Tips, ervaringen & aanraders #8

Heeft iemand goede ervaringen met een draadloze borstkolf? Ik zoek er een met een krachtige motor die niet te hard is qua geluid. Er zijn zoveel keuzes, dat ik door de bomen het bos niet zie. Elvie vind ik veel te duur. Medela Freestyle Hands free lijkt me fijn, maar er zijn dan ook weer veel andere merken die goedkopere kolven hebben zónder snoer. Help :upside_down_face::upside_down_face:

Youha the ins heb ik en die beviel fantastisch! Door 2x snel op de knop te drukken gaat hij in stillere stand, maar je blijft het uiteraard wel een beetje horen.

3 likes

Oh klinkt goed! Fijne prijs ook. Vind je de motor ook krachtig genoeg? Als in: je productie gaat niet achteruit omdat je (meer) kolft?

Ik heb een Vulpes handsfree en vind 'm erg fijn en handig voor onderweg, maar als enige kolf is deze voor mij niet krachtig genoeg (kolft niet goed leeg). Mijn lactatiekundige zei dat eigenlijk alleen de Medela handsfree qua motorkracht vergelijkbaar is met een ‘normale’ kolf. Ik heb ook veel gekolfd om m’n productie goed op gang te houden en dan is een beetje kracht wel fijn, maar dat is dus een persoonlijke afweging.

1 like

Spectra s1 kan draadloos. Ik gebruik hem héél veel. Hij is alleen niet handzaam of handsfree. Gebruik hem op werk en thuis. Dus dan heb ik alle spullen en een koeltas etc ook bij. Als ik naar vriendinnen of dagje wegga neem ik m’n handkolfje van medela mee want die is veel kleiner en lichter. Melk gooi ik dan weg behalve als ik toevallig een koelkast heb maar anders moet je ook nog een koeltas en elementen mee en heb je onderhand een hele tas met alleen borstvoedingsspullen :face_with_spiral_eyes:

3 likes

Wil je draadloos, handsfree, slangenloos, of allemaal?
Ik heb een horigen chicture (naar aanleiding van positieve verhalen hier), die is draadloos, maar het is wel een kastje dat je naast je neer zet. Ik heb er de originele kolfset bij (die je met een voedingsbh wel semi-handsfree kan maken) en een extra set van AliExpress (ongeveer het model van de youha the ins maar dan met een aansluiting voor de slangen in plaats van de motor bovenop), die laatste kan wel helemaal handsfree, maar is door de slangen dan alsnog niet heel onopvallend.
Mijn lactatiekundige was positief over de horigen wearable, daarvan zou het vacuüm nagenoeg gelijk zijn aan de chicture, maar die heb ik zelf nooit geprobeerd.

1 like

Bladergoud is leuk!

@Merel het liefst inderdaad allemaal. Ik vind het fijn als die in m’n BH past en een eigen motor heeft. Maar het allerbelangrijkste is dat de motor sterk genoeg is en mijn productie niet achteruit gaat. Met werk en een peuter is niet-handsfree kolven straks eigenlijk geen optie. Ik neig daarom heel erg naar Medela (heeft geen eigen motor en een slangetje, maar is wel heel krachtig). De Horigen klinkt ook fijn!

1 like

Dit is de youha! Hij maakt wel hoorbaar geluid ook. Maar niet storend vinden de mensen naar wie ik gekolfd heb.

4 likes

Ik had aaaalles geprobeerd qua poepvlekken uit kleding krijgen, ossengal, oxi, biotex, weken, etc. En toen herinnerde ik me dat ik hier wel eens gelezen heb dat in de zon liggen ook helpt. Ik geloofde er eigenlijk niks van maar waaaat?? De vlekken zijn gewoon compleet weg.

Fijn want nu kan ik de Hema bamboo rompertjes wél doorverkopen ipv weggooien :grimacing:

Het klonk echt als een fabeltje voor mij maar iedereen die ten einde raad is moet dit echt proberen haha.

8 likes

Deze heb ik @Mrsyess en ben er erg tevreden mee! Ik word zelf wel een beetje gaar van het geluid zo uit je bh, dus ik heb meestal een noisecancelling koptelefoon op (maar een peuter biedt vast genoeg afleiding haha). Ik heb een collega met zijn bureau direct naast het mijne en eentje er tegenover en ze zeggen er allebei geen last van te hebben/het niet eens te horen. Staat wel meestal radio aan op de achtergrond. Zuigt goed vacuüm en mijn opbrengst is er goed mee. Soms iets meer met mn Medela Swing maar kan er ook mee te maken hebben dat ik dan even rustig in een aparte kamer ga zitten ipv aan mn bureau blijven zitten.

't zijn ook wel grote dingen trouwens, veel groter dan een Elvie. Maar vind dat zelf niet zo erg, wel even zorgen dat ik iets ruims aan heb.

1 like

Zo blij met jouw (en alle andere) uitgebreide reacties. Daar heb ik echt heel veel aan. Ik denk dat ik voor de Horigen ga!

2 likes

Ik heb ook goede ervaringen met Horigen wearable. Ik had er maar 1, dus kolfde aan één kant met de wearable en aan de andere kant met handkolf (ik werkte toch thuis en kon goed pauzes nemen). Ook zitten er schildverkleiners bij, dus dat is ook fijn!

4 likes

@JeMoeder @Feather @Yzile @Merel @Kusjessoldaat @Alocasia @Pijnappel heeeel erg bedankt voor jullie advies en reacties. Ben eindelijk klaar met twijfelen en heb zojuist de Horigen Wearable besteld

5 likes

Er zijn hier volgens mij mensen die (basis) gebaren gebruiken met hun baby/kind toch? Ik heb daar wel eens wat over gelezen en het lijkt me fijn om dat ook te gaan doen. Vanaf wanneer begin je daarmee en hebben jullie boekjes ofzo die jullie aanraden?

Edit: ja, hier hou ik me mee bezig om 4 uur midden in de nacht. Je moet wat tijdens je slapeloze nachten :smiling_face_with_tear:

3 likes

Je hebt ‘Zeg het met je handjes’ (.nl) maar behalve de informatie mails heb ik daar geen ervaring mee.

Toen ze heel klein waren toen dacht ik: Ja, gaan we doen! Maar nooit echt de tijd voor willen/kunnenvrijmaken en ik vond dat op het moment dat je hiermee zou starten ze best al heel snel (non-verbaal) konden duidelijk maken wat ze wilden.

Alsnog lijkt het me echt een gaaf idee, maar bij ons is het er dus in de dagelijkse drukte nooit van gekomen :sweat_smile:

4 likes

Iemand ervaring met een oogtest op het CB? We waren deze week in het ziekenhuis voor een check van onze dochter (ivm prematuur geboren) en deze keer was er ook een oogtest (is standaard). Waren we ook op voorbereid door een brief en de instructie om alvast thuis te oefenen, hebben we ook gedaan. Ze konden de test alleen niet afnemen omdat dochter weigerde te praten na de bovenste drie rijen haha. Ik denk dat ze het toen minder goed kon zien (man en ik hebben beiden ook slechte ogen) en onzeker wordt om te antwoorden en ze is sowieso al heel erg verlegen. We hebben nog wel een aantal dingen geprobeerd, zoals dat ze het antwoord aan mij mocht vertellen en dat ze het icoon op een kaartje mocht aanwijzen ipv hardop zeggen etc maar toen ze eenmaal besloten had niet mee te werken, lukte dat ook niet.
Nu moeten we binnenkort opnieuw maar dan bij het CB. Iemand nog meer tips om daarop voor te bereiden? Of ervaring mee? In het ziekenhuis is het redelijk lopende band werk dus er was ook niet heel veel geduld vanuit de kinderverpleegkundige. Misschien is dat bij het CB anders?

2 likes

Als je meer in dat budget zoekt dan de Baby Bjorn is de Qute Q-bouncer ook een goede.

2 likes

Wij hadden deze en vond hem echt heel fijn.

2 likes

Oh sorry, nee dat niet! En ik vind hem best groot om mee te nemen, die anderen die worden gepost zien er wat kleiner uit.

3 likes