Tips, ervaringen & aanraders #8

Dat is mijn ervaring met alle hamertje tik. Dat houten hammetje dat erbij zit is gewoon niet zwaar genoeg. Je moet eigenlijk een echte hamer gebruiken maar ja, dat is niet echt kidsproof. Ik koop daarom dat soort dingen niet meer.

@JeMoeder wij hebben easywalker miley2 en tevreden over maar zou het niet per se aanraden aan hele lange mensen. Ik ben 1,65 en als ik net te dicht achter de buggy loop trap ik op de rem. Moet hem dus altijd ietwat van me af houden maar doe dat vaak automatisch door een tas die eraan hangt. Man is 1,86 en zegt dat het prima is maar hij trapte laatst ook op de rem. Maar goed je gaat toch testen zo dus dan merk je vanzelf welke je fijn vindt.

1 like

Nee helemaal niet! Kreeg er rugpijn van. Heb het een aantal keren geprobeerd maar ik vond het niet heel fijn.

Ik zit in zo een Belgische promojagers groep :sweat_smile: en daar zeggen ze dat onder de 20 cent voor het merk Pampers een goede deal is, rond de 15 cent is heel voordelig!

2 likes

Dank je wel voor je antwoord. Ik lees inderdaad meer ervaringen van mensen die hem niet lekker vonden dragen. Denk dat ik deze sowieso maar niet neem (ook al is hij zo mooi).

2 likes

Uno wordt hier regelmatig gespeeld maar ze heeft ook net Wie is het gekregen en dat vindt ze ook heel leuk.

1 like

Kijk eens naar de spellen Brain Train en Safari Park jr. Kan hij in zijn eentje spelen en zijn echt leuk uitdagend.

1 like

Je kan met de wildride ook niet handsfree dragen, als je 't Googlet zie je op de foto’s ook dat het kind altijd nog ondersteund wordt.
Ik heb een ringsling en dat is wel echt even een handigheidje. Vind het voordeel dat ze zich niet zo makkelijk los kan worstelen als ze niet wil en tis wel ff snel. Ik gebruik het sochtends vaak omdat ze dan chagrijnig is en dan kan ik ten minste het ontbijt klaar maken.

1 like

Dit scheelt ook erg per maat. Hoe groter de maat, hoe duurder. Gelukkig heb je er steeds minder van nodig.

1 like

Welle hebben jullie uiteindelijk gekozen?

1 like

Ik heb geen heupdrager, maar vind het idd fijn om beide handen vrij te hebben. En omdat je hem best strak kunt trekken en het gewicht niet naar voren of achter trekt (zoals bij een draagzak) vind ik het minder zwaar voelen.

3 likes

Haha nou we zijn er nog niet helemaal over uit, maar de Joolz Aer+ vonden we fijn inklappen maar dat was ook het enige “bijzondere”. Verder is hij het duurste en moet je er ook nog van alles los bij kopen? Zelfs het voetensteuntje?!

We zitten nu op de Easywalker Jackey XL. Klapt iets minder klein op en is wat zwaarder, maar wel met goede wieltjes Ă©n net iets hoger dan onze huidige kinderwagen (ook van Easywalker) nog. Ze hadden er zo’n kiezelpad liggen waarop je kon testen, en het verschil was echt significant ten opzichte van buggy’s met kleine wieltjes. Nou zijn we niet van plan meer dan 1x per jaar te vliegen terwijl we nog een buggy nodig hebben, dus daar komen we dan wel uit.

Verder echt onder de indruk van het feit dat buggy’s tegenwoordig zo luxe zijn joh. Ik werd zelf nog voortgeduwd in zo’n ding (en dan is deze nog hip, ik mis nog een ouderwets hysterisch printje met bruin erin):

5 likes

En de dubatti buggy smart? Wij zijn ook lang en lopen goed achter deze buggy. Volgens mij voldoet hij verder aan je eisen.

1 like

Ik heb de Joolz aer laatst gekocht en er zit gewoon een voetsteun op en een regenhoes bij.
Heb de laatste versie die ook helemaal plat kan. Deze werd ook goed beoordeeld door de Consumentenbond. De vorige versie een stuk minder.
Ben er echt heel blij mee trouwens, rijdt echt zo fijn.

2 likes

Zijn er hier meer kinderen die niet zo snel aankomen? Mijn dochter is net 1 jaar en weegt 8,2 kilo. Als ze deze lijn volgt duurt het nog 5 maanden voordat ze 9 kilo weegt en dus door mag naar een groep 1 autostoel. Hebben jullie je kindjes tot die tijd in de maxi cosi vervoerd? Want ze vindt het echt niet grappig daarin. Of hebben jullie een stoel gekocht die vanaf een lager gewicht al rechtop mag? Op 2 weken vakantie na hebben we in principe maar 3 autoreisjes gepland staan de komende maanden.

Mijn zoontje is eind maart 2 geworden en weegt nu net 10 kilo. Hij zit sinds dat hij een jaar is in de cybex sirona z :). Die kan vanaf 3 maanden!

1 like

Ons tweede stoeltje was geschikt vanaf 6 maanden, dus er kan best overlap zitten in de twee stoeltjes. Deze zet je dan niet helemaal rechtop trouwens.

1 like

Wij hebben een stoel van 0 maanden tot 12 jaar. Maxicosi vond ze ook niet leuk meer. Hierin zitten ze gewoon nog achteruit.

Wij zijn nu ook aan het kijken naar een buggy. We hebben een 3 in 1 kinderwagen (easywalker harvey), maar wil graag iets voor het vliegtuig en straks ook autovakanties wat compacter is. Maar alles is gewoon 200, 300, 400 euro? Vind dat allemaal best prijzig voor vakanties en de kans dat het kapot kan gaan in het vliegtuig. Maar tweedehands vind ik het bijna net zo duur als nieuw en wil denk ik toch iets nieuws😅

Mijn dochter woog toen ze 1 was nog minder. Zij zit in de ene auto nog in groep 1 auto en in de andere al in andere soort autostoel die vanaf geboorte tm 4 jaar kan. Verschilt heel erg per stoel.

1 like

Ik zag deze voorbij komen, misschien is het wat?

https://www.kruidvat.nl/novi-baby-travel-go-buggy/p/5838390

Wij hebben een Hamilton buggy, destijds voor 160 gekocht. Alsnog veel geld maar niet dat topsegment. Ik vind hem niet fantastisch, maar wel prima. Vouwt klein op, is comfortabel voor m’n kind en loopt lekker op verharde wegen. Ik vind alleen dat je vaak tegen de onderkant aanschopt als je loopt.

1 like