Gewoon beschuit met muisjes. Voor de kleintjes hadden we eierkoeken met muisjes. Simpel, je hebt het toch al in huis en ze vonden het heerlijk. Mijn man heeft lekker staan smeren met mijn drie jarige op het kdv.
Op onze opvang mogen geen koeken, snoep of cadeautjes worden getrakteerd. Bij geboorte broertje/zusje mogen ze beschuit met muisjes trakteren. Pak muisjes en beschuit mee en dan smeren ze het daar ter plekke.
Die geboortekoekjes zijn ook leuk en makkelijk als dat mag, plus verkoopt die ook per 8 verpakt ofzo. Gebruikten we ook veel voor kinderen met kraamvisite ipv overal muisjes steeds.
Eh⦠Ik wist niet dat je bij de geboorte van een broertje of zusje ook nog moest trakteren
Ik vind het megahandig, zoān Maxi Cosi in de bakfiets. Maar waar laat je die als je ergens naartoe gaat? Onze kinderwagen heeft wel maxi cosi adapters maar die past er dan niet meer bij. En de buggy heeft die dan weer niet⦠Ze bestaan wel maar worden niet meer verkocht (Hamilton). Of wordt dat een nieuwe buggy kopen/altijd in de draagzak en de maxi cosi met slot vastmaken?
Wij hadden op marktplaats voor 2 tientjes een extra maxi Cosi gekocht die we er dan in lieten zitte. + inderdaad buggy mee!
Ik liet de maxi cosi er standaard in. Ik vond het ook wel lastig om hem er goed in te krijgen dus toen hij goed zat liet ik hem lekker.
Maar de baby kan niet in de buggy, en zodra hij daar wel in kan wil ik een babyschaal kopen dus dan is dat probleem sowieso opgelost.
Of heeft misschien iemand fijne tips voor een compacte buggy met adapters voor de maxi cosi die goed tweedehands te krijgen is?
Onze baby (5,5 maand) sliep heel goed toen hij 's nachts werd ingebakerd. Nu zijn we daar al ruim een maand mee gestopt en sindsdien gaat het 's nachts⦠niet zo lekker haha. Hij is zo vreselijk wild met zijn armen. Het inslapen in de avond gaat nog wel maar na 3 Ć 4 uur slapen begint het. Dan voed ik hem meestal maar vanaf dan lukt het hem niet goed in slaap te vallen. Ik heb nu wel ontdekt dat het op zijn buikje iets beter gaat (met rug aaien en op zijn billetjes kloppen valt hij dan wel binnen zoān 10 minuten in slaap) maar wel steeds voor 2 Ć 3 uur en dan begint het weer opnieuw. Ik zou het fijn vinden als hij ook in andere houdingen (weer) makkelijk(er) in slaap valt maar in de kinderwagen lukt het hem b.v. nu ook niet meer omdat hij zo vreselijk wild is met zijn armen en benen.
Iemand nog tips of ervaringen wanneer dit wilde bewegen minder wordt?
Ik liet de maxi cosi er meestal in of toen ze echt nog baby was en ze sliep dan nam ik haar mee in de maxi cosi naar de speeltuin oid en kon ze in de maxi cosi even verder slapen. Dus toen kon ze nog niet in een buggy ofzo.
Oh en vanaf dat ze in een buggy kunnen, kan je volgens mij ook zoān peuterschaal (Ofzoiets, echt een rare naam) in je bakfiets bevestigen, dan zit je niet meer met de maxi cosi.
Haha ik denk dat ik niet zo duidelijk was tijdens mijn middernachtse slaaptekort post. Ik bedoelde dat ik de baby ook mee wil nemen, bijvoorbeeld als ik naar de stad ga.
Dus eigenlijk zoek ik vooral tips voor een buggy die en goed tweedehands verkrijgbaar is voor niet al te veel geld, en maxi cosi adapters heeft.
Ik merk dat ik ook heel erg dacht vanuit mān eigen referentiekader haha. Ik woon zelf in het centrum dus winkelen/boodschappen doe ik altijd met de kinderwagen. Bakfiefs gebruik ik alleen voor verderweg zoals speeltuin enzo.
Maar dan is de enige optie denk ik maxi cosi erin laten en baby in de draagzak?
Voor buggy met maxi cosi adapters geen tips, sorry.
Wij hebben het inbakeren afgebouwd met het Nunki lakentje en daar dan de armen onderstoppen. Moet wel zeggen dat die armen lang niet altijd bleven zitten en zeker met een baby van 5,5 maand. Maar als ik me niet vergis heeft dat merk ook slaapzakken met armen die je vast kan ritsen (zelf nooit gebruikt).
Hier werkte het wel maar tot een maand of 7 en toen werd ze echt veel te beweeglijk qua kruipen en zo waardoor het voor haar echt pure frustratie was om zo gefixeerd te moeten liggen.
Haha begrijpelijk hoor! Wij kunnen ook makkelijk de bus pakken gelukkig maar soms is de fiets wat handiger.
Wij hebben tweedehands een bakfiets over kunnen kopen, zoān driewieler. Onze dochter is nu 10 maand en ik twijfel een beetje over hoe ze het beste erin kan. Vooral omdat de fiets best stuitert bij hobbeltjes. Een maxicosi erin zou kunnen, maar dochter kan al lang heel goed zitten en half liggen is niet goed genoeg meer voor haar (). De vorige eigenaar heeft er een achteropzitje in geschroefd, maar dat vind ik wat spannend i.c.m. het stuiteren. Een andere optie is zoān baby/peuterschaal kopen, maar dat vind ik best duur (en is dat echt beter dan dat zitje?). Wat denken jullie? Dat zitje gewoon gebruiken? Zoān schaal? Of is er nog een andere optie?
Ik heb jullie hulp nodig! Mijn zoontje is bijna 11 maanden en krijgt nog borstvoeding ivm koemelkallergie. In overleg met de dietiste probeer ik af en toe plantaardige melk te geven (havermelk), maar hij lust het niet. Ook ander drinken gaat er eigenlijk niet in. Sojamelk vind ik nog een beetje spannend. Pepti probeerde ik vanochtend maar daar haalde hij zān neus voor op. Ik kan het eventueel proberen te mengen.
Maar het probleem is dat er amper meer wat uit mān borsten komt. Als hij live drinkt zie ik hem een naar slokjes nemen en daarna is het op. Als ik kolf kom ik op 40 ml. De vriezer raakt leeg dus ik ben een beetje in paniek. Ik zie ook aan hem dat hij zijn vetjes een beetje verliest (hij is deze maand ook veel ziek geweest) en de plasluiers zijn een stuk minder vol. Ik probeer te powerkolven en ik heb de huisarts om domperidon gevraagd. Jullie nog tips of ervaringen?
Oja, hij is een kleine eter, ontbijt en lunch zijn ook altijd een struggleā¦
Nee ik vind zara zo onduidelijk met maten. Mijn kind heeft kleding die ze op dit moment draagt van zara maat 86 t/m 104
Ik heb mijn kind na de maxicosi gewoon op het achterzitje gedaan. Dit omdat er in de bak geen plaats is voor mijn oudste 2 + een babystoeltje. Dit gaat echt prima, ze huilt nooit oid. Enige nadeel is dat ze niet droog zit als het regent.
Overigens heb ik wel een gloednieuwe ongebruikte Melia peuterschaal te koop dus als je die wil overnemen mag je evt PBen
Misschien is het ook een beetje wennen, een nieuw soort melk? Bij mijn oudste ben ik ook overgestapt van borstvoeding naar Pepti en daar moest ze aan wennen, maar toen ze echt wel honger kreeg nam ze het uiteindelijk wel. En inderdaad kan je natuurlijk mengen om langzaam aan smaak te laten wennen. Misschien richten op 1 ding, of Pepti of havermelk/andere variant en niet verschillende dingen door elkaar proberen zodat hij ook de kans krijgt om aan iets te wennen?
Qua ophogen borstvoeding kan je nog nakolven nadat je live borst hebt gegeven, powerkolven, je borsten goed warm maken voor het kolven, evt. oxytocine-neusspray gebruiken als je de indruk hebt dat er geen toeschietreflex komt.
Ok toch even loopfiets advies nodig. Mijn zoon heeft dus zoān smoby driewieler Smoby Baby Balade rood | Driewielers.nl deze variant.
Hij kan nog niet zelf ermee fietsen maar wel beetje ermee lopen en we duwen hem nu gewoon nog ermee.
Nu willen wij misschien een trybike 3wielen variant halen zodat hij daarmee zelf kan lopen, maar wordt de smoby driewieler daarna overbodig? Want vind dat dan wel zonde, dus mijn vraag eigenlijk iemand wiens kind een loopfiets en een driewieler heeft en van beide veel gebruik maakt?
Boezemvriendjes zijn besteld! Ik kan trouwens geen borstvoeding topic vinden? Geitenmelk kan meestal ook niet bij een koemelkallergieā¦
Nee, hierop zitten trappers. Dus dat is wel anders dan een loopfiets.
Wij hadden / hebben zin smoby driewieler maar dan zonder kap enzo wel duwstok. En onze middelste fietst hiermee over de inrit als haar grote zus op haar fiets fietst. Loopfiets of step gebruiken we ook veel omdat ze daarop een stuk sneller is. Vooral als we ergens heen lopen ofzo.