Dit is wel slim! We gaan straks voor een weekendje weg en heb net haar hoeslaken van het bed gehaald!
Sinds mân baby kan rollen naar zân buik wil hij ook op zân buik slapen (denk fijn met zân reflux waar hij flink last van heeft). Ik vind het maar eng. Terugrollen heeft geen zin, dan rolt hij binnen een paar min weer terug.
Wat denken jullie, cosleeper vervangen door zijn ledikant met spijlen en een matrasje van Aerosleep aanschaffen?
Oh dat is ook een goede! Ga ik ook doenđ€
Ik zou zeggen nee. Haha maar zoals gezegd ben niet al te voorzichtig. Zoals je zelf al zei het heeft geen zin om hem terug te draaien.
Er zijn veel babies die graag op hun buik slapen, je houdt het niet tegen. Mijn eerste wilde dat ook alleen maar.
Aerosleep was volgens mij zelfs niet nodig juist? Maar dat moet je ff googlen dan.
Gewoon anecdote hoor⊠Mijn moeder vertelde me dat ze in haar tijd juist adviseerden alle babies op hun buik te laten slapen! En ik wilde dat niet, lag ze me de hele tijd op mn buik te draaien En daarna ergens werd het juist weer afgeraden.
Edit:
Aerosleep is onzin geloof ik, cosleeper hebben wij nooit gehad dus weet ik zelf niet genoeg van of dat veilig kan op de buik. Als ze zelf kunnen rollen mogen ze op hun buik slapen, dan is hun nek ook sterk genoeg om hun hoofd op te tillen.
@Croky vroeger werd dat inderdaad geadviseerd, maar voortschrijdend inzicht heeft laten inzien dat het minder verstandig was bij kinderen die nog niet zelf op hun buik kunnen gaan liggen en daarna is dan ook het percentage wiegendood gedaald:
En @Merel
Mmm okĂ© klinkt dan wel alsof het gewoon kan? Hij draait zelf inderdaad steeds. Hoop dan ook gewoon dat hij snapt dat hij zân hoofd moet draaien als hij moeilijk adem kan halen. Vind het maar spannend haha. Maar wel fijn als hij daardoor zân reflux beter onder controle kan houden, is soms ook echt zielig.
Bedankt voor jullie reacties!
Mijn kind loopt nog niet. Doet wel pogingen tot staan. Voorheen altijd slofjes maar met dit weer is het vooral blote voeten. Nu zie ik dat ze met de opvang op pad zijn. Dus wil toch wel schoentjes voor de zomer dan. Maar wat is dan slim? Zachte zool? Leer? Iemand een goede tip?
Zelfde situatie, ik heb slipstops gekocht.
Ik snap dat het spannend is. Onze kleine sliep de eerste 3, 4 maanden op de buik. Later bleek bij de osteopaat dat er in haar rug iets niet goed zat.
Observeer je baby tijdens de slaap en kijk wat ie doet. Heb je er vertrouwen in, dan gewoon op de buik laten slapen.
Ik was gister in de Efteling met mân tweejarige peuter en het was echt fantastisch!
Dure Joolz gewoon overal neergezet zonder slot en niets aan de hand. Letterlijk het hele park stond vol met de duurste wagens en ook van die opvouwbare bolderkarren.
Bij Centerparcs als we lang gingen zwemmen deed ik er een snowboardslot om, maar nu niet eens gedaan eigenlijk.
Ik heb bijna geen 1 wagen op slot zien staan, dus als jij dat wel doet dan zal hij vast niet gestolen worden.
Heel veel plezier alvast!
Daar zat ik dus gister naar te kijken. Heb je ze al geprobeerd? Bevallen ze? Ik zag dat lodger slofjes nu korting hebben. Maar denk toch dat dat misschien te warm is.
Onze baby slaapt ook al bijna twee maanden op zijn buik in de cosleeper. De eerste keren vond ik het een beetje spannend maar inmiddels kan hij ĂŒberhaupt niet meer op zijn rug slapen dus zijn we al blij als hij ligt haha. Komt vast goed!
Ja ze draagt ze hier al 2 weken lang iedere x die schoentjes als ze naar buiten gaat. Ze krijgt ze niet makkelijk zelf uit. De kleinste maat past denk ik wel bij je dochter. De maat erna is meteen echt heel groot.
Ik heb lichtblauw met wolkjes en ze speelt veel in de zandbak, dus had denk ik beter een donkerdere kleur kunnen kiezen.
Maar zit er een zool? Want het lijken haast sokken. Ik bedoel qua stevigheid. Goede tips. Wilde lichtroze. Maar zal een donkere kleur kiezen.
Ja er zit een soort zooltje onder dat wat dikker is. Net als met van die loopslofjes
Ik heb er net paar van shoesme besteld. Geen totaal dichte schoenen maar meer baby sandalen specifiek voor de eerste stapjes. Ik dacht ook dat de slipstops te dun zouden zijn.
Hiervoor droeg ze wollen slofjes en sokken, het is wel steviger dan dat. Ik denk dat het precies genoeg beschermd om te kunnen lopen.
Mijn dochter had ook last van reflux/krampjes, en na het inbakeren was het een drama met slapen. We wisten dat ze, wanneer ze in het babynestje of de kinderwagen in slaap viel, dit altijd op de buik deed. Ze kon na het inbakeren al wel draaien. Toen toch maar op het buikje gelegd, eerste paar weken co-sleeper en toen in het ledikant. En toen ging het slapen als een zonnetje (op de normale moeilijke fases na).
Wat vinden jullie fijne spul om te gebruiken bij muggenbeten? Mijn zoontje heeft er echt last van, zo sneu. Zijn oor is er helemaal rood en dik door.
Mijn zoontje wordt altijd een soort Quasimodo van muggenbulten en krabt zich helemaal open, wij hebben een crĂšme van de huisarts, mocht het niet zo erg zijn en je kindje ouder dan 3 kan je gewoon azaron gebruiken