Tips, ervaringen & aanraders #8

Haha nou we zijn er nog niet helemaal over uit, maar de Joolz Aer+ vonden we fijn inklappen maar dat was ook het enige “bijzondere”. Verder is hij het duurste en moet je er ook nog van alles los bij kopen? Zelfs het voetensteuntje?!

We zitten nu op de Easywalker Jackey XL. Klapt iets minder klein op en is wat zwaarder, maar wel met goede wieltjes én net iets hoger dan onze huidige kinderwagen (ook van Easywalker) nog. Ze hadden er zo’n kiezelpad liggen waarop je kon testen, en het verschil was echt significant ten opzichte van buggy’s met kleine wieltjes. Nou zijn we niet van plan meer dan 1x per jaar te vliegen terwijl we nog een buggy nodig hebben, dus daar komen we dan wel uit.

Verder echt onder de indruk van het feit dat buggy’s tegenwoordig zo luxe zijn joh. Ik werd zelf nog voortgeduwd in zo’n ding (en dan is deze nog hip, ik mis nog een ouderwets hysterisch printje met bruin erin):

5 likes

En de dubatti buggy smart? Wij zijn ook lang en lopen goed achter deze buggy. Volgens mij voldoet hij verder aan je eisen.

1 like

Ik heb de Joolz aer laatst gekocht en er zit gewoon een voetsteun op en een regenhoes bij.
Heb de laatste versie die ook helemaal plat kan. Deze werd ook goed beoordeeld door de Consumentenbond. De vorige versie een stuk minder.
Ben er echt heel blij mee trouwens, rijdt echt zo fijn.

2 likes

Zijn er hier meer kinderen die niet zo snel aankomen? Mijn dochter is net 1 jaar en weegt 8,2 kilo. Als ze deze lijn volgt duurt het nog 5 maanden voordat ze 9 kilo weegt en dus door mag naar een groep 1 autostoel. Hebben jullie je kindjes tot die tijd in de maxi cosi vervoerd? Want ze vindt het echt niet grappig daarin. Of hebben jullie een stoel gekocht die vanaf een lager gewicht al rechtop mag? Op 2 weken vakantie na hebben we in principe maar 3 autoreisjes gepland staan de komende maanden.

Mijn zoontje is eind maart 2 geworden en weegt nu net 10 kilo. Hij zit sinds dat hij een jaar is in de cybex sirona z :). Die kan vanaf 3 maanden!

1 like

Ons tweede stoeltje was geschikt vanaf 6 maanden, dus er kan best overlap zitten in de twee stoeltjes. Deze zet je dan niet helemaal rechtop trouwens.

1 like

Wij hebben een stoel van 0 maanden tot 12 jaar. Maxicosi vond ze ook niet leuk meer. Hierin zitten ze gewoon nog achteruit.

Wij zijn nu ook aan het kijken naar een buggy. We hebben een 3 in 1 kinderwagen (easywalker harvey), maar wil graag iets voor het vliegtuig en straks ook autovakanties wat compacter is. Maar alles is gewoon 200, 300, 400 euro? Vind dat allemaal best prijzig voor vakanties en de kans dat het kapot kan gaan in het vliegtuig. Maar tweedehands vind ik het bijna net zo duur als nieuw en wil denk ik toch iets nieuws😅

Mijn dochter woog toen ze 1 was nog minder. Zij zit in de ene auto nog in groep 1 auto en in de andere al in andere soort autostoel die vanaf geboorte tm 4 jaar kan. Verschilt heel erg per stoel.

1 like

Ik zag deze voorbij komen, misschien is het wat?

https://www.kruidvat.nl/novi-baby-travel-go-buggy/p/5838390

Wij hebben een Hamilton buggy, destijds voor 160 gekocht. Alsnog veel geld maar niet dat topsegment. Ik vind hem niet fantastisch, maar wel prima. Vouwt klein op, is comfortabel voor m’n kind en loopt lekker op verharde wegen. Ik vind alleen dat je vaak tegen de onderkant aanschopt als je loopt.

1 like

Wij hebben ook de Easywalker Harvey nu! Hartstikke fijn ding, maar zeker nu ze in het zitje zit echt wel een log ding voor mee op pad.

En ja, ze zijn echt takkeduur al die buggy’s. Wij hadden onze Harvey 2e hands en ik vond dat echt helemaal prima. Maar ons idee is dat deze buggy dus niet alleen mee op reis gaat, maar ook onze ‘lompe’ Harvey vervangt en dan is het wel fijn dat de Easywalker Jackey XL gewoon hetzelfde onderstel heeft qua wielen. Dan kan de lompe kinderwagen opgeborgen voor hopelijk ooit een nieuwe kleintje, dat scheelt weer ruimte hier in huis. En aangezien je deze wagen echt wel gebruikt tot ze een jaar of drie zijn en wel de hele dag mee kunnen lopen, en dus ook nog voor een tweede kindje, vond ik het wel te verantwoorden hem nieuw te kopen.

Als we hem puur ‘voor erbij’ zouden willen, was ik ook voor een goedkopere optie gegaan. Er zijn volgens mij best prima budget opties.

3 likes

Als je het alleen voor vakantie nodig hebt zou ik gewoon huren :slight_smile:

2 likes

Er zijn toch gewoon goedkope buggy’s verkrijgbaar? Zoiets als @JeMoeder postte kan je gewoon bij de prenatal kopen. Zal niet zo lekker rijden als een Joolz aer maar werkte bij ons prima voor op vakantie. Die paraplu buggy’s mag je vaak ook in het vliegtuig meenemen dacht ik. Wij gebruiken de buggy maar weinig dus ik wilde zelf geen buggy van €300. Vind als die dure buggy’s net een kinderwagen eigenlijk.

Deze hebben wij:

Was destijds ook maar iets van €40 geloof ik. Jaartje of 3 geleden gekocht.

2 likes

Ja! Dochter is nu 4,5 en 13kg😬 ze heeft tot 1,5 in de Maxi Cosi gezeten en daarna achteruit in een cybex.

(Een groter probleem was de vervolgstoel, want te licht voor een gewone autogordel, dus nu zit ze in een reboarder)

2 likes

Mijn oudste is ook klein, wij hebben haar langer in maxi cosi vervoerd, zij vond dat prima. Daarna hebben we alsnog een stoeltje gekocht waar ze met lager gewicht al in kon (Britax Römer Swingfix M I-Size ).

4 likes

Nog geen ervaring hiermee. Dus misschien zeg ik nu wat stoms. Maar zou een kind met de onderste meer erop blijven? Dat als ze niet wil steppen ze in ieder geval zitten meekomt. Dan denk ik vooral aan dat je niet zelf constant met dat ding loopt te sjouwen omdat ze na 10 meter moe is.

2 likes

Dan mag mijn zoontje er op staan met twee voeten en dan duw ik hem.

Ik zou voor de bovenste gaan. Dat zitje is denk ik voor een twee jarige niet zo leuk.

3 likes

Bovenste, daar heeft ze veel langer plezier van denk ik. Mijn zoon van 6 is nogsteeds verzot op zijn step.

Wij hebben een scoot&ride en zowel die van 2,5 als bijna 4 hebben daar nog veel plezier van. Zowel als step als als loopfiets (alhoewel hij als loopfiets voor de oudste eigenlijk wat te laag is, maar ze gaat er nog steeds mega snel op).

Ik weet niet hoe hoog de stang van de bovenste kan, als die hoger kan dan die van de scoot&ride is dat wellicht iets om mee te nemen in je overweging?

Wat ik wel handig vind aan die scoot&ride is dat als we ergens heen gaan of zijn en ze niet meer willen steppen, ze vaak wel willen zitten. En dan doen ze weer actief mee ipv dat je ze dan moet duwen of ermee loopt te slepen. Maar dat zal ook echt kindafhankelijk zijn, met name onze oudste is liever lui dan moe en het af wisselen werkt dan dus wel goed voor haar. (@Ladybug bij ons werkt dat dus wel zo).

1 like

Wij hebben de onderste, maar eigenlijk niet gebruikt met zitje, je moet sturen met gewicht (bij beide) en dat was zittend heel moeilijk voot hem. Had nu terug eerder de bovenste gekozen.