Ik had laatst deze al eens gedeeld van Hema.
Mijn dochter heeft ook nog redelijk sprieterig haar (baby) en die blijven mega stevig zitten. Zijn wel iets dikkere natuurlijk dus als je echt specifiek fijne zoekt dan is dit geen antwoord op je vraag.
Tot 2.5 jaar. Daarna kon ze naar bijv het winkelcentrum gewoon lopen. Alhoewel ik haar het liefst meeneem op de loopfiets want dat gaat meestal een stuk vlotter.
Ohhh dat in zijn eentje rondzwemmen klinkt zo schattig ![]()
Mijn kind is bijna 2 en wilt er nu echt al nooit meer in
altijd fietsen of zelf lopen.
We hadden hem al een half jaar niet meer gebruikt ofzo. Maar afgelopen mei, toen we op vliegvakantie gingen, hem weer tevoorschijn getoverd. En was echt een uitkomst haha. Elke dag wel gebruikt. Ze is net 4 trouwens.
Nu besloten dat we hem nog houden voor onze vakantie eind dit jaar en dan kan ie wel weg haha.
Onze oudste vandaag nog. Maar die is ook liever lui dan moe haha. Regelmatig dat die van 2,5 loopt en zij in de buggy zit
maar dan vooral als we langer op pad zijn of bv later naar huis gaan zoals vandaag. Naar dorp doet ze alles op fiets/step.
Hahahha nou ik ‘schrik’ nogal van de reacties hier want onze dochter is dus net 3 en is ook liever lui dan moe.
we hebben ook zo’n meerijdplankje wat we gewoon gebruiken voor naar de opvang etc maar ik twijfel wat we in augustus doen als we op vakantie gaan. Neem dan de kinderwagen mee voor de baby maar twijfel of ik ook de Aer mee moet nemen. Misschien wel handig als we b.v. een plaatsje willen bezoeken maar ook wel weer veel om mee te slepen.
Mijn zoontje was ook wel “lui”. Ik kan mij herrineren dat de laatste vakantie voordat de Coronapandemie uitbrak wij de buggy nog mee hadden. Hij was toen net geen 3.5 jaar. Wij vonden het echt fijn dat hij dan erin kon liggen/ slapen en wij in de avond nog konden wandelen. Daarna hebben wij de buggy niet meer gebruikt.
Hier bijna dagelijks met (net) 2 jaar nog ivm wandelen met de hond of als ik echt ergens moet zijn waar ik mijn handen vrij moet hebben.
Mijn dochter is bijna 4 en begint na de zomer op de basisschool. Hebben jullie nog tips qua rugtassen/broodtrommels die handig zijn? Ik zat qua beker/fles te denken aan Camelbak (ben daar heel tevreden over). Of zijn er andere musthaves?
Als juf erg tevreden van die rugzakjes met al die verschillende dieren! Trixie denk ik? Heel handig, kleuters krijgen ze zelf makkelijk open en dicht. Flessen van Mepal lekken snel en schimmelen ook als je ze niet telkens helemaal uit elkaar haalt.
In België heb je tupperware maar ik weet niet of dat in Nederland bestaat eigenlijk. Handige flesjes maar wel een groot ‘gat’, als ze omvallen is heel de fles leeg. Die met een rietje van Kambukka vind ik ook goed!
Hier eentje van bijna 2 waarvoor ik ‘m nog dagelijks gebruik. Niet zozeer omdat ze graag zit,
maar omdat ze al in de peuterpuberfase zit. Als ze dan niet mee wil lopen (en bijna de weg op schiet), dan geef ik haar de keuze. En als ze dan alsnog niet netjes mee wil lopen, gaat ze in de wagen. En dat weet ze inmiddels heel goed, dus dat werkt top!
Dankje! Zag deze hier een keer voorbij komen, maar toen vergeten hoe het heette. Zocht deze al een tijdje weer.
Is het ongeschreven regel om altijd aan het eind van het schooljaar iets te geven aan juffen/meesters, ook al blijven ze volgend jaar gewoon in dezelfde klas? Of is dat alleen als ze echt ‘weggaan’ bij de leerkracht?
Mepal broodtrommel werkt prima, fruitbakjes heb ik van de Hema en die zijn ook goed. Mepal bekers bevallen mij opzich ook goed, maar die heb ik al wel een keer moeten vervangen. Opzich vind ik dat in 3,5 & 2,5 jaar school ook geen slechte score.
Rugzak heb ik gewoon van de Van Haren oid (het moest iets met dino’s en zeemerminnen zijn en deze waren betaalbaar en niet lelijk). Gaat gewoon prima. Ik zou vooral GEEN dure rugzak doen want ze slepen er mee over het schoolplein en er lekt wel eens een beker in. Mijn schoonzus had van die leuke van Sticky Lemon maar dan krijg je dus wel een error als ziet hoe een rugzak van 50+ euro er na een paar weken uit ziet
Ja is ook, maar als je daar steeds met een peuter loopt te slepen die loopt te nukken is ook vervelend. Draag je de baby veel? Dan zou je nog kunnen overwegen baby in de draagzak/doek en peuter in de wagen (ervanuit gaande dat de baby als in de zit zit natuurlijk, of anders het zitje ook meenemen als dat gaat).
Ok top. Ik was van het weekend ook al niet op de hoogte van de traditie om bij een balletuitvoering iedereen een ‘toi toi toi’ te geven, dus wil voorkomen dat mijn kinderen weer met lege handen staan ![]()
Ja blijkbaar een kleinigheidje voor je mededansers om ze succes te wensen? Kind zit op peuterdans, niet in de selectie van het nationaal ballet ![]()
Smartmax?
Als mensen nog twijfelen over de Snuzpod: ik vind hem extra handig want hij wiegt automatisch als je baby beweegt. Handig dus als ze wakker worden, bewegen en zichzelf daardoor weer in slaap wiegen.