Tips, ervaringen & aanraders #8

Lekker naar de bios als je dat graag doet. Dat mis ik echt, terwijl ik niet zo vaak ging.

En maaltijden invriezen inderdaad. Hoef je niet in de kraamweek al op te eten. Ik heb dit nog tot vijf weken na de bevalling gegeten, was echt fijn om wat gezonds en snel te kunnen eten. Niet dat ik voor vijf weken had gekookt, maar soms aten we thuisbezorgd, soms wat simpels vers. Wij hadden soep, curry, chilli, lasagne. Gewoon extra koken als je toch al gaat koken, dan is het niet veel werk.

Wat een lieve tips allemaal! Thanks :heart_eyes:
Daar maak ik ook uit op dat we de belangrijkste dingen hebben. Dat stelt gerust.

Goed idee van dat koken. Las het hier al vaker en ga het toch maar doen denk ik. Nu ben ik ook nog redelijk fit.

Over de bios trouwens, laatst met m’n man naar de film geweest en ook nog naar het theater. Maar mennnn ik kon helemaal niet meer lekker in die stoeltjes zitten. En je ā€œmoetā€ toch een beetje stil zitten 2 uur lang ongeveer. Maaaar heb nog wat bonnen voor PathĆ© thuis dus dat ga ik zeker doen!

3 likes

Iemand ervaring met easy het vlucht boeken voor / met een baby?
Ik wil met mn baby naar Italiƫ vliegen, nu probeer jk bij Easy het een vlucht te boeken. Gezien leeftijd heeft kind geen stoel; maar het lijkt me wel dat ik ergens iets moet aangeven bij het boeken? Iemand die dit weet? :grimacing:

De Babybjorn is idd heel duur en heb ik ooit in paniek gekocht, anders had ik het misschien niet gedaan. Maar nu echt 100% zn geld waard. Superlicht, makkelijk te wassen (snel droog) en baby kan er heerlijk in wiebelen. Ik heb em de eerste weken ook meegenomen naar de opvang, omdat onze dochter alleen in die stoel wilde drinken (reflux/nekklachten). Logistiek ook een heel handig ding.

Heb nog even verder gelezen en voor hapjes is ie ook top. Ik heb met deze aankoop echt zoiets van beter wat meer geld uitgeven en dat je helemaal tevreden bent, dan dat je zit te klooien. Ik denk ook dat je em wel weer voor een nette prijs kunt verkopen. Kindjes kunnen er nog best lang in zitten (en vrij goed eruit stappen), ook gewoon als stoel.

2 likes

Wij gebruikten google en een gratis app; gebaren.

IMG_0983

Op iets van een 8 maanden gestart en echt gemerkt dat hij het zelf deed rond 12 maanden.
We hebben ons beperkt tot een tiental gebaren omdat je ze zelf ook nog moet onthouden :sweat_smile: maar heel blij dat we dat gedaan hebben. We merkten dat hij echt al veel ā€˜te vertellen’ had voor hij kon praten. En echt fijn om te weten of hij een boterham of banaan wou of drinken bijvoorbeeld.

3 likes

Is zo’n comfort cover van Joolz ook handig als de zonneklep van de wagen zelf ook al heel ver naar voren kan? Zoals dit:

Oh zie net dat die comfort cover ook niet voor geo3 gemaakt is, dus waarschijnlijk overbodig. Maar tips zijn alsnog welkom haha.

1 like

Ik volg even voor dezelfde vraag haha, zag hem elders voorbijkomen maar heb ook de Geo 3. :joy:

3 likes

Als je op de homepage het zoeken gebruikt kun je aangeven hoeveel mensen meegaan en hoe oud ze zijn.

1 like

Wie heeft er ervaring met een draagzak/ā€˜zitje’ voor op je heupen? Voor vakantie lijkt me dat wel handig, niet elke keer in en uit de kinderwagen. Maar geen idee of het echt beter vol te houden is het dragen en goed voor je rug en je kindje.

Ik heb wel een draagzak, maar gaat vooral dus om snel op en af te doen. En icm de warmte lijkt me dat ook fijner. M’n kindje is 7 maanden trouwens.

Ik heb sinds kort een ringsling, dochter is nu 10 maand. Gebruik het zelf voor als ik met de fiets naar het dorp ga. Vind het ideaal!

2 likes

Wij hadden er eentje gekregen van mn schoonzusje en ik vind 'm erg handig als ik in mn eentje met kind en bepakking naar de auto moet (in de parkeergarage, veel deuren door en anders zou ik 2x moeten lopen en kind alleen laten…). Buiten de deur gebruiken we 'm ook voor dat soort korte stukjes, voor langere tijd zonder wagen altijd de draagzak want dan draag je niet zo scheef. Nu loopt mijn kind nog niet, als het veel optillen en neerzetten om even rond te rennen is lijkt t me juist wel weer handiger dan een draagzak. Volgens mij staan er ook wel veel op Vinted, die van ons is van Hippychick.

2 likes

& @Alocasia Thanks! Ik ga even op vinted kijken

4 likes

Haha, prima toch! Mijn dochter wilde heel graag wippen, dus dat is voor mij een grote pre. Hoop dat ie je bevalt! Zal vast goedkomen.

2 likes

Via marktplaats volgens mij voor 40/50€ gekocht Incl speeltjes boog :yum:

1 like

Ja ik vind een ringsling ook heel handig, ook voor langere stukken en in warmer weer. Ik heb echt allerlei soorten draagmethodes haha, maar ringsling en geweven doek zijn mijn favorieten. Ik heb geen ervaring met zo’n heupding maar dat lijkt me alleen handig voor echt korte stukjes of een wat ouder kind.

6 likes

Ja, ik heb m uiteindelijk wel aangeschaft voor m’n day +. Zon schijnt anders regelmatig nog onder die kap door.

2 likes

Wij hebben (met hulp van vrienden) zelf een modderkeuken gemaakt voor E. en ik ben zo blij met het resultaat!

60 likes

E heeft nu al een grotere keuken als wij thuis :sweat_smile: weet wel wie er vanaf nu gewoon verantwoordelijk is voor het avondeten.

Ik ben me ook aan het oriƫnteren op een heupdrager. En ik twijfel tussen een drager die je over je schouder doet (ringsling, wildride) of een om je heupen (zoals hippychick).

@pheline @Alocasia en anderen: maakt dit nog veel verschil? Of is het beide prima te doen? Een Wildride/ringsling lijkt mij vooral fijn omdat het weinig plek inneemt als ik m mee heb maar niet gebruik. En dat je 2 handen kan gebruiken (bijv bij het afrekenen in de winkel). Maar is dragen op je schouder niet alsnog zwaar?
Edit: @Karl_Lagerfeld ik zag via de zoekfunctie dat jij een Wildride hebt? Bevalt hij?

2 likes

Als ik de heupdrager niet cadeau gekregen had, had ik denk ik liever een ringsling aangeschaft. Lijkt me idd handiger om twee handen helemaal vrij te hebben (met de heupdrager heb ik mijn ene arm rond kindje heen dus kan wel in twee handen dingen dragen maar t is wel een beetje geklungel). Wel met de disclaimer dat ik nu geen ringsling heb dus kan niet helemaal inschatten welke ik eerder zou pakken.

Die heupdrager is wel gewoon omklikken en gaan, ringsling is nog best een kunst om goed te spannen volgens mij. Maar voor onderweg lijkt het me prettiger om de sling mee te hebben, neemt veel minder plek in.

1 like