Als je de zoekfunctie gebruikt en op “logopedist” zoekt, was het bij mij gelijk de eerste hit. Ik weet niet of diegene het fijn vindt om getagd te worden, dus ik zal dat voor de zekerheid niet doen.
Het lijkt alleen maar langer te duren. Baby slaapt daarintegen normaal gesproken sneller door de fles. Maar laatste tijd ook niet waardoor de oudste nog meer tijd rekt.
Maar ze zit nu wel in een douche periode ipv bad en dat gaat wel sneller.
Ik vorl mr nu wel heel dom hoor, maar is een (zonne)hoedje heel anders dan een zonnebril. Ik laat ons kind zo veel mogelijk een zonnebril dragen maar eigenlijk maar heel zelden een pet.
Mijn kind heeft nog maar weinig haar. Zonder pet of hoedje is de kans groot dat zijn hoofdje verbrandt.
Bij ons werkt tegen gaan staan in bed wel goed om een boekje te geven. Dan zeg ik: ga nog maar even lekker lezen of je mag nog lezen zolang je wil.
En dan gaat ze “lezen” en valt ze vanzelf in slaap en gaat ze niet staan en haar knuffels en tut uit bed gooien en dan huilen dat ze haar knuffels en tut kwijt is .
Dan geef ik wel zo’n kartonnen boekje of laatst zelfs zo’n knisperboekje die ik terugvond in de babyspeelgoedstash.
Ze is 2 jaar.
Mijn 2 jarige maakt er sinds een paar maanden een groot feest van in bed. Liedjes zingen, lachen, met zijn knuffels spelen… heeeel gezellig natuurlijk maar hij slaapt hierdoor pas om 9 uur of soms zelfs half 10. Uiteraard wel half 7 / 7 uur wakker. Hem wegleggen en zeggen te gaan slapen helpt niet, middagdutje korter maken zorgt vooral voor een heel grumpy kind. Wie heeft er tips :)? In de zomervakantie moet hij met zijn broer op een kamer slapen dus zou fijn zijn als dit dan is opgelost hihi…
hier precies hetzelfde maar dus geen oplossing nog
zijn ook begonnen met het dutje inkorten maar tot nu toe nog geen resultaat
ik hou het maar op ‘de dag moeten verwerken’ maar waarom ze dan niet later wakker wordt, geen idee
Iemand tips voor sandalen voor wat bredere voetjes? H&M, kipling, hush puppies zijn bijv te smal, een maat groter past vaak in de breedte al beter maar in de lengte is het echt te lang.
Misschien Salt Walter Sandals?
Ik vind shoesme best wel breed vallen
Wat als je kind geen hoedje of zonnebril wil dragen . Hij trekt het meteen van zijn hoofd. We smeren hem wel goed in en heeft best veel middeldonker haar.
Hier hetzelfde probleem. Veel sandalen geprobeerd en ook shoesme is te smal. Wij hebben nu sandalen van Gioseppo.
Irritant wel he? Ik voel me er ook een beetje machteloos in omdat je niet zoveel lijkt te kunnen doen zolang hij het naar zijn zin heeft in bed…
Teva. Bandjes zijn verstelbaar en ze kunnen gewoon tegen water en andere kinderviezigheid
Je kunt het alleen maar proberen toch. Je kunt het moeilijk vast lijmen. Mijn oudste kind wilde het ook niet toen hij klein was.
Voor de jongste van 1.5 heb ik recent een passende pet gekocht en die doet ze ook bijna gelijk weer af. Afgelopen weekend met andere kindjes erbij met pet, hield ze hem wel iets langer op.
Wat hier een beetje werkt is opzetten en dan zeggen ‘wow wat ben je mooi, wat een mooie pet’ en laten zien op telefoon camera.
Ja zelfde hier, heeft het ook nooit leuk gevonden om dingen op zijn hoofd te hebben. Al die trucjes werken ook niet dus dan houd het op haha, smeer gewoon zijn hele hoofd goed in. Neem het wel altijd mee voor de zekerheid haha
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga ernaar kijken. Een vriendinnetje van m’n kind draagt ook shoesme sandalen, zij heeft vrij smalle voeten. Maar misschien verschilt het per model!
Teva’s hebben we vorig jaar wel gehad en ze bevielen opzich goed, maar ik zoek nu eigenlijk iets meer in de stijl van kipling/birkenstock. Maar zal ook weer even naar Teva kijken!
Vind het zo jammer dat je in winkels vaak maar zo beperkt aanbod hebt. Passen met een peuter die alleen maar wil rennen is ook echt drama , al helemaal als je dan meerdere winkels bij langs moet.
Ja schoenen zoeken met een kind is shit. In de stad waar ik woon hebben ze een leuke kinderschoenenzaak maar altijd is de maat die ik nodig heb uitverkocht en niet te bestellen bij ze. Ik kom in winkels vaak alleen maar om te passen.
Teva heeft ook dit model in meerdere kleuren, die vind ik wat leuker (en lopen heel lekker)
Deze vind ik ook wel leuk inderdaad! Maar ik zie ze nergens in kleinere maten, ik moet denk ik maat 23/24 hebben, jammer.