Tips, ervaringen & aanraders #8

Misschien kan je van tevoren aangeven dat je dochter het spannend vindt bij de verpleegkundige?

Hier zie je nog wat tips, hopelijk heb je er wat aan!

1 like

Ons kind is een maand ouder en gebaart sinds een paar weken “klaar” en “slapen” terug, kwam echt heel plotseling maar wordt steeds duidelijker! Vooral klaar is echt heel fijn, klaar met eten/potje/drinken/zandbak etc, scheelt zoveel frustratie dat we het gelijk begrijpen.

7 likes

O ja wij doen ook “klaar” trouwens :stuck_out_tongue_closed_eyes: haha. Top om te horen dat die fijn is om te leren :grinning:

2 likes

En gewoon de autostoel ervoor gebruiken? Bij onze maxi cosi (cabrio) kun je die hendel waar je aan vast houdt ook naar beneden doen achteren en dan krijg je wat meer een wipstoel hoek zeg maar. Voor af en toe prima.

1 like

Wat doen jullie nu qua beddengoed? Peuter kan in de nacht nog wel onder een dekbed liggen maar overdag wordt de kamer te warm hiervoor. Gewoon laken (dekbedhoes)? Vond wat dat betreft een slaapzak wel chill haha

2 likes

Oh wat goed! Dankjewel voor de tip, ik ga eens kijken naar dat boek.

Maar ik denk ook wel, al doen ze het zelf nog niet na of terug, dat ze het al wel vanaf een hele jonge leeftijd zouden kunnen herkennen. Dat nadoen en zelf gebruiken komt dan uiteindelijk vanzelf wel! Zal inderdaad wel even wennen zijn maar wil het wel graag gaan proberen.

Ik ga me er nog eens meer in verdiepen :smile:

2 likes

Ik heb ineens een beetje last van de hormonen haha.
Hebben jullie nog tips van zaken die we echt moeten regelen? Ben nu in de 36e week.

We hebben al best veel hoor maar word toch ineens onzeker. Echt zo cliché bij de eerste volgens mij haha.
Maar:

Bed staat op klossen.
Tas staat klaar (moet nog wel wat bij maar de basis staat klaar).
Kamertje is zo goed als af. Alleen nog wat aankleding.
Wasjes zijn grotendeels gedaan.
Autostoel staat klaar.
We hebben alles geregeld op werk en met kinderopvang.
We zijn getrouwd dus qua gezag enzo is volgens mij alles geregeld.
We zijn nog een beetje in overleg over de voogdij mocht er met ons samen iets gebeuren.
We hebben een plan hoe we gaan sparen voor de baby.

4 likes

Je zou wat maaltijden kunnen maken en invriezen, zodat je in de kraamweek makkelijk iets kunt opwarmen.

5 likes

Lekker relaxen nu het nog kan. Boek lezen in de zon. Serie bingen. Uitgebreid in bad. Koffie met taart op een terras. Alleen naar de bioscoop. Fotoboek afmaken.

9 likes

Zou gewoon lekker proberen te chillen nu, eventueel nog lekker samen lunchen/uit eten/terras nu je nog geen oppas nodig hebt en/of gewoon de deur uit kan als je er zin in hebt :slight_smile: en eventueel koken voor de kraamweek, maar ook datnis geen must. De kraamweek is ook een perfecte gelegenheid om jezelf te verwennen met bezorgsushi etc

4 likes

Lekker naar de bios als je dat graag doet. Dat mis ik echt, terwijl ik niet zo vaak ging.

En maaltijden invriezen inderdaad. Hoef je niet in de kraamweek al op te eten. Ik heb dit nog tot vijf weken na de bevalling gegeten, was echt fijn om wat gezonds en snel te kunnen eten. Niet dat ik voor vijf weken had gekookt, maar soms aten we thuisbezorgd, soms wat simpels vers. Wij hadden soep, curry, chilli, lasagne. Gewoon extra koken als je toch al gaat koken, dan is het niet veel werk.

Wat een lieve tips allemaal! Thanks :heart_eyes:
Daar maak ik ook uit op dat we de belangrijkste dingen hebben. Dat stelt gerust.

Goed idee van dat koken. Las het hier al vaker en ga het toch maar doen denk ik. Nu ben ik ook nog redelijk fit.

Over de bios trouwens, laatst met m’n man naar de film geweest en ook nog naar het theater. Maar mennnn ik kon helemaal niet meer lekker in die stoeltjes zitten. En je “moet” toch een beetje stil zitten 2 uur lang ongeveer. Maaaar heb nog wat bonnen voor PathĂ© thuis dus dat ga ik zeker doen!

3 likes

Iemand ervaring met easy het vlucht boeken voor / met een baby?
Ik wil met mn baby naar Italië vliegen, nu probeer jk bij Easy het een vlucht te boeken. Gezien leeftijd heeft kind geen stoel; maar het lijkt me wel dat ik ergens iets moet aangeven bij het boeken? Iemand die dit weet? :grimacing:

De Babybjorn is idd heel duur en heb ik ooit in paniek gekocht, anders had ik het misschien niet gedaan. Maar nu echt 100% zn geld waard. Superlicht, makkelijk te wassen (snel droog) en baby kan er heerlijk in wiebelen. Ik heb em de eerste weken ook meegenomen naar de opvang, omdat onze dochter alleen in die stoel wilde drinken (reflux/nekklachten). Logistiek ook een heel handig ding.

Heb nog even verder gelezen en voor hapjes is ie ook top. Ik heb met deze aankoop echt zoiets van beter wat meer geld uitgeven en dat je helemaal tevreden bent, dan dat je zit te klooien. Ik denk ook dat je em wel weer voor een nette prijs kunt verkopen. Kindjes kunnen er nog best lang in zitten (en vrij goed eruit stappen), ook gewoon als stoel.

2 likes

Wij gebruikten google en een gratis app; gebaren.

IMG_0983

Op iets van een 8 maanden gestart en echt gemerkt dat hij het zelf deed rond 12 maanden.
We hebben ons beperkt tot een tiental gebaren omdat je ze zelf ook nog moet onthouden :sweat_smile: maar heel blij dat we dat gedaan hebben. We merkten dat hij echt al veel ‘te vertellen’ had voor hij kon praten. En echt fijn om te weten of hij een boterham of banaan wou of drinken bijvoorbeeld.

3 likes

Is zo’n comfort cover van Joolz ook handig als de zonneklep van de wagen zelf ook al heel ver naar voren kan? Zoals dit:

Oh zie net dat die comfort cover ook niet voor geo3 gemaakt is, dus waarschijnlijk overbodig. Maar tips zijn alsnog welkom haha.

1 like

Ik volg even voor dezelfde vraag haha, zag hem elders voorbijkomen maar heb ook de Geo 3. :joy:

3 likes

Als je op de homepage het zoeken gebruikt kun je aangeven hoeveel mensen meegaan en hoe oud ze zijn.

1 like

Wie heeft er ervaring met een draagzak/‘zitje’ voor op je heupen? Voor vakantie lijkt me dat wel handig, niet elke keer in en uit de kinderwagen. Maar geen idee of het echt beter vol te houden is het dragen en goed voor je rug en je kindje.

Ik heb wel een draagzak, maar gaat vooral dus om snel op en af te doen. En icm de warmte lijkt me dat ook fijner. M’n kindje is 7 maanden trouwens.

Ik heb sinds kort een ringsling, dochter is nu 10 maand. Gebruik het zelf voor als ik met de fiets naar het dorp ga. Vind het ideaal!

2 likes