Tips, ervaringen & aanraders #8

Magnetische blokken. Het bouwen snapt mijn dochter ook nog niet zo maar ze vind het super leuk om magnetische dingen aan elkaar te plakken.

En verder ben ik (omg) wel fan van veel vtech speelgoed. Vooral de ‘magische picknick set’

7 likes

Ik vraag wel eens waar mijn kind mee speelt op de opvang of kijk waar mee wordt gespeeld in speelhoekjes als we ergens zijn. Laatst zag ik mijn kind uitgebreid thee zetten en drinken in het ikeakeukentje in een cafe terwijl thuis niet meer naar het keukentje werd omgekeken. Toen heb ik thuis het keukentje opgeruimd, anders ingedeeld en in een ander hoekje van de woonkamer gezet en nu is het weer een topattractie. Verder speelt mijn kind van 1,5 graag met auto/knikkerbanen, loopfiets, ballen, knuffels, puzzels (met van die knoppen, doen we wel samen anders is het te moeilijk), buiten met een babybadje met een klein beetje water en van die splash balls en een gietertje, en duizend (muziek)boekjes per dag. Oja en het leukste vindt mijn kind om ons te ‘helpen’ met alles wat wij normaal doen of gewoon te doen wat wij doen. De was, koken, de tuin, opruimen, alledrie een boekje lezen op de bank etc.

4 likes

Op deze leeftijd vond onze dichter Smartmax ook leuk maar heel uitdagend zou ik het niet durven noemen. Dan ziet het speelgoed dat Karl tipt er beter uit :slight_smile:

2 likes

Kun je daarmee in een ligbad chillen of is dat ding te groot daarvoor haha? Ik ben bang dat de temp in zwembaden te koud is voor mijn baby :joy:

1 like

Ik ben even kwijt hoe oud je baby ook alweer is maar toen mijn kind klein was hadden wij het drijfmaatje en dat ging supergoed in ons ligbad. Zo schattig.

image
(foto van de website van drijfmaatje)

Vanaf een maand of 7 ging mijn kind in zo’n badzitje in het ligbad:

image

3 likes

Ahh haha dat ziet er schattig uit. Net een babyspa. Dank je, ga ik opzoeken!

2 likes

Zoiets heb ik ooit gekregen van mijn broer. Ik dacht toen echt… Ja hoor wat moet ik ermee. Maar mijn zoontje werd heel blij ervan en nu ook met weer een baby is het een veelgebruikt item.ook handig dat de baby dan erbij kan in het grote bad. Ze gaat ook helemaal schateren als ze zo drijft in bad.

2 likes

Wauw bij peuterdans? Ik herinner mij dat nog van toen ik 14 was maar niet als ik zo jong was.

Ik vind een kaartje, tekening,… met een lieve boodschap echt even fijn als een boeket bloemen, chocolade,… ik durf soms echt niet te tellen hoeveel geld mensen er aan uit geven.
Oh ik had eens een meisje dat heel slecht fruit at, uiteindelijk at ze op het einde wel aardbeien. Ik kreeg een doosje aardbeien cadeau, vond ik ook leuk en typisch iets voor dat kind

5 likes

Oh ik bedacht me nog iets: koop ook geen te kleine rugzak! Want naast broodtrommel, fruittrommel en beker en evt reservekleding moet er ook een shitload aan knutsels en tekeningen in passen.

6 likes

Goede! De productie die mijn kind draait… minimaal vier tekeningen en knutselwerkjes per dag, en dat moet allemaal mee naar huis

4 likes

Dit is (mede) mijn reden om een kleine tas te nemen, dan blijft er tenminste een deel op school voor in de knutselmap.
Daarnaast zijn die grote tassen heel onhandig te dragen voor die kleintjes omdat ze hun hele rug en billen bedekken, dus ik ben juist team kleine tas.

1 like

Zo die word flink aan het werk gezet daar.

1 like

Haha thuis is het nog erger, kind houdt enorm van tekenen. Net tussen avondeten en naar bed gaan zijn er al weer 3 tekeningen gemaakt :laughing:

@Zitzak Ik draag de tas meestal, we zetten hem 's ochtends bij haar haakje in de hal en daar hangt hij nog steeds bij het ophalen, ze hoeven hem zelf eigenlijk niet echt te dragen hier. We hebben een kinderrugzak van Fjällräven, maar daar passen die grote tekeningen meestal niet in.

2 likes

Wat is een knutsel map? Haha
Hier worden die tekeningen gewoon meegegeven, hebben wij als ouders niet echt een keuze in.

We hebben een canvas tas van lindex. Niet duur, niet tè groot maar 2 drinkbekers en 2 bakjes en een knuffel past er wel in :sunglasses:

Edit: deze dus, qua model. Klik voor zalando

2 likes

Wij hebben alles van Mepal. Zoontje zit in groep 3 en we hebben nooit lekkende bekers gehad. Nu heeft hij een air up als dat leng tja het is gewoon water haha. Verder hebben we elk jaar een nieuwe tas van iets waar hij gek op is. Meestal tassen van Puck &Pack en blijven het hele schooljaar mooi.

2 likes

Is de oude dan al stuk? Wat doe je met de oude tas?

Een map waarin van het hele jaar knutselwerkjes worden bewaard en die je eind vh schooljaar mee naar huis krijgt. Daar gaat dus alles in wat niet mee naar huis gaat en dat heb ik veel liever dan al die losse spullen

3 likes

Ah. Nee dat hebben wij niet op school

2 likes

Verkopen of gebruiken voor zwemles.

1 like

Team kleine tas waar precies eten en drinken in past.
Bij ons ligt er reservekleding op school dus dat hoeft niet in de tas en voor de knutsels heb ik een opvouwbare tas in het voorvakje zitten. De knutselwerken zijn soms zo groot daar kan geen enkele kleutertas tegenop.

Vanaf groep 3 komt er een grotere tas waar naast eten/drinken ook een A4map in past.

edit: en ook team Camelbak.

4 likes