Mijn dochter begon daar deze week ook opeens mee… had ook al zitten kijken naar vloerbedden maar kan me er echt niks bij voorstellen dat ze dan zelf door haar kamer kan s’nachts kan gaan en wat ze allemaal kan aanrichten
Laten jullie bij vloer bedden ook speelgoed op de kamer staan?
Koop ze via Vinted! Stuk goedkoper en kunnen gewoon in de was. Ik heb er 3, 1 in maxi cosi, 1 in autostoel en 1 in de buggy en vind ze het geld wel echt waard.
Er staat een mand met boeken en een stapeltoren, verder heeft ze geen speelgoed in haar kamer. De luieremmer staat op de gang. Ze gaat nooit ‘s nachts keten of uit haar bed. Als ze écht klaarwakker is en aan de dag wil beginnen (alles na 5.30) dan zit ze wel eens als een puppy bij de deur te wachten . Omdat ze zelf de regie heeft over in en uit bed gaan, is het niet zo’n groots ding voor haar denk ik. Ze is anderhalf en slaapt sinds ze 11 maanden is op een eenpersoons vloerbed.
Twee jaar geleden heb ik dit met mijn oudste gehad. Wij hebben toen ook een puffer met ventolin gekregen. Zij is ondertussen ruim 4 en heeft deze vaker nodig gehad. Wij zijn meerdere keren nog ook naar het ziekenhuis geweest met haar omdat die benauwdheid dan weer kwam en het niet wegging met de puffer. Ze is altijd huilend wakker geworden of we begonnen het aan een piepende ademhaling te merken.
De keren dat we met haar naar het ziekenhuis moesten, was er echt een opbouw. Het kwam dus niet uit het niks zeg maar. Ze is voor het laatst in oktober geweest en tussendoor nog 3 keer een periode met puffer. Dan was ze bijvoorbeeld al verkouden of iets.
Lang verhaal kort. Ja wij hebben dit met onze oudste dochter. Hebben het altijd doorgehad of ze werd zelf wakker ervan.
Ja baby’s gaan dan meestal hard huilen of kreunen of jammeren. Ze geven wel signalen al dat er iets mis is. Zou bij benauwdheid periode ook altijd laagdrempelig gaan kijken (dat is wat wij ook doen). Hier was ventolin nooit genoeg maar moesten aan hogere medicatie.
Heeft iemand tips voor zindelijkheid? Dochter heeft eergisteren een plas gedaan op het potje voor ze haar nachtslaap ging doen. Vandaag voor de middagslaap vroeg ik weer “wil je een luier aan of wil je op het potje?”. Ze koos potje en heeft daar een poep en een plas gedaan. Vervolgens heb ik haar voor bedje wel weer een luier aangedaan. Wat is nu een logische volgende stap? Zonder luier laten slapen gelijk? Of zonder luier overdag? Ik ben bang dat de opvang er nog niet in mee kan gaan omdat het misschien wat meer tijd/rommel kost in het begin?
Na de zomer gaat ze naar de peutergroep en daartussenin zit nog twee weken vakantie. Misschien kunnen we het die vakantie doen en dat ze het daarna gewoon kan. Of moet ik nu doorpakken omdat ze het nu kan?
Ik zou proberen door te pakken. En de opvang heeft daar maar gewoon aan mee te doen. Zelf heb ik de eerst de luier aan gelaten maar haar gewoon iedere 2 uur op de wc gezet. Mijn dochter vond het heeeel vervelend en onmotiverend om een ongelukje te hebben. Ik zou dan in de vakantie kijken of het lukt zonder. Wat bij mijn dochter ook hielp was echt een hoog krukje waardoor ze er zelf op kon en haar benen goed kon houden bij de wc.
Onze dochter is nu 1,5 en sinds deze week is niets goed. Alleen maar neeee roepen en als iets niet lukt op de grond gaan liggen en met haar armen en benen zwaaien. Om de haverklap gaan huilen als ze haar zin niet krijgt. Zeg me alsjeblieft dat dit een fase is
Fase duurt wel lang eerlijk gezegd. We zitten er nog steeds in (dochter nu 16 mnd maar deed het al vanaf de 13e mnd).
Ik zie toevallig net dat er morgen 25% korting is bij Dilling. Vorig jaar was er eind september ook 25% korting. Ik ga alvast kijken voor rompertjes voor de winter.
Je kan het proberen, juist nu ze het zelf wil en het relaxed is. Wij deden wel in bed een luier omdat het vaak wel langer duurt voordat ze in hun slaap hun plas kunnen ophouden (duurde hier 's nachts bijvoorbeeld half jaar langer dan overdag). Ik noemde het dan een ‘slaapluier’. Op de opvang gaat ze dan gewoon mee in de routine van vaste momenten om naar de wc te gaan, zij zijn daar blij met elk zindelijk kind
Ja wij gebruikten voor middagdutjes/slapen een luierbroekje en noemde het een ‘slaapbroekje’ ipv een luier.
Hier vergelijkbaar met ons kind van 15-16 maanden. Ze heeft echt de hele dag aandacht nodig en vermaakt zich nauwelijks zelfstandig. En als ze zich vermaakt en iets lukt niet is de wereld te klein. Of als ze iets niet mag is het drama. Hoop ook dat het een fase is…
Het is zeker een fase, maar wel een lange. Bij m’n dochter wel tot ongeveer 2 jaar.
Zoontje zit er midden in nu.
Ja had mijn dochtertje ook, merk dat het nu veel milder is nu ze een grotere woordenschat heeft en we hebben geschoven met haar dutje want als ze moe is is ze echt spicy
Maar duurde wel 3 maanden denk ik
Oh, dat is hier nu met 13 maanden ook begonnen.
Gelukkig is ze nu nog af te leiden maar dat zal wel snel veranderen.
Hier gaat het bij de dreumes ook beter nu haar woordenschat steeds groter wordt. Maar soms gebeurt het nog wel dat we prima begrijpen wzt ze wil (bijv een boekje lezen) maar dat even niet willen/kunnen.
Dan is ze wel even BOOS!
Honger en vermoeidheid helpen ook niet mee hebben we gemerkt.
Welke babyfoon app vinden jullie fijn/veilig in gebruik? Hoeft niet perse met camera te zijn.