Mijn dochter is bijna 4 en begint na de zomer op de basisschool. Hebben jullie nog tips qua rugtassen/broodtrommels die handig zijn? Ik zat qua beker/fles te denken aan Camelbak (ben daar heel tevreden over). Of zijn er andere musthaves?
Als juf erg tevreden van die rugzakjes met al die verschillende dieren! Trixie denk ik? Heel handig, kleuters krijgen ze zelf makkelijk open en dicht. Flessen van Mepal lekken snel en schimmelen ook als je ze niet telkens helemaal uit elkaar haalt.
In BelgiĂ« heb je tupperware maar ik weet niet of dat in Nederland bestaat eigenlijk. Handige flesjes maar wel een groot âgatâ, als ze omvallen is heel de fles leeg. Die met een rietje van Kambukka vind ik ook goed!
Hier eentje van bijna 2 waarvoor ik âm nog dagelijks gebruik. Niet zozeer omdat ze graag zit,
maar omdat ze al in de peuterpuberfase zit. Als ze dan niet mee wil lopen (en bijna de weg op schiet), dan geef ik haar de keuze. En als ze dan alsnog niet netjes mee wil lopen, gaat ze in de wagen. En dat weet ze inmiddels heel goed, dus dat werkt top!
Dankje! Zag deze hier een keer voorbij komen, maar toen vergeten hoe het heette. Zocht deze al een tijdje weer.
Is het ongeschreven regel om altijd aan het eind van het schooljaar iets te geven aan juffen/meesters, ook al blijven ze volgend jaar gewoon in dezelfde klas? Of is dat alleen als ze echt âweggaanâ bij de leerkracht?
Mepal broodtrommel werkt prima, fruitbakjes heb ik van de Hema en die zijn ook goed. Mepal bekers bevallen mij opzich ook goed, maar die heb ik al wel een keer moeten vervangen. Opzich vind ik dat in 3,5 & 2,5 jaar school ook geen slechte score.
Rugzak heb ik gewoon van de Van Haren oid (het moest iets met dinoâs en zeemerminnen zijn en deze waren betaalbaar en niet lelijk). Gaat gewoon prima. Ik zou vooral GEEN dure rugzak doen want ze slepen er mee over het schoolplein en er lekt wel eens een beker in. Mijn schoonzus had van die leuke van Sticky Lemon maar dan krijg je dus wel een error als ziet hoe een rugzak van 50+ euro er na een paar weken uit ziet
Ja is ook, maar als je daar steeds met een peuter loopt te slepen die loopt te nukken is ook vervelend. Draag je de baby veel? Dan zou je nog kunnen overwegen baby in de draagzak/doek en peuter in de wagen (ervanuit gaande dat de baby als in de zit zit natuurlijk, of anders het zitje ook meenemen als dat gaat).
Ok top. Ik was van het weekend ook al niet op de hoogte van de traditie om bij een balletuitvoering iedereen een âtoi toi toiâ te geven, dus wil voorkomen dat mijn kinderen weer met lege handen staan
Ja blijkbaar een kleinigheidje voor je mededansers om ze succes te wensen? Kind zit op peuterdans, niet in de selectie van het nationaal ballet
Smartmax?
Als mensen nog twijfelen over de Snuzpod: ik vind hem extra handig want hij wiegt automatisch als je baby beweegt. Handig dus als ze wakker worden, bewegen en zichzelf daardoor weer in slaap wiegen.
Magnetische blokken. Het bouwen snapt mijn dochter ook nog niet zo maar ze vind het super leuk om magnetische dingen aan elkaar te plakken.
En verder ben ik (omg) wel fan van veel vtech speelgoed. Vooral de âmagische picknick setâ
Ik vraag wel eens waar mijn kind mee speelt op de opvang of kijk waar mee wordt gespeeld in speelhoekjes als we ergens zijn. Laatst zag ik mijn kind uitgebreid thee zetten en drinken in het ikeakeukentje in een cafe terwijl thuis niet meer naar het keukentje werd omgekeken. Toen heb ik thuis het keukentje opgeruimd, anders ingedeeld en in een ander hoekje van de woonkamer gezet en nu is het weer een topattractie. Verder speelt mijn kind van 1,5 graag met auto/knikkerbanen, loopfiets, ballen, knuffels, puzzels (met van die knoppen, doen we wel samen anders is het te moeilijk), buiten met een babybadje met een klein beetje water en van die splash balls en een gietertje, en duizend (muziek)boekjes per dag. Oja en het leukste vindt mijn kind om ons te âhelpenâ met alles wat wij normaal doen of gewoon te doen wat wij doen. De was, koken, de tuin, opruimen, alledrie een boekje lezen op de bank etc.
Op deze leeftijd vond onze dichter Smartmax ook leuk maar heel uitdagend zou ik het niet durven noemen. Dan ziet het speelgoed dat Karl tipt er beter uit
Kun je daarmee in een ligbad chillen of is dat ding te groot daarvoor haha? Ik ben bang dat de temp in zwembaden te koud is voor mijn baby
Ik ben even kwijt hoe oud je baby ook alweer is maar toen mijn kind klein was hadden wij het drijfmaatje en dat ging supergoed in ons ligbad. Zo schattig.
(foto van de website van drijfmaatje)
Vanaf een maand of 7 ging mijn kind in zoân badzitje in het ligbad:
Ahh haha dat ziet er schattig uit. Net een babyspa. Dank je, ga ik opzoeken!
Zoiets heb ik ooit gekregen van mijn broer. Ik dacht toen echt⊠Ja hoor wat moet ik ermee. Maar mijn zoontje werd heel blij ervan en nu ook met weer een baby is het een veelgebruikt item.ook handig dat de baby dan erbij kan in het grote bad. Ze gaat ook helemaal schateren als ze zo drijft in bad.
Wauw bij peuterdans? Ik herinner mij dat nog van toen ik 14 was maar niet als ik zo jong was.
Ik vind een kaartje, tekening,⊠met een lieve boodschap echt even fijn als een boeket bloemen, chocolade,⊠ik durf soms echt niet te tellen hoeveel geld mensen er aan uit geven.
Oh ik had eens een meisje dat heel slecht fruit at, uiteindelijk at ze op het einde wel aardbeien. Ik kreeg een doosje aardbeien cadeau, vond ik ook leuk en typisch iets voor dat kind
Oh ik bedacht me nog iets: koop ook geen te kleine rugzak! Want naast broodtrommel, fruittrommel en beker en evt reservekleding moet er ook een shitload aan knutsels en tekeningen in passen.