Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik vraag me nu wel af wat je voor je ziet dat je allemaalbmoet doen met een wasbare zwemluier :sweat_smile:. Maar hier heeft ze ook nog nooit gepoept in 't zwembad.

2 likes

Oh ja ik hang ze altijd te drogen, tis gewoon zwempak stof dus zo droog. Logisch dat je geen zin hebt te wassen op vakantie.

2 likes

Ik vind die wegwerp meer gedoe want daar moet je dan nog een zwembroek of iets overheen doen. Dus dan heb je alsnog dat.
Zwemluier is niks meer dan een poepdichte zwembroek eigenlijk. Hier ook nog nooit hoeven wassen omdat er nog nooit in gepoept was! Gewoon uitgespoeld en uitgehangen zoals een zwembroek.
Toen we het nog niet hadden vond ik de zwemluiers van Kruidvat huismerk gewoon fijn. Zou ze maatje groter kopen dan gaan de langer mee en de zwembroek houdt ze wel op hun plek.

2 likes

Heb zelf altijd deze van pureborn

Met een leuk printje dus zou ook nog zonder zwemkleding kunnen. Maar die van huggies zijn ook oké. Denk ik? Eigenlijk nog nooit poep in gehad (gelukkig)

1 like

Maar ze kunnen er toch ook in plassen? Ik zou 'm iig wel willen wassen na gebruik :sweat_smile:

3 likes

Maar dat doen ze toch ook in de zwembroek of het badpak dat over de wegwerpluier zit? Dus daar bespaar je dan geen was mee.

1 like

Ja het lijkt mij wel chill hoor maar bedoelde:

En ik zou m sowieso willen wassen na gebruik @calypso geeft aan dat niet te willen.

Je kan ook een wegwerpluier gebruiken zonder zwemkleding eroverheen. Dan kan je die gewoon weggooien en heb je verder geen was.

4 likes

Wij doen alleen een zwemluier en niks van een zwembroek erover, lekker makkelijk

@Fredje spuit elffff haha sorry

2 likes

De vaccinatie op 4 jaar hebben ze daar erg last van? Want het is drie dagen voor onze vakantie :slight_smile:

Eendagje wat hangerig is geen probleem maar ik heb geen zin in BMR taferelen :wink:

1 like

Nee viel hier echt heel erg mee. Meeste last heeft ze nog gehad vd spierpijn aan de arm daarna, denk vooral omdat ze dat nu beter kan benoemen dan toen ze klein was :wink: dus dat het daardoor meer opvalt zeg maar.

2 likes

Ik heb het al geprobeerd te zoeken, maar kom niet het antwoord op mn vraag vinden. Tijdens mijn orientatie op een potje zie ik de meest bijzondere versies voorbij komen. Is dat de moeite waard? Of voldoet een simpel potje ook?

1 like

Wij hebben een simpel Ikeapotje en dat werkt net zo goed.

Wij hadden laatst een presentatie vanuit de opvang over zindelijk worden en die gaven als tip dat je moet letten op een brede rand, bij de liezen/benen zeg maar. Dat dat wel lekker zit. En dan is simpel helemaal goed. Wij hebben die van de Hema. Helemaal prima, vind alleen het schoonmaken onhandig. Dan vind ik die van Ikea (met een los deel) fijner lijken.

Sliepen/slapen jullie kids op het strand ? Zo ja, in welke leeftijd ? Deden jullie dan nog iets qua ritueeltje oid? Wij gaan binnenkort op vakantie en het lijkt me heel chill als onze zoon van bijna 2 dan op het strand kan slapen maar dat heb je uiteraard niet in de hand, ben daarom wel benieuwd naar ervaringen.

En zag op insta de “hack” met talkpoeder voorbij komen om makkelijk zand te verwijderen maar is dat nou echt een musthave ?

Die met een los deel hebben wij net weer weggedaan want als ze op het potje gaan zitten wiebelen dan komt hun vel ertussen en dat doet uiteraard pijn. Dus ik zou die niet echt aanraden, daardoor durfde die van ons er een tijdje niet meer op (zelfs niet op de nieuwe).

3 likes

Ja beide sliepen daar in de vakanties.
Ik wist bij beide dat een slaapzak echt een must was. Dus… ja ik had een oude hydrofiel slaapzak mee :rofl::ok_hand:t2:
Maar goed, met dat (+ vaste knuffel en speen en een liedje of luisterverhaaltje net als anders) gingen ze daar slapen. Toen ze nog borstvoeding kregen was t helemaal zo gepiept. Maar we hebben met de jongste ook wel eens in de kinderwagen een rondje van 10-15min gelopen en dan de kinderwagen op t strand gezeuld :stuck_out_tongue_winking_eye:
Moet wel zeggen dat onze kinderen sowieso weini vast waren aan een bedje oid. Sliepen veelal bij ons, dus op t strand bij ons ging dan ook.

1 like

Mijn dochter ligt op dit moment te slapen in de kinderwagen bij een zwemplas. Eigenlijk doen we dutjes altijd in bed. We hadden wel haar speen en knuffeltje meegenomen. Edit: in september wordt ze 2.

1 like

Mijn kind v 2 heeft zelfs geslapen in de Efteling! Wandelwagen helemaal plat, tut en knuffeldoekje mee en dan had m’n man z’n jas over de kap gehangen. De hydrofiel die die daarvoor had meegenomen wilde ze namelijk als dekentje.
Op strand in de schaduw moet zeker lukken denk ik.

3 likes

@Calypso Ik pak gewoon random wat ik in de winkel zie liggen en heb nog nooit verschil gemerkt.
Wij doen ook gewoon zonder zwemkleding met binnen zwemmen (anders uv pakje).

@Keroppi Geen last gehad hier.

@Hedwig Gewoon simpel goedkoop potje, ging prima.