Tips, ervaringen & aanraders #8

Wij hebben gewone zwemvleugels en daar blijft m’n oudste ook gewoon in drijven. Ik laat hem natuurlijk niet alleen in het diepe, maar soms laat ik hem los en dan blijft hij drijven. Ook met 20 maanden al. Het voordeel van die ronde is dat ze wat hoger hangen denk ik.

1 like

Heeft iemand een tip voor een badzitje die in de normale flexi bath past? Ik had er 1 besteld maar die paste niet…

2 likes

Er is volgens mij gewoon een zitje van Stokke zelf.

Ik bedoel een zitje waarin baby rechtop kan zitten, niet zo’n ligding voor newborns. Of kijk ik volledig verkeerd en is die er ook?

1 like

Ik zou voor zwembandjes gaan. Als ik op mijn kind afga willen ze ook zelf lopen en spelen en dan zit je niet steeds te worstelen om ze in zo’n zwemband te krijgen. Sowieso geen fan van de swimtrainer.

1 like

Oh haha nee dan begreep ik je verkeerd.

2 likes

Ik ken wel oudere kindjes (1-5 tot 3 ofzo) die constant met die swimtrainer om lopen, maar onze kinderen doen dat niet. Zwembandjes houden ze gewoon om inderdaad.

1 like

Iemand dan nog tips voor een kind dat niks om duldt tijdens het zwemmen? Ik word er echt moedeloos van maar ze wordt zo zo panisch dat ik het uiteindelijk opgeef. We hebben nu de swimtrainer en de puddlejumper geprobeerd. Ik wil ook niet een bak geld uitgeven aan dingen die niet werken. Ze is bijna 2.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit een kwestie is van doorzetten. En miss zijn die bandjes aquarapid die @Suikerklontje aanraadde wel fijn.

Wij doen babyzwemmen en dat is zonder drijfmiddel, maar als ik zo met haar ga zwemmen of buiten in de tuin moet ze bandjes om. Heb die simpele oranje en als ze ze niet om doet, mag ze niet in t water. Ben hier heel consequent in, in t begin ook veel strijd geweest en soms nog. Wel heel lastig hoor, ze kunnen zich ook zo sterk verzetten, lichamelijk en verbaal.

1 like

Ja en dat vind ik er zo lastig aan, iedereen zegt dat we moeten doorzetten (we proberen nu de puddlejumper) maar ze wordt echt helemaal gek en ook bang lijkt het. We hebben een heel traject gedaan met eerst thuis proberen enzo en toch weer de reactie in het water. Ik wil haar ook niet bang maken voor water. Ik ga denk ik toch nog die oranje arm dingen kopen om te testen, die zijn niet duur en voelt misschien wat minder opgesloten als de puddlejumper

Ja, alleen denk ik dat als je zoveel verschillende dingen probeert, je steeds op 0 begint. Je kindje snapt wrss niet dat het allemaal hetzelfde is, en ziet t als verschillende dingen.

Ik zou 1 ding uitkiezen en daarmee doorzetten.

Oh en je houdt haar wel vast in het water toch? Ze moet wel vertrouwen krijgen dat er niks is.

2 likes

Ik heb de hack om niet m’n rug te verrekken terwijl ik m’n dochter in slaap sus.
Ik moet dus heel de tijd een hand op d’r houden, anders gaat ze rechtop zitten en dan wordt er al helemaal niet geslapen. Maar dat bedje staat op de laagste stand dus dat is natuurlijk helemaal niet comfortabel.
Maar bij ons bedje kunnen er 2 spijlen uit, en dat is eigenlijk best makkelijk te doen. Dus als ik d’r neergelegd heb haal ik er een spijl uit, ga ik op de grond zitten en houd ik m’n hand op d’r. Kan gewoon m’n telefoon naast me leggen en met m’n andere hand beetje scrollen.

Edit : reactie op was foutje.

4 likes

Wat slim, ik sta altijd in een onmogelijke houding. Maar bij ons kunnen er geen spijlen uit helaas. Wel een hele goede tip!!

1 like

Je hebt ook die vleugels met leuke plaatjes erop van peppa of smileys of whatever. Weet niet wat ze leuk vindt maar misschien samen naar zo’n winkel of action ofzo en dan bandjes uitzoeken, en misschien een leuk drijvend speeltje erbij waar ze dan tijdens het zwemmen mee kan spelen om beetje af te leiden.

1 like

Ik zou doorzetten. Ik denk dat dit ook net een lastige leeftijd is, maar dat het alleen maar makkelijker kan worden als je wel doorzet.
Als je een alternatief hebt, zou je eventueel wel tijdelijk haar niet mee kunnen nemen en dan later weer proberen, maar dat zou niet mijn persoonlijke voorkeur zijn.
Hoe vaak is ze nu geweest? Mijn dochter vond het eerst ook heel spannend maar nu is ze helemaal gewend.

3 likes

Ja de opvang gaat ook in juli de hele maand dicht, dus dan hebben we sowieso een pauze. Vanochtend ben ik uiteindelijk niet gegaan omdat ik het zielig vond. Denk volgende week toch maar weer proberen. Voel me ook een beetje opgelaten tegenover de pm’er. Vorige keer had ze de hele tijd op schoot gezeten… ‘vroeger’ toen ze kleiner was vond ze het er wel leuk. Toen een hele tijd niet geweest en nu weer een keer of 4. En dat is dus steeds drama.

1 like

Dankje voor je tips! Ze heeft nu zo’n hysterische unicorn puddlejumper die ze zelf heeft uitgekozen. Op het droge is het prima, in het water moet ie uit. Ze is verder best watervrij, heeft geen enkel probleem met water op haar hoofd bijvoorbeeld. Ik ga er nog één keer geld tegenaan gooien met die oranje bandjes en daarna doorzetten. @Perzik we hebben nu twee dingen geprobeerd, de swimtrainer ging heel goed het eerste jaar, totdat ze te bewegelijk werd en dat lukte niet meer zo goed met de swimtrainer. Het is niet dat ze het water eng vindt, maar het gevoel van het water en de puddlejumper volgens mij. Naja ze heeft ook een heel pittig karakter en haar meltdowns zijn echt x100, even laten uitrazen en daarna oke werkt niet bij haar helaas. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

1 like

Ja ik herken t pittige karakter, hopelijk helpt het nu ze zelf heeft mogen kiezen!

3 likes

Ik gebruik deze elastiekjes voor het fijne haar van dochter, van zenner.

Maar op een of andere manier knappen ze na een paar uur in de zon?
Van die dikkere stoffe elastiekjes gaat echt nog niet in haar haar…

Ik heb het meestal een beetje zo, zodat die losse plukken goed uit dr gezicht zijn. Ze heeft ene soort natuurlijk pony die 10x langzamer groeit als de rest haha, maar wel in de ogen hangt nu. Dus vandaar dat ik het zo naar achter doe…
iemand nog tips voor elastiekjes? Misschien moet ik gewoon een ander merk hebben hoor

niet mijn foto

https://madebymodi.com/wp-content/uploads/2019/10/img_9764.jpg

1 like

Deze:

Zijn eigenlijk ‘loom’ elastiekjes. Maar zijn wat dikker en steviger dan die zenner elastiekjes. Kun je ook makkelijker uit het haar halen.

3 likes