Tips, ervaringen & aanraders #8

Heb nu een 2e kind die nu dreumes is en jup blijft pittigste leeftijd vind ik haha :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik vind Villa Zebra (Rotterdam) altijd heel leuk en je zou dat kunnen combineren met logeren bij De Vreemde Vogel (Vlaardingen)

3 likes

Ik heb nu een CamoCup besteld voor onze baby van 4,5 maand die niet uit een flesje kan drinken (ofwel een beetje, maar onvoldoende voor een volledige voeding). Iemand ervaring? Ik kan niet heel veel ervaringen / tips hiervan online vinden en ben wel benieuwd.

2 likes

Trakteerden jullie kinderen bij de opvang/gastouder als hij/zij een broertje of zusje had gekregen? En zo ja, wat? Dat kan hier elk moment gebeuren, maar weet helemaal niet wat gebruikelijk is :sweat_smile:

2 likes

De medela special feeder is fijn! Dan knijp je met de fles de voeding in je kind z’n mond, een beetje als een waterpistool (oké dit klinkt raar maar werkt goed)

4 likes

Ik heb het wel gedaan. Had in m’n verlof genoeg tijd en ik vind het wel leuk om zoiets in elkaar te freubelen.

Had geloof ik ook nog een lintje er om heen gedaan. Op de achterkant stond iets van ‘hoera, ik heb een zusje’. Zit een doosje rozijntjes achter.

14 likes

Ik deed het omdat ik het gewoon leuk vond, en ik dacht misschien is het leuk voor mijn oudste om te trakteren, wordt ze toch een beetje betrokken in de grote verandering. Ik gaf een zakje met konijnenoren met daarin spekjes, snoepketting en een nijntje sticker (speciale dagbesteding met wat oudere kinderen, geen gewone kdv dus snoep mocht). Voor de leidsters beschuit met muisjes.
Ook gaf ik kinderen die op kraambezoek meekwamen een zakje.
Je hoeft niks, alleen als je het zelf leuk lijkt, en misschien als je oudste het leuk vindt maar weet niet hoe oud die is.

4 likes

Wij hebben wel een traktatie gedaan. Maar gewoon kant en klaar besteld :grin: We hadden alleen ipv het koekje een doosje rozijntjes gedaan. Dat doosje werd ook ingepakt.

We hadden deze:

4 likes

Ik had kinderzakdoekjes gekocht en daar een doosje rozijntjes en doosje abrikoosjes in gedaan. Dat leuk samen gebonden (als ik een knapzakje) met een label “Hoera ik ben grote zus” en de naam van m’n zoontje op de andere kant.

1 like

Wij hebben het niet gedaan. Was al druk genoeg in die periode. En vond het juist leuk voor m’n dochter dat ze op de opvang nog gewoon zichzelf was en niet alles daar óók al om de baby draaide. Heb dr wel een paar foto’s meegegeven zodat ze die kon laten zien als ze wilde.

6 likes

Thanks! Ook @Croky @DahliaDavin @teddystof daar kan ik wat mee :blush:

1 like

Ja, mijn zoon trakteerde geboortekoekjes. Maar dat was meer omdat hij mega trots was en wij hem zo deel maakten van de nieuwe situatie:
image

Was top want wij deelden dat ook uit aan kraambezoek en zijn per stuk verpakt

6 likes

Gewoon klassiek beschuit met muisjes :yellow_heart:. Mijn man heeft het ter plekke met mijn zoon daar gesmeerd en de spullen hadden we toch al ik huis.

3 likes

Mijn kids komen elke keer zo bezweet uit de autostoel. Hebben jullie ervaring met zo’n airlayer? Of een goedkoper alternatief? Ik heb niet zoveel zin om 70 euro voor 2 stuks uit te geven :thinking:

2 likes

Ik heb er toevallig een gekocht en A heeft geen nat ruggetje meer! Helemaal super want ze was telkens zo vreselijk bezweet

Plus volgens mij hebben ze nu een aanbieding als je er 2 koopt!

2 likes

Wij hebben een badstof hoes voor de stoel. op sommige stoelen passen ook merkloze.

1 like

Deze vind ik zo lekker! Als die in haar tas zitten eet ik ze altijd zelf :sweat_smile:

7 likes

Wat doen jullie met insmeren van het hoofd ( en dan echt dus bij het haar) nu met de zonnige dagen? Met name mijn dochter wil niet aldoor een hoedje op, maar heeft wel echt van die scheidingen in haar haar waar dan super veel huid bloot ligt. Heb er nu een paar keer zonnebrand op gedaan maar dan houd je allemaal van die witte plakkaten op het hoofd…
Is hier iets voor?

Wij zetten altijd een hoedje op, voorlopig verdraagt ze het. Zo niet zou ik ze gewoon insmeren op haar hoofdje, dan maar vaker in bad vanwege het vettig haar.

1 like

Mijn dochter van 15 maanden is ineens uit haar ledikant geklommen en gevallen. We schrokken ons rot toen we ineens een grote bonk hoorde vanuit haar slaapkamer. Nu had ze geen slaapzak aan Ivm de warmte, maar gelijk toch maar aan gedaan. Een peuterbed lijkt me echt te vroeg. Heeft iemand tips/ervaringen hiermee? Ik lig nu niet meer heel relaxed in bed, zo bang dat ze verkeerd terecht komt als ze het weer gaat doen. We hebben wel gelijk zachte kussens etc onder het bedje neergelegd, zodat ze iig zacht valt als het nog een keer gebeurd. Pfff wat een stress