagen haha
en dan elke dag aan laten wijzen/stickeren/weet ik veel wat er vandaag/morgen gaat gebeuren zodat de verrassing minder groot is
als hij dan sad is kun je makkelijk zeggen ‘kijk maar over 2 vakjes ben je weer een dag thuis’ ofzo

2 likes

Ja. Veel te dure maar wel leuke haha:

9 likes

@anon37686689 @Gelatelli
Dank voor de tip! Heb die van muis besteld. Hopelijk gaat dit helpen.

1 like

Thuis bij muis heeft nu licht beschadigde planborden voor de helft (onder buitenkansjes op de site).
Scheelt toch weer €20!

2 likes

Ik zoek op instagram een account van een (baby/kinder)fysio. Tijd lang gevolgd maar ben het nu kwijt. Het is een Nederlands account. Veel tips, filmpjes. Weet iemand wie dit kan zijn?

Babyskills?

1 like

Yes!! Dank

2 likes

Vraagje - lijst met benodigdheden van de opvang gekregen wat we aan moeten schaffen en een item is “slofjes die ze zelf aan en uit kunnen trekken”. Wat zouden daar handige slofjes voor zijn, zodat we alvast wat kunnen oefenen? Dreumes is dan zo’n 15 maanden en heeft nu nooit slofjes aan :sweat_smile:

1 like

Ik heb een tijdje geleden wollen slofjes van En Fant gekocht en die gaan heel makkelijk aan en uit. Ze hebben een klittenbandsluiting.

1 like

Dat klinkt erg handig, ik ga eens kijken. Dankjewel!

Wij hebben afgelopen week een dochtertje gekregen en nu lijkt het me leuk voor ons zoontje om wat te trakteren op het kdv. Het zou de eerste keer zijn dat hij gaat trakteren, hij is nu bijna 3 en snapt het denk ik wel. Iemand nog een leuk ideetje? Ik googlede al een beetje, maar vind heel veel dingetjes ook echt troep. Ik wil ook best iets simpels maken, dan stuur ik mijn vriend morgen even op pad. Maar niet te lastig aangezien we ook wel iets anders te doen hebben haha.

4 likes

Wij hebben ons zoontje stroopwafels laten trakteren. Hij mocht papa helpen witte chocolade pasta erop te smeren en er roze muisjes op te strooien. Samen hebben ze dit op een mooie schaal meegenomen en uitgedeeld.

1 like

Wij hadden bij de action van die mega stoepkrijt gehaald. En alleen de gele, witte, oranje en roze gebruikt. Met een labeltje er aan: hoera! Mijn zusje E is geboren!
Was heel leuk want kreeg vervolgens allemaal foto’s van spelende dreumesen/peuters met stoepkrijt haha.

De blauwe en groene uit die set hebben we thuis gewoon gebruikt natuurlijk.

10 likes

Wij hebben haar een boek aan de groep laten geven

1 like

Ik had dit ergens gezien op een site maar vond het veel te duur dus heb ik zelf zitten tekenen.
Maar het was dus dit kaartje en aan de achterkant een zakje zaadjes voor stokrozen en wilde bloemen.
Misschien meer leuk voor de ouders, maar samen zaaien is ook gezellig.

16 likes

Ik had een doos geboortekoekjes besteld (ook voor bezoek thuis), die zijn per stuk verpakt (was nog in corona periode), was een groot succes!

2 likes

Lange vingers met muisjes, aardbeien met witte chocopasta en muisjes, zoiets?

Ik vind zelf die kadootjes / kleine boekjes en plastic traktatie dingen echt meuk en gooi ze thuis gelijk weg of doe ze in de weggeefhoek op school / CB.

3 likes

Ik had van die Zaans huisje chocolade biscuit gehaald en daarvan de chocola wat gesmolten met een aansteker en muisjes erop geknald. Minder dan een half uur werk en zag er leuk uit :blush:

3 likes