Tips, ervaringen & aanraders #8

Arazon creme is niet geschikt voor kleine kinderen.
VSM Prikweg wel. Die gebruik ik voor de kinderen en werkt voor mijzelf ook redelijk al werkt de Arazon beter. (ik krijg geen mega bulten maar het kan weken jeuken)

Afrader is de roller van de kruidvat. Die kocht ik vorig jaar omdat VSM was uitverkocht maar dat spul prikt.

3 likes

Nestosyl (vanaf 2)

2 likes

VSM prik me weg ofzo. Vind dat zelf ook fijn.

1 like

Voor mezelf heb ik dit ding, dat mág op kinderen (va 3jr) maar die van ons vinden het te pijnlijk.
Maar ik zweeer erbij😅

Ze zijn ook goedkoper dan op bol, maar bol is makkelijk te vinden haha

Bekijk Bite Away bite away Hitte Anti-mug (l x b x h) 177 x 26 x 22.6 mm Wit-blauw 1 stuk(s) op: Bite Away bite away Hitte Anti-mug (l x b x h) 177 x 26 x 22.6 mm Wit-blauw 1 stuk(s) | bol.com

1 like

Dit werkt wel idd! Mijn vader had vroeger ook zon ding en dan 100x erop zette voor ik eindelijk durfde te drukken :joy:

1 like

Ja ik ben echt geinfluenced destijds. Want al die influencers hadden dat toen. Maar het werkt echt. Eeeven doorbijten en dan zalig geen jeuk meer haha

Mijn kind (15 maanden) doet op de opvang 1 dutje van 13-15 ongeveer. Thuis doet ze vaak van 9-11 en dan weer van 14-16 nog een dutje. Is dat voor mensen herkenbaar? Ik dacht juist dat ze op de opvang extra moe is door alle prikkels, of zou ze op de thuisdagen bijslapen? Ze gaat 3 dagen, waarvan 2 achter een volgend.

Ze slaapt soms wel door, soms niet. Maar heb nog geen patroon kunnen herkennen in betere nachten bij 1 of juist 2 dutjes. Maar ben gewoon even benieuwd of mensen dit herkennen!

Ik herken niet dit specifiek, maar wel dat ze minder slaapt op de opvang dan thuis. Ik denk omdat ze daar sneller wakker wordt uit haar lichte slaap doordat ze met andere kindjes op een kamer slaapt die ze dan hoort? Thuis is het vaak heel stil, als ik dan de trap op loop terwijl ze nog slaapt, kan ze ook ineens wakker worden van het kleinste beetje geluid. Als ik beneden blijft dan slaapt ze zo nog een halfuur langer.

1 like

Mijn kind van bijna 14 maanden doet thuis meestal een lange dut van 2-3 uur aan het einde van de ochtend en dan heel soms einde middag nog een kort dutje als ze ‘s ochtends vroeg wakker was.

Maar op de opvang slaapt ze nauwelijks (vanaf het begin al) :cry: Meestal 20 min, soms iets langer, maar een enkele keer ook helemaal niet. Ik denk dat ze op de opvang te veel “aan” staat en niet kan ontspannen. Ik haal haar in de loop van de middag op en dan slaapt ze thuis nog een flinke dut.
Thuis valt ze ‘s ochtends meteen in slaap, middagdutjes zijn nu ellendig.
Maar ik merk ook geen verschil in nachtrust bij 1 of 2 dutjes.

3 likes

Mijn dochter doet al vanaf 11 maanden maar 1 dutje op de opvang. Eerst duurde die 2,5 uur maar nu vaker 1,5 uur. Thuis slaapt ze nog 2 uur en later nog ruim een uur. Maar ik merk savonds ook geen verschil dus ik laat het zo.

1 like

Voor ons ook heel herkenbaar. Onze dochter is bijna 16 maand en slaapt van ongeveer 20:00-08:00. Vaak wordt ze ‘s nachts nog 1 keer wakker, ongeveer 3 keer per maand slaapt ze door (wat een cadeautjes zijn dat).

Bij ons gaat ze rond een uur of 10 alweer naar bed omdat ze moe is en slaapt dan zo 1,5/2 uur. En dan 3 uur wakkertijd en dan weer slapen voor ongeveer 1,5 uur.

Op de opvang gaat ze altijd al veel later slapen dan thuis, echt rond een uur of half 12. Daarom komt daar de tweede keer slapen nooit goed uit.

Bij ons is ze ook echt moe na 2/2,5 uur (pieperig, ogen wrijven). Maar op de opvang geven ze aan dat ze daar echt nog niet moe is.

Dus ik vind het wel goed zo. We merken geen verschil aan de nachten of ze 1 of 2 keer slaapt. Onze dochter gaat ook 3 keer naar de opvang (maandag, woensdag en vrijdag). En de nachten doorslapen zijn ook heel random.

1 like

Volgens mij hebben best veel mensen zo’n watermat:

Dat is ook verkoelend voor kindjes met dit weer. Als je er gewoon kraanwater indoet voelt het al koud aan. I learned the hard way want mijn kind had helemaal paarse lippen gekregen vorig jaar een keer.

Ja! Dochtertje is nu 16 mnd en die is recent van 2 naar 1 dutje gegaan. Ze slaapt op de opvang dan ook pas om 13 uur tot 15 uur of 15.30. Thuis doet ze heel soms in de ochtend nog een dutje, maar ze is vaker daar dan thuis. Hoort ook wel beetje bij de leeftijd dat ze naar 1 dutje gaan maar kan per kind verschillen.

2 likes

Mijn kind slaapt niet op de opvang (18m), hij heeft in het begin rond 12-14 maanden wel dutjes gedaan en dan meestal maar 1 van 20 min op wisselende tijden.
Thuis doet mijn zoon een dutje van 11.00 - 13.00 en soms nog een dutje van 15.30 tot 16.30 ongeveer. Soms het tweede dutje niet. Maar mijn zoon gaat dus donderdags en vrijdags naar de opvang en doordat hij daar geen dutjes doet is hij wel echt supermoe dus vrijdags slaapt hij van 19.00 tot 07.30 uur op zaterdag, en doet dan een dutje van 10.30 - 13.00 en meestal ook nog in de middag een 2e dutje van dik 2 uur.

2 likes

Bedankt allemaal! Ik ga dan toch maar gewoon voor de prikweg. Hij is pas net 1.5, dus de rest is nog niet geschikt.

1 like

En @iedereen dank voor jullie ervaringen! Zo te lezen is er dus geen ‘normaal’ haha. Ondanks dat je dat wel weet, is het toch fijn om te lezen. Ik vind het ook helemaal prima zo! Op een opvang dag is ze niet extreem moe, maar was gewoon verbaasd over het verschil. Maar in t weekend nog een ochtenddutje komt mij ook wel uit, lekker rustig wakker worden of juist wat dingen in huis doen haha

Heb je al bloed laten prikken? Ik had bijvoorbeeld al b12 tekort en liet dit injecteren, maar tijdens mijn zwangerschap heb ik de frequentie hiervan echt weer flink moeten opkrikken omdat de baby al mijn reserves aan het verbruiken was.
Ijzer zou inderdaad ook goed kunnen

1 like

@Suikerklontje en anderen: ik twijfel tussen de aquarapid bandjes en de swimtrainer. Is het voordeel van die (aquarapid) bandjes ten opzichte van de swimtrainer vooral de veiligheid en beweegvrijheid úit het water? Want als je kind gewoon in de buurt van water speelt kunnen ze die bandjes wel om houden maar de swimtrainer kan alleen voor ín het water, toch? Mijn kind is 20 maanden en ik vind die bandjes er nog een beetje eng uit zien, vandaar mijn twijfel. zakken ze daarmee echt niet naar beneden?

image

2 likes

Mijn dochter is 18 maanden en ik zit een beetje met hetzelfde dilemma.
Vorige zomer had ik haar in de swimtrainer, maar ik vind dat zelf een vrij onhandig systeem (dat ligt waarschijnlijk wel aan mijzelf) en ik ben bang dat ze te beweeglijk is om daar goed in te blijven zitten.

Ik denk dat ik die aquarapid badjes wel ga bestellen, om te proberen. En wij hebben nog zo’n band waar ze in kan zitten, van Decathlon

2 likes

Mijn dochter van bijna 20 maanden gaat 1 dag in de week naar de opvang en vindt dat super leuk. Sinds een tijdje ga ik echter vaak in het weekend sochtends sporten en dan neem ik mijn dochter mee naar de inpandige opvang van de sportschool. Dat vindt ze echter echt verschrikkelijk en ze zit dan vaak het hele uur te huilen. Ik twijfel nu of ik maar niet meer moet gaan of dat ik juist nog even moet doorzetten en het vanzelf beter gaat? Ik vind het zo zielig maar zou het liefst wel willen blijven sporten natuurlijk. Wat zouden jullie doen?

1 like