Tips, ervaringen & aanraders #8

Baby Bjorn sowieso! Gewoon geen geld verspillen aan een andere maar meteen voor Bjorn gaan.

3 likes

Ziet er niet uit alsof deze stil kan staan. Ik heb de babybjorn (jaja) en heel veel plezier van gehad bij 3 kinderen. Inderdaad omdat 'ie zo plat kan makkelijk mee te nemen. Als je m stil wil zetten, zet je m gewoon tegen een muur of bank oid aan, dan kan je kind niet meer wiebelen :slightly_smiling_face:

3 likes

Dat komt omdat dat geen baby Bjorn is hahaha. Nee maar ik ben wel echt groot fan ervan zou ook niet zonder dat ding kunnen.

1 like

Elke avond samen kleding uitzoeken voor de volgende dag? Voor mijn dochter werkte dat best goed, gek genoeg was in de avond kiezen makkelijker en in de ochtend altijd gezeik. We hielden dat moment ook kort, gwen ruimte voor eindeloos twijfelen en keuze beperken (ik zorgde dat er niet te veel in de kast lag) En herkenbaar dat kleding de ene dag leuk is en de andere dag stom. Ik heb van die tijd redelijk wat kleding ongedragen doorverkocht.

3 likes

Heb m zelf ook via marktplaats gekocht hoor haha

3 likes

Ik heb die van mij voor €25 op marktplaats gekocht, misschien kun je daar kijken?

3 likes

Zijn er niet online voorbeelden die je kunt uitprinten en ergens op plakken en thuis al wat oefent?

Mijn man heeft slechte ogen dus was een beetje bang dat m’n zoontje dat ook zou hebben. Hij kan soms ook best verlegen zijn en dichtklappen. Door voorbereiding war het inhoudt ging het best goed.

Misschien niet perse sterke mening maar te veel keus. Zou eens kijken of het helpt om in de avond kleding uit te zoeken en dan 2 shirts en 2 broeken aan te bieden. Zo pak ik het aan. Anders is alles niet mooi etc.

1 like

Wij leren onze baby wel gebaren, maar ze is pas 11 maanden en doet nog niet echt iets terug :stuck_out_tongue_closed_eyes: Ze klapt ook pas sinds 2 weken in haar handjes, dus denk dat het nog moet komen. Nog niet écht ervaring dus :wink:

Maar wij hebben onderstaand boek ervoor gebruikt. Dit is volgens de Nederlandse (en Vlaamse) gebarentaal, wat ons zelf wel handig leek. Misschien heeft ze er dan later ook nog wat aan. Er staat goed uitgelegd hoe je het je baby kan leren en waarom. En de helft van het boek zijn plaatjes met de gebaren. Wij hebben de gebaren die we nu leren gefotografeerd en in een gedeelde map gezet. Want soms moet je als ouder ook weer even checken hoe een nieuw gebaar ging. En soms maken we een gebaar iets anders/gemakkelijker voor onszelf. Het zal in eerste instantie namelijk alleen voor ons thuis zijn, dus als wij het allemaal maar snappen :grinning:

Het kost onze eigenlijk geen moeite of extra tijd. We gebruiken de gebaren gewoon tijdens het dagelijks praten met de baby. In t begin is het even wennen maar nu gaat het haast vanzelf. En je hoeft het ook niet altijd te doen (volgens het boek).

Wij leren nu:
Mama
Papa
Eten
Drinken
Meer
Moe/slapen
Poes
Edit: en klaar

En als ze dat oppakt kan je het uitbreiden.

5 likes

Wij doen op vakantie gewoon de maxicosi in de kinderwagen onderste voor hapjes etc. Heb je het gelijk op de goede hoogte. Wij hebben een keer zon wipper geleend en meegenomen maar die hebben nooit gebruikt en was super onhandig inpakken.

Misschien kan je van tevoren aangeven dat je dochter het spannend vindt bij de verpleegkundige?

Hier zie je nog wat tips, hopelijk heb je er wat aan!

1 like

Ons kind is een maand ouder en gebaart sinds een paar weken “klaar” en “slapen” terug, kwam echt heel plotseling maar wordt steeds duidelijker! Vooral klaar is echt heel fijn, klaar met eten/potje/drinken/zandbak etc, scheelt zoveel frustratie dat we het gelijk begrijpen.

7 likes

O ja wij doen ook “klaar” trouwens :stuck_out_tongue_closed_eyes: haha. Top om te horen dat die fijn is om te leren :grinning:

2 likes

En gewoon de autostoel ervoor gebruiken? Bij onze maxi cosi (cabrio) kun je die hendel waar je aan vast houdt ook naar beneden doen achteren en dan krijg je wat meer een wipstoel hoek zeg maar. Voor af en toe prima.

1 like

Wat doen jullie nu qua beddengoed? Peuter kan in de nacht nog wel onder een dekbed liggen maar overdag wordt de kamer te warm hiervoor. Gewoon laken (dekbedhoes)? Vond wat dat betreft een slaapzak wel chill haha

2 likes

Oh wat goed! Dankjewel voor de tip, ik ga eens kijken naar dat boek.

Maar ik denk ook wel, al doen ze het zelf nog niet na of terug, dat ze het al wel vanaf een hele jonge leeftijd zouden kunnen herkennen. Dat nadoen en zelf gebruiken komt dan uiteindelijk vanzelf wel! Zal inderdaad wel even wennen zijn maar wil het wel graag gaan proberen.

Ik ga me er nog eens meer in verdiepen :smile:

2 likes

Ik heb ineens een beetje last van de hormonen haha.
Hebben jullie nog tips van zaken die we echt moeten regelen? Ben nu in de 36e week.

We hebben al best veel hoor maar word toch ineens onzeker. Echt zo cliché bij de eerste volgens mij haha.
Maar:

Bed staat op klossen.
Tas staat klaar (moet nog wel wat bij maar de basis staat klaar).
Kamertje is zo goed als af. Alleen nog wat aankleding.
Wasjes zijn grotendeels gedaan.
Autostoel staat klaar.
We hebben alles geregeld op werk en met kinderopvang.
We zijn getrouwd dus qua gezag enzo is volgens mij alles geregeld.
We zijn nog een beetje in overleg over de voogdij mocht er met ons samen iets gebeuren.
We hebben een plan hoe we gaan sparen voor de baby.

4 likes

Je zou wat maaltijden kunnen maken en invriezen, zodat je in de kraamweek makkelijk iets kunt opwarmen.

5 likes

Lekker relaxen nu het nog kan. Boek lezen in de zon. Serie bingen. Uitgebreid in bad. Koffie met taart op een terras. Alleen naar de bioscoop. Fotoboek afmaken.

9 likes

Zou gewoon lekker proberen te chillen nu, eventueel nog lekker samen lunchen/uit eten/terras nu je nog geen oppas nodig hebt en/of gewoon de deur uit kan als je er zin in hebt :slight_smile: en eventueel koken voor de kraamweek, maar ook datnis geen must. De kraamweek is ook een perfecte gelegenheid om jezelf te verwennen met bezorgsushi etc

4 likes