Tips, ervaringen & aanraders #8

Wij hebben ook de Easywalker Harvey nu! Hartstikke fijn ding, maar zeker nu ze in het zitje zit echt wel een log ding voor mee op pad.

En ja, ze zijn echt takkeduur al die buggy’s. Wij hadden onze Harvey 2e hands en ik vond dat echt helemaal prima. Maar ons idee is dat deze buggy dus niet alleen mee op reis gaat, maar ook onze ‘lompe’ Harvey vervangt en dan is het wel fijn dat de Easywalker Jackey XL gewoon hetzelfde onderstel heeft qua wielen. Dan kan de lompe kinderwagen opgeborgen voor hopelijk ooit een nieuwe kleintje, dat scheelt weer ruimte hier in huis. En aangezien je deze wagen echt wel gebruikt tot ze een jaar of drie zijn en wel de hele dag mee kunnen lopen, en dus ook nog voor een tweede kindje, vond ik het wel te verantwoorden hem nieuw te kopen.

Als we hem puur ‘voor erbij’ zouden willen, was ik ook voor een goedkopere optie gegaan. Er zijn volgens mij best prima budget opties.

3 likes

Als je het alleen voor vakantie nodig hebt zou ik gewoon huren :slight_smile:

2 likes

Er zijn toch gewoon goedkope buggy’s verkrijgbaar? Zoiets als @JeMoeder postte kan je gewoon bij de prenatal kopen. Zal niet zo lekker rijden als een Joolz aer maar werkte bij ons prima voor op vakantie. Die paraplu buggy’s mag je vaak ook in het vliegtuig meenemen dacht ik. Wij gebruiken de buggy maar weinig dus ik wilde zelf geen buggy van €300. Vind als die dure buggy’s net een kinderwagen eigenlijk.

Deze hebben wij:

Was destijds ook maar iets van €40 geloof ik. Jaartje of 3 geleden gekocht.

2 likes

Ja! Dochter is nu 4,5 en 13kg😬 ze heeft tot 1,5 in de Maxi Cosi gezeten en daarna achteruit in een cybex.

(Een groter probleem was de vervolgstoel, want te licht voor een gewone autogordel, dus nu zit ze in een reboarder)

2 likes

Mijn oudste is ook klein, wij hebben haar langer in maxi cosi vervoerd, zij vond dat prima. Daarna hebben we alsnog een stoeltje gekocht waar ze met lager gewicht al in kon (Britax Römer Swingfix M I-Size ).

4 likes

Nog geen ervaring hiermee. Dus misschien zeg ik nu wat stoms. Maar zou een kind met de onderste meer erop blijven? Dat als ze niet wil steppen ze in ieder geval zitten meekomt. Dan denk ik vooral aan dat je niet zelf constant met dat ding loopt te sjouwen omdat ze na 10 meter moe is.

2 likes

Dan mag mijn zoontje er op staan met twee voeten en dan duw ik hem.

Ik zou voor de bovenste gaan. Dat zitje is denk ik voor een twee jarige niet zo leuk.

3 likes

Bovenste, daar heeft ze veel langer plezier van denk ik. Mijn zoon van 6 is nogsteeds verzot op zijn step.

Wij hebben een scoot&ride en zowel die van 2,5 als bijna 4 hebben daar nog veel plezier van. Zowel als step als als loopfiets (alhoewel hij als loopfiets voor de oudste eigenlijk wat te laag is, maar ze gaat er nog steeds mega snel op).

Ik weet niet hoe hoog de stang van de bovenste kan, als die hoger kan dan die van de scoot&ride is dat wellicht iets om mee te nemen in je overweging?

Wat ik wel handig vind aan die scoot&ride is dat als we ergens heen gaan of zijn en ze niet meer willen steppen, ze vaak wel willen zitten. En dan doen ze weer actief mee ipv dat je ze dan moet duwen of ermee loopt te slepen. Maar dat zal ook echt kindafhankelijk zijn, met name onze oudste is liever lui dan moe en het af wisselen werkt dan dus wel goed voor haar. (@Ladybug bij ons werkt dat dus wel zo).

1 like

Wij hebben de onderste, maar eigenlijk niet gebruikt met zitje, je moet sturen met gewicht (bij beide) en dat was zittend heel moeilijk voot hem. Had nu terug eerder de bovenste gekozen.

Ik kan je ook heel erg de Micro Step aanraden!

1 like

Voor de mensen met twee kinderen of meer: hebben jullie meerdere commodes of alleen op de babykamer bijvoorbeeld? Onze zoon zal 2 jaar zijn als de baby er is, maar we gebruiken nog dagelijks de commode voor aan- en uitkleden, verschonen, wassen etc. Ik twijfel alleen of we de commode op zijn nieuwe-grote-broer-kamer zullen zetten of in de praktijk ff snel verschonen in de babykamer?

Ieder kind een eigen commode zolang ze nog in de luierfase zaten. Maar de commode (ikea hemnes) deed bij ons tot ongeveer 2 jaar ook dienst als (enige) kledingkast (en bij de baby nu met 8 maanden nog steeds).

1 like

Wij hadden gewoon 1. Dochter was 2 jaar 4 maanden toen baby werd geboren.

1 like

Wij hebben er één, dochter was 2,5 toen de baby geboren werd.

Wij hebben er eentje, op de kamer van m’n zoontje (3j4m) staan. Hij zal waarschijnlijk binnenkort geen luiers meer dragen, maar nu nog net wel. Dochter (4m) slaapt op onze kamer. We verschonen haar snachts provisorisch op een strijkplank waar we een aankleedkussen op gelegd hebben :laughing: Dat kan nu nog even… tot ze te zwaar wordt of gaat draaien. M’n zoontje krijgt binnenkort een andere kamer, dan slaapt dochter op de kamer met commode.

Wij hebben er twee. Beide Hemnes van IKEA. Tweedehands gekocht en opgepimpt zodat ze ook een mooie kast hebben als die niet meer als commode wordt gebruikt.

Jeetje wat dom (van mij):laughing:
Ik had vanuit sky scanner doorgeklikt en baby was daarin dus niet als een optie meegenomen. Dacht dat ik het verkeerd had ingevuld of een vinkje over het hoofd zag, maar ging al eerder mis. Anyways, allemaal geregeld. Thanks!

1 like

Ieder kind een eigen commode, al was de oudste wel een stuk jonger toen de 2e geboren werd (15 mnd). Als de baby sliep op zn kamer wilde ik ook een commode kunnen gebruiken.

1 like

Mijn dochter was net 13 maanden toen haar broertje werd geboren. Zij is geschoven naar een andere slaapkamer en de grote commode is blijven staan op de “babykamer”. Hebben toen wel een kleiner model (Gulliver van Ikea) aangekocht voor in de huiskamer zodat ik mn dochter niet telkens mee moest slepen als broer verschoond diende te worden en ik in dezelfde kamer kon blijven. Werkte echt top!

2 likes