Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik heb deze ook en ik vind de kwaliteit heel slecht. Is echt een single-use produkt want na 1x zijn ze enorm uitgerekt en als je ze een tweede keer wil gebruiken knappen ze.

Op de opvang hebben ze ook van dit soort elastiekjes maar die zijn duidelijk steviger. Misschien heeft iemand hier een tip voor een kwalitatief betere variant. Haar van de dreumes is nog zo fijn dat dikkere elastiekjes nog niet blijven zitten.

4 likes

Haha ja dat er uit halen doe ik al een week of 2 niet meer :rofl: na een paar uur hangt het allemaal weer los. Lol. Tnx!

@Keroppi ja dat ze single use zijn verwacht ik van dikkere eigenlijk ook? Dat vind ik nog niet eens zo erg. Maar ik wil gewoon dat dat dunne vlassige haar in die staart blijft zitten :rofl::ok_hand:t2:
Die hierboven zijn dus steviger wss!

2 likes

Ik gebruik deze voor m’n dochtertje, maar dan koop ik ze bij Kruidvat. Ze hangen bij aan de volwassen kant. Een pakje met 6 kleuren met ongeveer 10 per kleur. Eh je hebt ze ook in een pakje met spelden erbij, die vind ik meestal in de baby hoek waar ook de luiers staan en billen crème.
Ze gaan lang mee.

1 like

Wat heeelijk dit toch. Waar kan je nou vragen naar haar elastiekjes voor dun “baby haar” en gewoon de oplossing krijgen haha.
Zelfs m’n man roept bij dit soort “issues”; pff vraag effe op dat forum van je anders :roll_eyes::rofl:

9 likes

Bij action hebben ze ze ook, die blijven de hele dag zitten! Knappen pas als je ze wilt hergebruiken de volgende dag (of bij eruithalen) dus daar zijn ze idd gewoon niet voor bedoeld. Maar deze blijven prima zitten en voor weinig geld

1 like

Tot welke leeftijd zaten jullie kinderen echt regelmatig in de buggy? In zo’n mate dat je hem b.v. meenam op vakantie en dagelijks gebruikte?

Wij hebben de swimtrainer en mijn zoontje loopt daar hele dagen mee rond. Vorig jaar toen hij 2 jaar was en nu is het nog steeds top. Het lijkt hem ook niet in de weg te zitten.

Een paar weken geleden waren we bij een zwembad de enige mensen en toen heeft hij ook de hele tijd alleen het zwembad rond gezwommen. Wij zaten natuurlijk wel dichtbij. Het verbaasde mij hoe makkelijk hij zich kon verplaatsen, ik hoop dat dat een voorteken is voor het behalen van zwemdiploma’s :sweat_smile:.

Ik heb er nog 1 tweedehands gekocht voor zijn jongere broertje :blush:.

3 likes

Tot 2,5 ongeveer! Daarna langere afstanden op loopfiets.

5 likes

20 maanden denk ik ongeveer. Nu de wagen weer omgebouwd naar baby en voor haar een cosy rider. Zou haar anders zeker in een buggy stoppen.

@Fishing kan je het niet opzij doen met een speldje? Werkt hier vaak beter dan stiekjes die uitzakken.

3 likes

Tot twee. Onze middelste is nu 2,5 en zit er nagenoeg nooit meer in.

2 likes

Deze! Gekocht bij Kruidvat. Echt mijn holy grail voor ook fijn en dun en spekglad haar van mijn dochter. Drie keer omwikkelen en het zit de hele dag! Verder wel losse plukken met speldjes uit het gezicht maar ik ben ook helemaal klaar met die rubberen elastiekjes.

7 likes

Ik had laatst deze al eens gedeeld van Hema.
Mijn dochter heeft ook nog redelijk sprieterig haar (baby) en die blijven mega stevig zitten. Zijn wel iets dikkere natuurlijk dus als je echt specifiek fijne zoekt dan is dit geen antwoord op je vraag.

2 likes

Tot 2.5 jaar. Daarna kon ze naar bijv het winkelcentrum gewoon lopen. Alhoewel ik haar het liefst meeneem op de loopfiets want dat gaat meestal een stuk vlotter.

2 likes

Ohhh dat in zijn eentje rondzwemmen klinkt zo schattig :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Mijn kind is bijna 2 en wilt er nu echt al nooit meer in :sob: altijd fietsen of zelf lopen.

1 like

We hadden hem al een half jaar niet meer gebruikt ofzo. Maar afgelopen mei, toen we op vliegvakantie gingen, hem weer tevoorschijn getoverd. En was echt een uitkomst haha. Elke dag wel gebruikt. Ze is net 4 trouwens.
Nu besloten dat we hem nog houden voor onze vakantie eind dit jaar en dan kan ie wel weg haha.

3 likes

Onze oudste vandaag nog. Maar die is ook liever lui dan moe haha. Regelmatig dat die van 2,5 loopt en zij in de buggy zit :joy: maar dan vooral als we langer op pad zijn of bv later naar huis gaan zoals vandaag. Naar dorp doet ze alles op fiets/step.

1 like

Hahahha nou ik ‘schrik’ nogal van de reacties hier want onze dochter is dus net 3 en is ook liever lui dan moe. :sweat_smile: we hebben ook zo’n meerijdplankje wat we gewoon gebruiken voor naar de opvang etc maar ik twijfel wat we in augustus doen als we op vakantie gaan. Neem dan de kinderwagen mee voor de baby maar twijfel of ik ook de Aer mee moet nemen. Misschien wel handig als we b.v. een plaatsje willen bezoeken maar ook wel weer veel om mee te slepen.

Mijn zoontje was ook wel “lui”. Ik kan mij herrineren dat de laatste vakantie voordat de Coronapandemie uitbrak wij de buggy nog mee hadden. Hij was toen net geen 3.5 jaar. Wij vonden het echt fijn dat hij dan erin kon liggen/ slapen en wij in de avond nog konden wandelen. Daarna hebben wij de buggy niet meer gebruikt.

1 like

Hier bijna dagelijks met (net) 2 jaar nog ivm wandelen met de hond of als ik echt ergens moet zijn waar ik mijn handen vrij moet hebben.

1 like