Wij hebben het niet gedaan. Was al druk genoeg in die periode. En vond het juist leuk voor m’n dochter dat ze op de opvang nog gewoon zichzelf was en niet alles daar óók al om de baby draaide. Heb dr wel een paar foto’s meegegeven zodat ze die kon laten zien als ze wilde.
Ja, mijn zoon trakteerde geboortekoekjes. Maar dat was meer omdat hij mega trots was en wij hem zo deel maakten van de nieuwe situatie:
Was top want wij deelden dat ook uit aan kraambezoek en zijn per stuk verpakt
Gewoon klassiek beschuit met muisjes . Mijn man heeft het ter plekke met mijn zoon daar gesmeerd en de spullen hadden we toch al ik huis.
Mijn kids komen elke keer zo bezweet uit de autostoel. Hebben jullie ervaring met zo’n airlayer? Of een goedkoper alternatief? Ik heb niet zoveel zin om 70 euro voor 2 stuks uit te geven
Ik heb er toevallig een gekocht en A heeft geen nat ruggetje meer! Helemaal super want ze was telkens zo vreselijk bezweet
Plus volgens mij hebben ze nu een aanbieding als je er 2 koopt!
Wij hebben een badstof hoes voor de stoel. op sommige stoelen passen ook merkloze.
Deze vind ik zo lekker! Als die in haar tas zitten eet ik ze altijd zelf
Wat doen jullie met insmeren van het hoofd ( en dan echt dus bij het haar) nu met de zonnige dagen? Met name mijn dochter wil niet aldoor een hoedje op, maar heeft wel echt van die scheidingen in haar haar waar dan super veel huid bloot ligt. Heb er nu een paar keer zonnebrand op gedaan maar dan houd je allemaal van die witte plakkaten op het hoofd…
Is hier iets voor?
Wij zetten altijd een hoedje op, voorlopig verdraagt ze het. Zo niet zou ik ze gewoon insmeren op haar hoofdje, dan maar vaker in bad vanwege het vettig haar.
Mijn dochter van 15 maanden is ineens uit haar ledikant geklommen en gevallen. We schrokken ons rot toen we ineens een grote bonk hoorde vanuit haar slaapkamer. Nu had ze geen slaapzak aan Ivm de warmte, maar gelijk toch maar aan gedaan. Een peuterbed lijkt me echt te vroeg. Heeft iemand tips/ervaringen hiermee? Ik lig nu niet meer heel relaxed in bed, zo bang dat ze verkeerd terecht komt als ze het weer gaat doen. We hebben wel gelijk zachte kussens etc onder het bedje neergelegd, zodat ze iig zacht valt als het nog een keer gebeurd. Pfff wat een stress
Mijn peuter van 2 was vandaag zo benauwd dat ik meteen de huisarts heb gebeld, niet omdat ik dacht dat hij neer zou vallen maar meer dat ik wilde voorkomen dat we in de avond naar de hap zouden moeten.
Nu hebben we een puffer met ventinol gekregen en dat lijkt goed te helpen, maar we moesten het wel goed in de gaten houden. Ik vind het best spannend met slapen, maar als ze echt echt benauwd worden, dan worden ze vanzelf wakker toch? Iemand met ervaring die me gerust kan stellen?
Een vloerbed is misschien een optie?
Denk trouwens met een slaapzak aan het knap lastig is om eruit te klimmen. Maar snap je zorgen.
Wij hebben om deze reden inderdaad zon awromoov erin gedaan en dat helpt heel goed! Maarrr ze zijn wat goedkoper te krijgen via Vinted of een knock off op Ali ofzo (mocht je hier ok mee zijn).
Welke zonnebrandcreme gebruik je? Misschien een andere proberen want ik herken die witte plakkaten niet.
Helaas heb ik een tijdje geleden precies hetzelfde meegemaakt rond dezelfde leeftijd. Mijn zoontje had toen gewoon zijn slaapzak aan. We hebben sindsdien een vloerbed (staat wel iets van de grond) en naast het bedje ligt een matras op de grond. De helft van de tijd valt hij in bed in slaap en de andere helft op het matras. Als dat gebeurt til ik hem in bed en slaapt hij de rest van de nacht in zijn eigen bedje.
Mijn berichtje van toen hieronder. Lijkt echt op jouw bericht. Komt dus wel goed, maar handig is het niet met zo’n jong kindje.
Ja, ik denk dat ik veruit de meeste koekjes uit die doos heb gegeten tijdens mn verlof, zo heerlijk
Oh idd precies dezelfde ervaring! Je verwacht het ook totaal niet bij zo’n klein kind nog (ik iig niet) en dan kom je binnen, zie je een leeg bed en je kind ernaast . Bedankt voor de tip! Vloerbed zal ik eens naar kijken, ik zie nog niet voor me dat ze dat snapt en ben bang dat ze dan juist continu uit bed gaat. Maar als dat bij het ledikant ook zo is, heb ik liever vanuit een vloerbed dan zo’n hoogte.
Update: net tijdens verschonen bleek dat ze haar slaapzak zelfs uit kan doen. Dat heeft ze nog nooit gedaan. Ook geen oplossing voor het klimmen dus.
Je zou nog kunnen proberen om de slaapzak binnenstebuiten of achterstevoren aan te doen zodat ze m niet zelf uit kan doen. Maar blijft spannend of ze niet straks ook met slaapzak aan gaat klimmen. Lastig zeg.
Etos!
Ik bedacht me nu ineens dat ik ook gewoon zo’n doorzichtige spray wel kan gebruiken…