Tips, ervaringen & aanraders #8

Ja ik heb dus allemaal hele mooie lange mouwen/lange broekjes ingeslagen in maat 50/56 maar zoals het er nu uitziet gaat m’n baby straks in een romper of alleen luier door de eerste maand(en) heen en kan alles straks ongedragen op Vinted :smiling_face_with_tear: Heb gelukkig ook weer niet mega veel gekocht in die kleine maatjes maar toch, was juist zo blij met alle outfits.

4 likes

Het is toch vaak 2 dagen 30 graden en dan weer een week 19 graden met regen. Dus vast wel gelegenheid voor meer dan een romper of luier :blush:

6 likes

‘s Ochtends en ‘s avonds is het ook vaak nog wel fris voor een baby hoor. Zeker als je bijv nog even gaat wandelen met de wagen of in de tuin zitten.

Dus er komen vast nog wel gelegenheden voor je lange mouwen items en lange broekjes :grinning:

3 likes

Ik ga ook steeds van “shit ik heb te weinig” naar “shit ik heb te veel”. Komt vast goed!

2 likes

Ik zou voor tevas gaan! Die zijn ideaal, zeker op vakantie. Ze lopen er zo het water mee in en je kan ze daarna aanhouden

5 likes

Is dit eigenlijk ook toepasbaar op oudere kindjes? Vind het een beetje een raadsel hoeveel kleren ik mijn 11 maanden oude dochter aan moet trekken overdag en 's nachts :sweat_smile:

1 like

Heb je trouwens met een bepaalde reden voorkeur voor Teva en niet voor bijv Bobbi shoes ?

Bobbi shoes ken ik niet en Tevas vind ik cute en had ik zelf vroeger ook haha, dat is de enige reden

2 likes

Ja hoor! Tot een jaar ongeveer staat er, daarna zoals je jezelf zou aankleden

2 likes

Merk van van Haren en een stuk goedkoper haha

1 like

Oh zo, ik denk dat je net zo goed die kan nemen ja
Ik had zelf de Tevas ook in de sale want vind ze te duur

2 likes

Ik heb het even snel bekeken en ik vind het een beetje raar schema?
20/21 graden: lange broek/ lange mouwen
22/23 graden: korte broek/ korte mouwen

Ik vind die overgang zo raar. Ik doe mijn kinderen zelf juist geregeld lange broek/ korte mouwen met dit tussen weer.
En ook wel een beetje afhankelijk van ben je in de zon/ uit de wind of juist in de schaduw/ in de wind.

1 like

Maar jouw dochter is een kleuter, geen baby :grin:

Het is een schema voor baby’s, kan me voorstellen dat het goed als leidraad kan gelden, maar hangt natuurlijk altijd van het kind af (wat ook regelmatig genoemd wordt in het stukje).

Idem hier. E is van eind augustus, en die week was het 25+ graden, en die lag in een rompertje met korte mouwen haha. Zo wisselend volgens mij!

1 like

Dit weekend vieren we de verjaardag van mijn vriend. Uiteraard buiten :sunny:, in onze (smalle) tuin. Er komen kinderen tussen de 0 en 10 jaar en we willen voorkomen dat ze net als vorig jaar met een voetbal gaan spelen en onze plantjes weer kapot maken :sweat_smile: wat zijn dingen die ik in huis kan halen om die kinderen bezig te houden zonder dat wij er zelf tijdens die verjaardag druk mee zijn? Ik ben hoogzwanger en wil vooral op een stoel zitten tijdens die warmte :tipping_hand_woman:t3:

Ik zat te denken aan een zwembadje of een watertafel, maar vraag me af of dit leuk is voor de oudere kinderen (5+). Dat zijn juist de kinderen die de boel afbreken, dus die wil ik het liefst bezighouden haha. Wat zouden jullie doen?

1 like

Heel lief dat je iets wil organiseren, en een badje neerzetten zullen ze zeker allemaal leuk vinden. Maar ik vind het ook niet aan jou om voor entertainment te zorgen, maar iets voor de ouders. En als die kids van 10 willen voetballen kunnen ze dat op die leeftijd prima op een veldje/straat/whatever in de buurt van jullie huis

4 likes

Ik zou me niet verplicht voelen om allerlei speelgoed aan te schaffen hoor, als jullie niet willen dat er in de tuin gevoetbald wordt, gebeurt dat gewoon niet zou ik zeggen. Desnoods wat stoepkrijt of kleurplaten of zo? Is er een speeltuin in de buurt waar je de (oudere) kinderen heen kunt sturen? Dat doen wij altijd, lekker rustig. :sunglasses:

Edit: oh @itakepictures was me voor zie ik!

1 like

Eens! Wij nemen altijd wel iets mee om te spelen voor ze, in zo’n kleed met een touw. Vooral als de verjaardag is bij iemand met geen kinderen in dezelfde leeftijd :slight_smile:

2 likes

Eens met @itakepictures.
Als je nog iets wilt halen, misschien iets van waterpistolen of van die balletjes die water opzuigen voor een watergevecht? Op straat / de stoep, niet in de tuin. Of lege flessen en een bal voor flessenbal?

3 likes

Misschien een springkussen.