Tips, ervaringen & aanraders #8

Ja ik ken dus ook die verhalen van gestolen buggy’s en kinderwagens, zou nooit bij me opkomen dat het een risico is, maar blijkbaar toch. En een bolderkar lijkt me even jatgevoelig :slight_smile:

Heb gekeken naar de huuropties van de Efteling, maar dat lijken me zulke ondingen :smiley:

Maar heb je bij zo’n buggy-stalplek bij een attractie de optie om 'm ergens aan vast te zetten?

2 likes

Vaak heb je ergens wel zo’n laag hekje toch? Om het gras heen. Of zit ik er helemaal naast haha.
Moet zeggen dat ik er ook niet zo op let omdat ik hem gewoon naast de andere kinderwagens in de rij zet. Zou zelf volgende keer voor de zekerheid misschien wel een AirTag in mijn kinderwagen doen.

1 like

Mijn kraamzorg zei dat uitkoken echt niet nodig is als je ze gewoon elke dag afwast of in de afwasmachine zet en tussendoor goed afspoelt. En als je op een gegeven moment de juiste fles hebt, kun je er daar meer van kopen en dan heb je altijd een schone.
Ik heb er 6 en gebruik ze 3 keer met tussendoor goed afspoelen voor ik ze in de afwasmachine doe.
Ik heb mijn flessen dus nog nooit gesteriliseerd (misschien als ze nieuw waren wel een keer, dat herinner ik me niet).

2 likes

Echt gek eigenlijk, al die verschillende adviezen. Ik vraag me ook wel eens af of uitkoken zinvol is als je direct na gebruik afspoelt en ook goed schoonmaakt met afwasmiddel en heet water. Sinds mijn baby een darmvirus had ben ik er wel iets strenger mee en gaat alles direct de vaatwasser in na gebruik, terwijl we eerst koud afspoelden, maar steriliseren doe ik toch nog steeds maar een keer per week.

Maar ik lees wel eens mee op Reddit en al die vrouwen steriliseren na elk gebruik :eek: en ook al hun kolfspullen dagelijks, en na elk gebruik uitgebreid afwassen. Er was ook een hele thread over een partner die een oud flesje melk even wilde omspoelen en dan nieuwe melk erin wilde doen en iedereen zei zo’n beetje dat ze moest scheiden want dat doe je toch niet!!

Bij een echte newborn vind ik dat wel anders trouwens, maar na een paar maanden… Maar goed, mijn baby zal wel niet voor niets een darmvirus hebben gekregen (nee grapje, zal eerder van de opvang komen dan van een vies flesje).

2 likes

En @Vloeistof , ook hier van de kraamzorg geleerd dat uitkoken alleen maar hoeft na aanschaf. Daarna gewoon goed afwassen met afwasmiddel en een flessenborstel.

5 likes

Ik heb hier geen sec over nagedacht :sweat_smile:
Wij gaan morgen, met 2.5 en 4 jarig een een bolderkar :flushed:

2 likes

Volgens mij blijkt meer en meer dat het allemaal niet zo ‘streng’ hoeft (uitzondering zijn misschien zeer kwetsbare babies).

Op het pak Nutrilon staat ook dat je water moet koken en dan af moet laten koelen naar de juiste temperatuur. Nou dat heb ik welgeteld 1x gedaan. Ain’t nobody got time for that!

(Stel je voor dat je 's nachts met een hongerige baby eerst het water moet koken en dan nog moet laten afkoelen. Die van mij vond de 30 seconden in de magnetron al veel te lang duren)

5 likes

Kan je anders niet via marktplaats een goedkope buggy vinden? Dan is het niet zo erg als die gejat zou worden.
Je hebt niet echt mogelijkheden om het vast te zetten, tenminste niet bij alle attracties.

3 likes

Neem een slot mee voor je buggy / kinderwagen. Doen wij altijd als we naar een pretpark gaan. En er is echt altijd wel plek in de buurt om de wagen even vast te leggen. En anders overweeg om een bolderkar te huren bij de ingang.

2 likes

Ook aan gedacht maar uiteindelijk zo’n klein kabelslot net besteld. Het is zo’n buggy die ook heel klein opgevouwen kan worden. Dus misschien kan ik 'm bij bepaalde attracties zoals Fata Morgana ook gewoon meenemen?

En anders hopen dat de mensheid toch niet zo slecht is :sweat_smile:

Ik ging googelen, want dacht: oké kut hoe doen we dit morgen.
Maar lees ook de tip om 1 wiel er af te halen. Best slim. Bij onze joolz klik je die er zo af idd. En dat valt wel op haha. Als je een kinderwagen zonder wiel mee moet slepen :sweat_smile:

6 likes

Toevoeging over het steriliseren van flesjes: wij steriliseerden de flesjes in de stoomoven. Moet je die wel hebben :sweat_smile: maar ik vond het mega handig: grote plaat om alle flesjes en (Dr Browns) onderdelen op kwijt te kunnen in 1x. 20 min stomen en dan zou het goed moeten zijn.

1 like

Zon fietskabelslot mee? Koop je voor paar euro bij action/hema/decaton. Je kunt daar ook karretjes huren trouwens, maar die zijn best zwaar trekken als je er een hele dag mee loopt, vindt een vriendin van mij (die een abo heeft en regelmatig gaat met andere kinderen ook, was blij dat wij een bolderkar mee hadden ipv zon karretje iig). Zie Kinderwagen verhuur Efteling - Efteling

Ik was iig blij dat we iets bij hadden waar ze ook echt in konden hangen/liggen. Ook voor onze bijna 4 jarige.

2 likes

Ja ik neem toch mijn eigen buggy + zo’n retractable cable lock mee. Die trekkarretjes zijn leuk voor een dreumes maar niet voor mijn bijna-kleuter :sweat_smile: :hot_face:

3 likes

We waren van het weekend voor het eerst met campingbedje weg. Voorheen hadden we altijd ledikant of cosleeper tot onze beschikking op vakantie. Wat. Een. Drama😶 Ze ging pas om 11 uur slapen… Leek wel alsof ze dacht in een zwembad te liggen, hele tijd als een dolle heen en weer kruipen. Die gladde stof was niet fijn blijkbaar, maar de hoes kwam over de klitteband heen. Weet niet of het dan veilig is. Hoe doen jullie dat? Welk campingbedje is fijn?

2 likes

Wij hebben er een van Qute en daar doe ik gewoon een molton + hoeslakentje omheen.

1 like

@Vloeistof Steriliseren deden wij ook een keer in de zoveel tijd in een grote pan op het fornuis. Wat wij deden, wat ik hier ook vaker heb gelezen geloof ik, is na de voeding fles omspoelen met koud water en dan in de koelkast zetten. Volgende voeding gebruikten we dan dezelfde fles weer zonder tussendoor afwassen. Aan het einde van de dag alles in de vaatwasser, hierdoor hadden we veel minder flessen nodig. Dit was overigens wel met een oudere baby ivm eerst borstvoeding, weet niet wat het advies is bij jongere baby’s.

1 like

Ik heb via marktplaats een zgan campingbedje van prenatal en een matras extra.

Daaromheen een hoeslaken.

1 like

Ah daar zag ik al een goede review over op Consumentenbond. Fijn dat daar een hoeslaken in kan. Voor de volgende vakantie dan maar vast een keertje thuis oefenen om te wennen. Thanks ook @Croky

Het zit natuurlijk niet zo strak als om een matrasje, maar ik vind het prima. Thuis oefenen is wel slim, dan kan je kindje er rustig aan wennen.