Tips, ervaringen & aanraders #8

Volgens mij hebben best veel mensen zo’n watermat:

Dat is ook verkoelend voor kindjes met dit weer. Als je er gewoon kraanwater indoet voelt het al koud aan. I learned the hard way want mijn kind had helemaal paarse lippen gekregen vorig jaar een keer.

Ja! Dochtertje is nu 16 mnd en die is recent van 2 naar 1 dutje gegaan. Ze slaapt op de opvang dan ook pas om 13 uur tot 15 uur of 15.30. Thuis doet ze heel soms in de ochtend nog een dutje, maar ze is vaker daar dan thuis. Hoort ook wel beetje bij de leeftijd dat ze naar 1 dutje gaan maar kan per kind verschillen.

2 likes

Mijn kind slaapt niet op de opvang (18m), hij heeft in het begin rond 12-14 maanden wel dutjes gedaan en dan meestal maar 1 van 20 min op wisselende tijden.
Thuis doet mijn zoon een dutje van 11.00 - 13.00 en soms nog een dutje van 15.30 tot 16.30 ongeveer. Soms het tweede dutje niet. Maar mijn zoon gaat dus donderdags en vrijdags naar de opvang en doordat hij daar geen dutjes doet is hij wel echt supermoe dus vrijdags slaapt hij van 19.00 tot 07.30 uur op zaterdag, en doet dan een dutje van 10.30 - 13.00 en meestal ook nog in de middag een 2e dutje van dik 2 uur.

2 likes

Bedankt allemaal! Ik ga dan toch maar gewoon voor de prikweg. Hij is pas net 1.5, dus de rest is nog niet geschikt.

1 like

En @iedereen dank voor jullie ervaringen! Zo te lezen is er dus geen ‘normaal’ haha. Ondanks dat je dat wel weet, is het toch fijn om te lezen. Ik vind het ook helemaal prima zo! Op een opvang dag is ze niet extreem moe, maar was gewoon verbaasd over het verschil. Maar in t weekend nog een ochtenddutje komt mij ook wel uit, lekker rustig wakker worden of juist wat dingen in huis doen haha

Heb je al bloed laten prikken? Ik had bijvoorbeeld al b12 tekort en liet dit injecteren, maar tijdens mijn zwangerschap heb ik de frequentie hiervan echt weer flink moeten opkrikken omdat de baby al mijn reserves aan het verbruiken was.
Ijzer zou inderdaad ook goed kunnen

1 like

@Suikerklontje en anderen: ik twijfel tussen de aquarapid bandjes en de swimtrainer. Is het voordeel van die (aquarapid) bandjes ten opzichte van de swimtrainer vooral de veiligheid en beweegvrijheid úit het water? Want als je kind gewoon in de buurt van water speelt kunnen ze die bandjes wel om houden maar de swimtrainer kan alleen voor ín het water, toch? Mijn kind is 20 maanden en ik vind die bandjes er nog een beetje eng uit zien, vandaar mijn twijfel. zakken ze daarmee echt niet naar beneden?

image

2 likes

Mijn dochter is 18 maanden en ik zit een beetje met hetzelfde dilemma.
Vorige zomer had ik haar in de swimtrainer, maar ik vind dat zelf een vrij onhandig systeem (dat ligt waarschijnlijk wel aan mijzelf) en ik ben bang dat ze te beweeglijk is om daar goed in te blijven zitten.

Ik denk dat ik die aquarapid badjes wel ga bestellen, om te proberen. En wij hebben nog zo’n band waar ze in kan zitten, van Decathlon

2 likes

Mijn dochter van bijna 20 maanden gaat 1 dag in de week naar de opvang en vindt dat super leuk. Sinds een tijdje ga ik echter vaak in het weekend sochtends sporten en dan neem ik mijn dochter mee naar de inpandige opvang van de sportschool. Dat vindt ze echter echt verschrikkelijk en ze zit dan vaak het hele uur te huilen. Ik twijfel nu of ik maar niet meer moet gaan of dat ik juist nog even moet doorzetten en het vanzelf beter gaat? Ik vind het zo zielig maar zou het liefst wel willen blijven sporten natuurlijk. Wat zouden jullie doen?

1 like

Wij hebben gewone zwemvleugels en daar blijft m’n oudste ook gewoon in drijven. Ik laat hem natuurlijk niet alleen in het diepe, maar soms laat ik hem los en dan blijft hij drijven. Ook met 20 maanden al. Het voordeel van die ronde is dat ze wat hoger hangen denk ik.

1 like

Heeft iemand een tip voor een badzitje die in de normale flexi bath past? Ik had er 1 besteld maar die paste niet…

2 likes

Er is volgens mij gewoon een zitje van Stokke zelf.

Ik bedoel een zitje waarin baby rechtop kan zitten, niet zo’n ligding voor newborns. Of kijk ik volledig verkeerd en is die er ook?

1 like

Ik zou voor zwembandjes gaan. Als ik op mijn kind afga willen ze ook zelf lopen en spelen en dan zit je niet steeds te worstelen om ze in zo’n zwemband te krijgen. Sowieso geen fan van de swimtrainer.

1 like

Oh haha nee dan begreep ik je verkeerd.

2 likes

Ik ken wel oudere kindjes (1-5 tot 3 ofzo) die constant met die swimtrainer om lopen, maar onze kinderen doen dat niet. Zwembandjes houden ze gewoon om inderdaad.

1 like

Iemand dan nog tips voor een kind dat niks om duldt tijdens het zwemmen? Ik word er echt moedeloos van maar ze wordt zo zo panisch dat ik het uiteindelijk opgeef. We hebben nu de swimtrainer en de puddlejumper geprobeerd. Ik wil ook niet een bak geld uitgeven aan dingen die niet werken. Ze is bijna 2.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit een kwestie is van doorzetten. En miss zijn die bandjes aquarapid die @Suikerklontje aanraadde wel fijn.

Wij doen babyzwemmen en dat is zonder drijfmiddel, maar als ik zo met haar ga zwemmen of buiten in de tuin moet ze bandjes om. Heb die simpele oranje en als ze ze niet om doet, mag ze niet in t water. Ben hier heel consequent in, in t begin ook veel strijd geweest en soms nog. Wel heel lastig hoor, ze kunnen zich ook zo sterk verzetten, lichamelijk en verbaal.

1 like

Ja en dat vind ik er zo lastig aan, iedereen zegt dat we moeten doorzetten (we proberen nu de puddlejumper) maar ze wordt echt helemaal gek en ook bang lijkt het. We hebben een heel traject gedaan met eerst thuis proberen enzo en toch weer de reactie in het water. Ik wil haar ook niet bang maken voor water. Ik ga denk ik toch nog die oranje arm dingen kopen om te testen, die zijn niet duur en voelt misschien wat minder opgesloten als de puddlejumper

Ja, alleen denk ik dat als je zoveel verschillende dingen probeert, je steeds op 0 begint. Je kindje snapt wrss niet dat het allemaal hetzelfde is, en ziet t als verschillende dingen.

Ik zou 1 ding uitkiezen en daarmee doorzetten.

Oh en je houdt haar wel vast in het water toch? Ze moet wel vertrouwen krijgen dat er niks is.

2 likes