Ik heb geen magnetron dus het uitkoken van de flessen moet straks in een pan. Nu zie ik online een sterilisator waar een afdruiprek in zit. Dus je vult hem met water, hij steriliseert en dan kan je hem openen en kan het drogen. Lijkt me best wel handig. Ook al neemt het ook wel weer veel plek in denk ik. Of is zoiets onzin?
Oh top! Jollein heeft leuke printjes. Had juist bij die van Jollein een review gelezen dat de tray niet past. Maar verder zijn de reviews goed dus er zal dan wel iets mis zijn gegaan
Op marktplaats word veel handgemaakte aangeboden die zonder gedoe passen.
Het is natuurlijk geen onzin omdat het echt werkt maar ik zou nog eerder een kleine magnetron neerzetten dan een sterilisator haha, ik vind een magnetron ook handig voor flesjes maken en andere dingen natuurlijk. Maar als je geen ruimte heb zou ik het gewoon lekker in een grote pan doen. En als je dat toch echt irritant vindt dan koop je het alsnog.
Wij hebben hem voor 255 gekocht en ik heb het daarna nog een tijd in de gaten gehouden en lager dan 250 werd hij nooit. Dus 240 is denk ik wel het beste wat je nu kunt krijgen.
Je kunt bij de meeste van die stoelverkleiners het flapje om de babyset vouwen, maar ook op de achterkant van de stoel zelf. De tray klikt op de babyset, dus als je dat kussen daaromheen hebt zitten, past de tray niet volgens mij
Ik heb daar helaas niet echt plek voor inderdaad! Wel jammer want met een baby lijkt het mij wel echt handig maar ik hoop in een volgend huis haha. Maar ja die sterilisator is ook niet echt klein⊠dus een pan is eigenlijk de beste optie. En het is ook maar voor de eerste maanden natuurlijk.
@Feather hoeveel flesjes heb je dan ongeveer? En spoel je ze tussendoor af en gebruik je die dan opnieuw gedurende de dag?
Op mijn werk doen we elke fles na de voeding in de vaatwasser en uitkoken maar de vaatwasser draait daar 4 keer op een dag. Thuis natuurlijk nietđ€·ââïž
Ik had echt 6 flessen gekocht maar nu 11 maanden later hebben we er maar 2 in gebruik, al vanaf het begin dezelfde
Ik ga binnenkort met mijn bijna vierjarige naar de Efteling. Ik weet dat dit jong is, maar ik kon een goedkoop kaartje overnemen en zij is toch nog gratis.
Qua attracties etc maak ik me geen zorgen, genoeg te doen en doordeweekse dag dus acceptabele wachttijden.
Maar ik zit een beetje met de afstanden die je in zoân park af moet leggen. En sommige peuters hebben tomeloze energie, maar zij valt niet helemaal in die categorie.
Ik zou een buggy kunnen meenemen maar wij hebben een wat prijziger exemplaar (Babyzen Yoyo) en ik ben toch bang dat die gejat kan worden.
Iemand nog goede suggesties of ervaringen met minder energieke peuters?
Ik waste zelf altijd af met koud water, ik had dat van de kraamzorg geleerd maar volgens mij is dat niet hoe het hoort. Je kunt ook gewoon na elk gebruik met een flessenborstel, warm water en afwasmiddel afwassen en dan één keer per dag uitkoken. Of je koopt genoeg flesjes voor een dag en doet ze in de vaatwasser en dan kook je ze daarna uit. Maar ik ging ook al snel over op één keer per week uitkoken.
Maar als je van plan bent borstvoeding te geven zou ik maar een paar flesjes kopen, en sowieso niet een hele set van één merk want het kan zijn dat je kind andere voorkeuren heeft.
Dit zijn wel van die dingetjes waarmee ik zou wachten met aanschaf, want het is zo gekocht en als je het niet gebruikt is het echt zonde.
Kan je geen bolderkar lenen? Of misschien zelfs daar huren? Ik weet dat dat je daar karretjes kan huren waar je kleuter dan in kan zitten. Maar die vind ik persoonlijk echt verschrikkelijk.
Neem zelf altijd de kinderwagen mee en is nog nooit gestolen, zelfs alle tassen met eten en drinken zijn niet gestolen. Maar heb weleens andere verhalen gehoord. Anders kan en altijd een slot meenemen om hem ergens aan vast te zetten?
Ja ik ken dus ook die verhalen van gestolen buggyâs en kinderwagens, zou nooit bij me opkomen dat het een risico is, maar blijkbaar toch. En een bolderkar lijkt me even jatgevoelig
Heb gekeken naar de huuropties van de Efteling, maar dat lijken me zulke ondingen
Maar heb je bij zoân buggy-stalplek bij een attractie de optie om 'm ergens aan vast te zetten?
Vaak heb je ergens wel zoân laag hekje toch? Om het gras heen. Of zit ik er helemaal naast haha.
Moet zeggen dat ik er ook niet zo op let omdat ik hem gewoon naast de andere kinderwagens in de rij zet. Zou zelf volgende keer voor de zekerheid misschien wel een AirTag in mijn kinderwagen doen.
Mijn kraamzorg zei dat uitkoken echt niet nodig is als je ze gewoon elke dag afwast of in de afwasmachine zet en tussendoor goed afspoelt. En als je op een gegeven moment de juiste fles hebt, kun je er daar meer van kopen en dan heb je altijd een schone.
Ik heb er 6 en gebruik ze 3 keer met tussendoor goed afspoelen voor ik ze in de afwasmachine doe.
Ik heb mijn flessen dus nog nooit gesteriliseerd (misschien als ze nieuw waren wel een keer, dat herinner ik me niet).
Echt gek eigenlijk, al die verschillende adviezen. Ik vraag me ook wel eens af of uitkoken zinvol is als je direct na gebruik afspoelt en ook goed schoonmaakt met afwasmiddel en heet water. Sinds mijn baby een darmvirus had ben ik er wel iets strenger mee en gaat alles direct de vaatwasser in na gebruik, terwijl we eerst koud afspoelden, maar steriliseren doe ik toch nog steeds maar een keer per week.
Maar ik lees wel eens mee op Reddit en al die vrouwen steriliseren na elk gebruik en ook al hun kolfspullen dagelijks, en na elk gebruik uitgebreid afwassen. Er was ook een hele thread over een partner die een oud flesje melk even wilde omspoelen en dan nieuwe melk erin wilde doen en iedereen zei zoân beetje dat ze moest scheiden want dat doe je toch niet!!
Bij een echte newborn vind ik dat wel anders trouwens, maar na een paar maanden⊠Maar goed, mijn baby zal wel niet voor niets een darmvirus hebben gekregen (nee grapje, zal eerder van de opvang komen dan van een vies flesje).
En @Vloeistof , ook hier van de kraamzorg geleerd dat uitkoken alleen maar hoeft na aanschaf. Daarna gewoon goed afwassen met afwasmiddel en een flessenborstel.
Ik heb hier geen sec over nagedacht
Wij gaan morgen, met 2.5 en 4 jarig een een bolderkar
Volgens mij blijkt meer en meer dat het allemaal niet zo âstrengâ hoeft (uitzondering zijn misschien zeer kwetsbare babies).
Op het pak Nutrilon staat ook dat je water moet koken en dan af moet laten koelen naar de juiste temperatuur. Nou dat heb ik welgeteld 1x gedaan. Ainât nobody got time for that!
(Stel je voor dat je 's nachts met een hongerige baby eerst het water moet koken en dan nog moet laten afkoelen. Die van mij vond de 30 seconden in de magnetron al veel te lang duren)
Kan je anders niet via marktplaats een goedkope buggy vinden? Dan is het niet zo erg als die gejat zou worden.
Je hebt niet echt mogelijkheden om het vast te zetten, tenminste niet bij alle attracties.
Neem een slot mee voor je buggy / kinderwagen. Doen wij altijd als we naar een pretpark gaan. En er is echt altijd wel plek in de buurt om de wagen even vast te leggen. En anders overweeg om een bolderkar te huren bij de ingang.