Tips, ervaringen & aanraders #8

Pech voor de leidster.
Ik geef de bv mee in flesjes en die zet ik daar in de koelkast. Heb zelf wel aangeven dat als het niet genoeg is of als ze niet genoeg opdrinkt waardoor het later niet meer goed is dat ze het mogen aanvullen met kunstvoeding.
Bij mijn zoontje had ik wat reserve zakjes daar ook in de vriezer liggen.

Zie nu je bericht over opwarmen, maar ze kunnen toch prima dat flesje in een bakje met heet water zetten voor 5 min? Zou echt niet stoppen met borstvoeding geven omdat het makkelijker is voor de leidster die een paar keer per week een flesje moet geven in elk geval.

13 likes

ik ben op zoek naar een leuke mobiel maar ik zie alleen met zo’n stok die je aan de box moet vastmaken
ik zag er op insta 1 die aan een soort stok hing die je op de grond kon zetten maar zoiets kan ik dan weer niet vinden
heeft iemand een idee hoe zoiets heet?

Een piekstok? In ieder geval heet het zo voor klamboes dus misschien zijn er ook wel waar eej mobiel aan kan.

1 like

Waarom ben je daar bang voor? Ja, het is ongemak voor jezelf, maar het is ook niet gek als je baby gewoon nog een voeding ā€˜s nachts nodig heeft.
Mijn kind heeft pas sinds 13 maanden ook nachten zonder voeding (maar zeker nog niet iedere nacht) en dat ging zomaar ineens. Jammer voor mij, maar er gebeurt zo veel in die lijfjes dat sommige kindjes gewoon echt nog niet een hele nacht zonder eten kunnen.

Edit: ik heb nooit aan een droomvoeding gedaan. Laatste fles is altijd vlak voor het slapen en dan ergens in de loop van de nacht weer. Heb wel eens gelezen dat een droomvoeding niet echt bewust geregistreerd wordt omdat je kindje dus half slaapt en ze daardoor weer relatief snel honger kunnen krijgen. Ik heb ervoor gekozen echt alleen op verzoek te voeden.

3 likes

Bij ons gebeurd dit ook, als ik haar rond 17:30 kom ophalen. Ik vind het geen probleem, ze kijkt thuis ook tv/ipad en snap helemaal dat de pm’ers na zo’n lange drukke dag dit even in zetten om op te ruimen.

14 likes

Ik snap niet wat er moeilijk is aan flesjes borstvoeding geven. Al helemaal niet als je de flesjes al gevuld meegeeft en ze deze alleen vanuit de koelkast in een flessenwarmer hoeven te zetten. Zelfs een zakje overschenken in een flesje is toch minder werk dan water afmeten, schepjes tellen en dit mengen of zie ik iets over het hoofd?

4 likes

Omdat ie uit zichzelf niet komt voor een voeding rond 5.00 maar ā€˜gewoon’ wakker is en wil spelen. Hij geeft geen hongersignalen aan terwijl ie dat in het verleden wel duidelijk deed als ie honger had ā€˜s nachts. Natuurlijk krijgt ie een nachtvoeding als ie dat nodig heeft, maar ik wil geen ā€˜vervelende’ gewoonte in stand brengen als dat niet nodig is.

Zonder droomvoeding werd ie rond 3 uur wakker voor een nachtvoeding en sliep dan door tot half 7. @Feather Maar hij komt niet zelf voor de droomvoeding, maar wordt er ook niet wakker van. Hij slaapt wel heel rustig door op z’n droomvoeding. Eerst sliep ie best onrustig, moesten we vaak naar boven voor speen of erbij blijven maar dat hoeft nu niet meer.

Mijn dreumes kan prima met bestek eten. De laatste tijd draait hij zijn lepel vlak voordat het in z’n mondje gaat om, om het op zijn tong te leggen? Hierdoor valt alles er natuurlijk van af en wordt hij boos. We proberen hem uit te leggen dat het zo niet werkt en willen hem helpen zijn lepel recht te houden, maar dat mag niet van hem, wordt nog bozer en schuift het bordje aan de kant en wil niet meer eten. Super frustrerend, heeft iemand tips?

1 like

Komt vanzelf wel toch. Ik heb nooit geoefend iig
Is goed gekomen bij mn dochter.

1 like

Frustratie en dreumes gaan hand in hand :joy: Ik zou het lekker zo laten, hij leert het vanzelf

7 likes

Voor jezelf in je hoofd herhalen: het is een fase het is een fase het is een fase het is een fase

Bij ons was dit namelijk…de zoveelste dreumes fase :smile:

2 likes

Heb nu een 2e kind die nu dreumes is en jup blijft pittigste leeftijd vind ik haha :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik vind Villa Zebra (Rotterdam) altijd heel leuk en je zou dat kunnen combineren met logeren bij De Vreemde Vogel (Vlaardingen)

3 likes

Ik heb nu een CamoCup besteld voor onze baby van 4,5 maand die niet uit een flesje kan drinken (ofwel een beetje, maar onvoldoende voor een volledige voeding). Iemand ervaring? Ik kan niet heel veel ervaringen / tips hiervan online vinden en ben wel benieuwd.

2 likes

Trakteerden jullie kinderen bij de opvang/gastouder als hij/zij een broertje of zusje had gekregen? En zo ja, wat? Dat kan hier elk moment gebeuren, maar weet helemaal niet wat gebruikelijk is :sweat_smile:

2 likes

De medela special feeder is fijn! Dan knijp je met de fles de voeding in je kind z’n mond, een beetje als een waterpistool (okĆ© dit klinkt raar maar werkt goed)

4 likes

Ik heb het wel gedaan. Had in m’n verlof genoeg tijd en ik vind het wel leuk om zoiets in elkaar te freubelen.

Had geloof ik ook nog een lintje er om heen gedaan. Op de achterkant stond iets van ā€˜hoera, ik heb een zusje’. Zit een doosje rozijntjes achter.

14 likes

Ik deed het omdat ik het gewoon leuk vond, en ik dacht misschien is het leuk voor mijn oudste om te trakteren, wordt ze toch een beetje betrokken in de grote verandering. Ik gaf een zakje met konijnenoren met daarin spekjes, snoepketting en een nijntje sticker (speciale dagbesteding met wat oudere kinderen, geen gewone kdv dus snoep mocht). Voor de leidsters beschuit met muisjes.
Ook gaf ik kinderen die op kraambezoek meekwamen een zakje.
Je hoeft niks, alleen als je het zelf leuk lijkt, en misschien als je oudste het leuk vindt maar weet niet hoe oud die is.

4 likes

Wij hebben wel een traktatie gedaan. Maar gewoon kant en klaar besteld :grin: We hadden alleen ipv het koekje een doosje rozijntjes gedaan. Dat doosje werd ook ingepakt.

We hadden deze:

4 likes

Ik had kinderzakdoekjes gekocht en daar een doosje rozijntjes en doosje abrikoosjes in gedaan. Dat leuk samen gebonden (als ik een knapzakje) met een label ā€œHoera ik ben grote zusā€ en de naam van m’n zoontje op de andere kant.

1 like