Tips, ervaringen & aanraders #8

Onze kinderen aten met kleintjes echt fantastische geweldig helemaal top groenten! Avocado, broccoli, tomaat alles!

Nu denk je: leuk voor jou!!
Maar de clou… nu eten ze natuurlijk lang niet zoveel groenten meer :rofl::+1:t3:. Ja selectief, wortels, Komkommer & spinazie ala crème.
Dus ik denk dat het niet zoveel uitmaakt… lekker blijven aanbieden! :white_heart:

Edit; overigens heeft de jongste 200% dat van de oudste overgenomen! Want de jongste eer als ze echt honger heeft gewoon lasagne met alles door elkaar. En de oudste is like: iewl stukje paprika zit er in :disguised_face:
En zodra zij dat ziet, begint zij ook…

3 likes

Wat zouden jullie een baby van 2 weken morgen met 25 graden aan doen? Ik heb winterkindjes. Dus ik vind dit maar lastig.
En waar laten jullie je kind in slapen?

Mijn baby was vorig jaar in de hittegolf 2 weken, maar die was een koukleum, dus had de meeste tijd toch een romper korte mouw+dunne lange broek+dun shirtje aan, of een romper lange mouw met dunne broek.
En hij sliep toen nog in z’n outfit van overdag met een lakentje en 1TOG dekentje.

2 likes

Toen T klein zo klein was, was het ook zo warm. Meestal had hij een lange mouwen body aan van bamboe, en een broekje. Daar had hij het niet te warm in en niet te koud.

Slapen deed hij alleen op mij, verder geen dekentjes, lakentjes etc.

1 like

Mijn dochter is vorig jaar in de hittegolf geboren. Die was altijd te warm. Die heeft de eerste weken alleen in een luier geleefd :sweat_smile: gelukkig had ik heel weinig kleding in maar 50/56 gekocht.

1 like

Herkenbaar! Dochter lijkt op mij en is heel snel warm, dus ik weet ook nog niet zo goed wat ik bij haar aandoe met 29 graden morgen naar de opvang… heb in ieder geval wat losse katoenen broeken met elastiek aan de onderkant in huis gehaald. Ze is vorig jaar net na de warmte geboren dus ook geen idee :sweat_smile:

1 like

Die van ons lag ook constant naakt! Hangt heel erg van de baby af dus.

Heeft iemand recentelijk van die ijs lekbakjes gezien in een fysieke winkel? Waar je het stokje insteekt zodat het in het bakje drupt?

Of werkt dit sowieso niet?

2 likes

Zie ze vaak bij de prenatal

3 likes

Vorig jaar baby met hittegolf en zat vooral binnen. Vooral bamboo romper lange mouw en broekje lang van de hema.
En dun dekentje.

In nekje blijven voelen.
Bij echte warmte 30 gr.alleen romper.

https://motelmama.be/baby-aankleden-zomer/
Ik heb hem in het andere topic ook al getipt, maar dit is een goede leidraad.

4 likes

Ik ben fan van slipstops maar dit jaar hebben we bij ons vakantieadres een kiezelstrandjes, is het dan ook aan te raden of toch liever waterschoentjes ? Zoon word in september 2 en loopt goed.

Ja ik heb dus allemaal hele mooie lange mouwen/lange broekjes ingeslagen in maat 50/56 maar zoals het er nu uitziet gaat m’n baby straks in een romper of alleen luier door de eerste maand(en) heen en kan alles straks ongedragen op Vinted :smiling_face_with_tear: Heb gelukkig ook weer niet mega veel gekocht in die kleine maatjes maar toch, was juist zo blij met alle outfits.

4 likes

Het is toch vaak 2 dagen 30 graden en dan weer een week 19 graden met regen. Dus vast wel gelegenheid voor meer dan een romper of luier :blush:

6 likes

‘s Ochtends en ‘s avonds is het ook vaak nog wel fris voor een baby hoor. Zeker als je bijv nog even gaat wandelen met de wagen of in de tuin zitten.

Dus er komen vast nog wel gelegenheden voor je lange mouwen items en lange broekjes :grinning:

3 likes

Ik ga ook steeds van “shit ik heb te weinig” naar “shit ik heb te veel”. Komt vast goed!

2 likes

Ik zou voor tevas gaan! Die zijn ideaal, zeker op vakantie. Ze lopen er zo het water mee in en je kan ze daarna aanhouden

5 likes

Is dit eigenlijk ook toepasbaar op oudere kindjes? Vind het een beetje een raadsel hoeveel kleren ik mijn 11 maanden oude dochter aan moet trekken overdag en 's nachts :sweat_smile:

1 like

Heb je trouwens met een bepaalde reden voorkeur voor Teva en niet voor bijv Bobbi shoes ?

Bobbi shoes ken ik niet en Tevas vind ik cute en had ik zelf vroeger ook haha, dat is de enige reden

2 likes