Bij mij op school is het de verantwoordelijkheid van de ouders om de kinderen zonnebrandcrème mee te geven. De leerkracht geeft voor het naar buiten gaan aan dat het tijd is om te smeren, en kinderen moeten dat dan zelf doen.
Bij nieuwe kleuters oid kan de leerkracht best even helpen, maar in principe kunnen ze het heel goed zelf.
Ik zou het even vragen, denk niet dat dit op alle scholen hetzelfde is.
Oke good to know.
Hij mag van ons thuis juist ABSOLUUT niet zelf smeren
Ja ik ben echt zo’n smeer junkie die elke 2u weer klaar staat met dr arsenaal aan spuitflesjes etc . Maarja, familie hangt aan elkaar van huidkanker en dat is zo lelijk en pijnlijk dat dat er van jongs af aan ingeramd is bij ons
Maar nooit over school nagedacht.
Weet niet eens hoe ze dat doen bij de school waar Ik zelf werk
Ik heb mijn kleuter deze meegegeven
https://www.etos.nl/producten/nivea-sun-kids-zonnebrand-protect-sensitive-roll-on-spf-50%2B-50-ml-120314653.html
Die kan ze zelf wat beter aanbrengen dan een tube of spray. Het gebeurt natuurlijk minder grondig dan wanneer we haar zelf insmeren maar zo gaat er in ieder geval weer een laagje op.
Ik vraag aan de ouders om hen zelf in te smeren ‘s ochtends en een petje/hoedje mee te brengen. Dan smeer ik ze nog eens in rond 11 uur voor de middagpauze en rond half 3 voor de speeltijd. Als we de hele dag buiten zitten of met water spelen vaak nog een extra keer. Kleuters brengen hun eigen zonnecrème mee, ook handigste met allergieën enzo.
In België gaan kleuters vanaf 2,5 naar school dus die mogen/kunnen zich echt niet zelf insmeren maar bij 5/6-jarigen doe ik soms wel de zonnecrème op de armen en mogen ze het zelf opensmeren. Gezicht doe ik altijd zelf!
Weet iemand of ze op dit moment zo’n waterspeeltafel of baan (hoeft niet persé op poten te staan) verkopen bij Action, Zeeman of Kruidvat?
Met het zonnige weer ben ik extra blij met de natuurlijke speelplaats met veel bomen. Het kleuterplein ligt volledig in de schaduw.
Maar wel een goed punt misschien moet ik kleuter eerst zelf een poging laten doen tot insmeren zodat hij dat leert. Doen we met tandenpoetsen ook dus waarom met insmeren eigenlijk niet.
Ik zag er 1 bij de action gister!
Ja Action zag ik hem ook van de week
Dat vroeg ik me vanmorgen ook af. Toch maar thuis gedaan, dan helpt het voor vroege buitenspelen wel iets?
De houdbaarheid van twee uur geldt wel voor tijd in de zon in principe. Zonnebrand bestaat uit kleine deeltjes die uv straling deels absorberen en “onschadelijk maken” en deels terugkaatsen. Na twee uur zijn de deeltjes verzadigd/op. En moet je opnieuw aanbrengen. De weerkaatsende deeltjes blijven wel nog werken. En er slijt natuurlijk zonnebrand af door zweten, schurende kleding, water en afdrogen etc.
Maar als je sochtens om 8 uur zonnebrand opdoet, een half uur naar kantoor fietst, en in je lunch een uur buiten loopt en smiddags weer een half uur naar huis fietst ben je wel gewoon beschermd. Behalve als je op kantoor bijv naast een open raam in de zon werkt etc.
Bij kinderen werkt het wel iets anders omdat ze een stukje lomper zijn en aan zich zelf vegen enz. Maar het is dus zeker niet zo dat de zonnebrand van 8 uur om 11 uur niks meer doet als ze in de tussentijd gewoon in de klas hebben gezeten.
Ik heb zonnebrand gekocht van het merk P20, zou 10 uur lang bescherming moeten geven. Leek me wel handig want ik heb een hekel aan een spartelende kaper insmeren. Maar ik heb geen idee of dat echt goed spul is eigenlijk, heeft iemand er toevallig ervaring mee?
Echt? Dit heb ik nooit geweten …
ik dacht dat het advies gewoon hard: elke 2u smeren is
Dit scheelt best, ook voor mezelf haha
Wat een fijne informatie! Dit wist ik niet.
Man en ik zitten te denken om in juli een nachtje of twee max. weg te gaan met onze dreumes. Locatie in NL, maar waar precies maakt niet uit. We willen vooral dat dreumes het naar zijn zin heeft, leuke dingen in de omgeving, of zwembad heeft er iemand leuke tips? Via Centerparcs oid moet je in het hoogseizoen vaak een midweek of week boeken en wij zoeken echt iets voor 1-2 nachtjes.
Niet P20 maar wij hebben altijd Vision, is hetzelfde principe. Voor mijn kinderen werkt het top, ik smeer ze nooit bij gedurende de dag en ze worden heel langzaam bruin (laat staan dat ze verbranden) dus ik neem aan dat het werkt. Moet er wel bij zeggen dat ik er echt een goeie laag op smeer 's ochtends
In een Center Parcs hotel kan je normaal gezien wel per nacht boeken! En het ontbijtbuffet is dan erbij inbegrepen, vind ik zelf wel fijn voor ons was het met 2 goedkoper om een week op hotel met ontbijt te gaan dan om met 2 een huisje te huren
De transparante spray met SPF30 is volgens de Consumentenbond maar SPF18, dus die raden ze af. Ik ben geen lid, dus ik weet niet hoe de andere producten van Vision eruit komen.
Ok ik heb altijd de ‘gewone’ met factor 50
Ik wil graag af van een groot deel van de babykleding van mijn zoontje maat 62 t/m 86, mocht iemand interesse hebben of ken je iemand die het goed kan gebruiken stuur een pb. Ik heb dit oproepje ook in het weggeef topic geplaatst maar mijn doelgroep zal voornamelijk in dit topic zitten.
Het is gewoon gratis en alle kleding is gewassen.
Een vriendin heeft haar tweede kindje gekregen en heeft het mentaal erg zwaar. Bij haar eerste kindje ook een postnatale depressie gehad.
Een andere vriendin en ik gaan morgen naar haar toe. De wens is met name gezelschap, maar heeft iemand nog tips voor kleine dingen die ook welkom zouden zijn?