Tips, ervaringen & aanraders #8

De tsr komt opzich wel, het duurt alleen wat langer dan vroeger. Wel een goeie tip om me te richten op 1 soort melk! Ik heb nu in blinde paniek alle melken in huis gehaald die ik kon vinden haha.
Vanaf wanneer en tot welke leeftijd heb je pepti gegeven? Ik weet niet of het nog heel nuttig is om daar met 11 maanden nog mee te beginnen. Het schijnt ook nogal ranzig te smaken.

1 like

We hebben een trybike. Gebruiken hem alleen als tweewieler. Opzich wel prima, maar hij is best wel zwaar. Een lichtere, van bijvoorbeeld puky kun je al sneller gebruiken en ook veel makkelijker meenemen en aan de buggy hangen.

1 like

Bedoel je die met 4 wielen, want die zijn best klein toch?

Na onderzoeken bleek uiteindelijk een andere verklaring voor de klachten van mijn dochter en geen allergie. Dus na 9 maanden ben ik er toen mee gestopt. Ik geef haar nu wel Alpro Groeimelk (soja), omdat ik ook plantaardige dingen wil geven en niet alleen maar koemelk.

1 like

Ja we hebben ook zo’n scoot and ride. En in de loopfiets houding is het echt te laag voor hem, hij duwt dat ding dan gewoon onder zichzelf vandaan en gaat dan zelf lopen. Terwijl hij zijn driewieler nu wel goed als loopfiets gebruikt dus vandaar opzoek naar iets er tussen in.

2 likes

Maar vind je dan ook dat het teveel stuitert voor een baby van 10 maand? Ik zal die schaal even googlen, thanks!

Edit: Ik heb ook een gewone fiets met zitje. De bakfiets zal vooral voor korte ritjes voor boodschappen o.i.d. zijn. Dat doen we nu vaak met de auto. Dus haar achterop zetten is in ons geval niet echt een oplossing :yum:

1 like

Nee vond ik niet

2 likes

Wat zijn haarspeldjes die goed blijven zitten in heel fijn pluishaar bij een dreumes? Ik wil toch graag eens een haarspeldje in doen om die pieken van haar voorhoofd te halen, maar alle gewone haarspeldjes van de Hema trekt ze er zo uit. Wat blijft nou echt goed zitten?
Tips voor elastiekjes zijn ook welkom :grinning:

3 likes

Ik heb er van imruby. Die zijn met een krokodillenklemmetje of hoe noem je dat.

Gisteren toevallig deze elastiekjes gekocht bij de Hema en die blijven echt super stevig zitten in pluizig babyhaar. Je moet ze er wel verschillende keren ronddraaien dus je krijgt wel echt een palmboompje. :grinning:

3 likes

Ik zou zo’n schaal kopen. Wij hebben toen de jongste 5 maanden was een bakfiets gekocht. Jongste zat tot maand of 9/10 in maxi cosi en daarna in zo’n schaal. Nu is ze 17 maanden en hebben we 2 weken geleden ofzo die schaal eruit gehaald.

Die schalen zijn vast ook wel 2e hands goedkoper te krijgen.

2 likes

Kleine toevoeging op de tips voor sojamelk. Hier zou ik ook voorzichtig mee zijn/testen. De eiwitten in sojamelk lijken erg op die in koemelk. En kindjes met KMA kunnen hier niet altijd tegen.

2 likes

Ik ben nu ook een beetje aan het rondkijken naar een leuk planbord. Jij tipte deze Neverland. Bevalt tie? Zijn er echt magneetjes die jullie missen? Heb je destijds nog andere opties overwogen?
Of weet iemand anders misschien nog iets vergelijkbaars?

1 like

Ja! Heeeel soms niet, maar inderdaad, vaak wel een maat groter, vooral de tops/ truien etc

2 likes

Ik heb volgens mij een pm naar je gestuurd.

Mij heeft domperidon heel erg geholpen, verhoogde de productie heel goed.

3 likes

Ja ik heb domperidon aan de huisarts gevraagd, maar die wilde dat ik eerst ging overleggen met het CB en een lactatiekundige voor ze dat voorschrijft… zucht. CB zei dat hij prima groeit en nog maar 300 ml melk per dag nodig heeft. Dus ik ben vandaag maar aan het powerkolven geslagen en heb van die boezemvriendjes besteld. Hopelijk wordt het daar wat beter van.

Bedankt voor de tips allemaal!

1 like

Hier net zoiets. Wij bouwen de pepti op, eerst 1/4e met moedermelk, nu drink ze 50-50. Zou zo fijn zijn om niet meer afhankelijk te zijn van borstvoeding. Havergroeimelk kende ik niet gaan we ook proberen!

2 likes

Over 5 weken gaan wij met een peuter van 3 en (dan) net dreumes op vakantie en ik wil graag wat kleine cadeautjes voor in de auto fixen. Tips? :raising_hand_woman:t3:

1 like

wat ik had voor mn laatste autovakantie:
nieuwe stickerdingen en een klein leuk notitieblok om te ze in te plakken
raamstickers
zo’n magnetisch tekenbord

ik had deze toen voor 5eu van de kruidvat (maar heeft ze niks mee gedaan)

en verder 100000 soorten verschillende nieuwe snacks

misschien is zoiets nog wel leuk als je die op marktplaats kan vinden ofzo haha

2 likes

Ik heb al een rondje gegoogled maar kom er niet aan uit dus pols ik hier even. Het zit zo; mijn tienerdochter luistert graag muziek en mag dit ook op spotify via haar iphone. Tot de laatste weken deed ze dit steeds braafjes maar nu lukt het haar niet om enkel spotify te openen. Whatsapp mag ze enkel tijdens schermtijd maar ik zie dat ze er doorheen de dag ook op gaat.

Is er een manier om bepaalde apps “op slot” te zetten of ervoor te zorgen dat ze haar iphone enkel als oldskool mp3-speler kan gebruiken doorheen de dag (wanneer het dus geen schermtijd is maar ze wel muziek mag luisteren)?

1 like