Het wordt beter maar mijn zoontje heeft hier al bijna 1,5 jaar last van haha, hij is nu 2,5. Hij kan echt lief zijn maar op sommige dagen is elke nee er eentje teveel. Hij gaat dan ook met dingen gooien en wordt ‘agressief’. Dat is wel van recent trouwens, dus nu moeten we hem weer leren met z’n emoties om te gaan en dat nee ook gewoon oké is.
Heeft iemand hier recent bijgehouden hoevaak er relatief nieuwe/goede met niet al teveel km en goed betaalbare Urban Arrow bakfietsen op Marktplaats komen?
Ik heb afgelopen week bedacht dat ik een Urban Arrow wil en heb dan de neiging DIRECT mn slag te willen slaan, omdat ik het idee heb dat er anders geen andere meer voorbij komt. Maar wie weet heeft iemand hier ervaring en valt het mee
Wij gebruiken altijd de app Babyfoon 3G. Moet je volgens mij wel betalen voor aanschaf, maar werkt eigenlijk altijd goed.
Volgens mij worden die überhaupt niet echt goed betaalbaar doorverkocht (maar voor bijna de nieuwprijs)
Nou ik heb dus vandaag ook een proefrit gemaakt op een urban arrow en het was zo fijn! Maar die prijs pff… het is echt zo veel geld. Ik denk inderdaad ook dat het via MP niet heel veel zal schelen, helaas.
Hoe doen jullie het met voeding geven snachts? Het is mijn derde kindje maar ze doet alles anders daar de andere 2 haha!
Ze is nu 5 weken en ze komt rond 20.00/20.30 uur voor een fles. Nu maakte ik haar steeds rond 00.00 wakker. Maar ze is zo moeilijk wakker te krijgen dan. Ben nu in twijfel om haar gewoon te laten liggen. Iemand tips? Ze komt 1 keer snachts op dit moment. Meestal tussen 4 en 5 als we voeding om 12 geven.
Ik weet niet of je perse de Urban Arrow wil, maar kijk anders ook naar de Dolly bakfiets Die hebben vaak ook mooie acties met gratis regentent, jaar gratis verzekering.
En ik ben er heel tevreden over en ze komen voor reparatie aan huis. Schijnbaar weigeren sommige fietsenmakers om bakfietsen te ‘behandelen’.
Mijn kind van 2 draagt nog vaak lange mouwen rompers. Om in te slapen met een slaapzak zonder mouwen en in de winter ook altijd
Mijn kind heeft in de winter altijd rompers met lange mouwen gedragen totdat ze een onderbroek ging dragen. Dan gewoon een romper en trui erover, en idd 's nachts ook vaak.
Ja, dat idee heb ik ook, maar ik heb er afgelopen dagen toevallig 3 gezien die uit 2021 of 2022 (en zelf een gekocht in februari 2023) met minder dan 2500 km op de teller en vraagprijs rond € 3.600. Vond ik nog best redelijk, nu de nieuwprijs zonder accessoires bij bijna € 5.300 begint!
@Vloeistof ja ik vind die nieuwprijs ook vrij hoog, en wij wilden eigenlijk sparen voor vakantie naar Zuid Afrika in januari (laatste maand met kind onder 5 jaar) en als we dan ook nog nieuwe bakfiets erbij kopen wordt het een duur jaar.
@Keroppi ik zag Dolly indd ook, maar ik denk dat wij de ruimte van de Urban Arrow (net iets grotere bak) goed kunnen gebruiken en ik wil Dolly dan wel nieuw kopen (ivm service), dan ga je ook meer richting € 4.500.
Maar ik zag wel dat ze nu ook een actie hebben met gratis accessoires, net als Urban Arrow trouwens
Bij de 2e in het begin wat geprutst met borstvoeding wat niet lukte, kolven etc. Maar toen dat achter de rug was heb ik de 2e gewoon laten slapen tot ze zelf wakker werd met honger. Ze deed het er goed op en groeide ook goed.
En wellicht als leasefiets via je werkgever? Dolly is wel een aanrader. Sympathiek bedrijf! Ik lease m’n fiets (ben zelfst ondernemer) en redelijk snel nadat m’n leasecontract startte en ik de fiets had, hadden ze een actie met een gratis regentent. Ik heb toen met Dolly gebeld dat ik ook wel oren had naar die actie. Ze konden me niet gratis een regentent opsturen maar ik kreeg wel 50% korting aangeboden waar ik gebruik van heb gemaakt.
Inmiddels krap een jaar verder en >1500km op de teller
Ja echt een nare ervaring en idd totaal onverwachts. Mijn zoontje kon dus ook met slaapzak aan uit bed klimmen, dus daar zou ik echt mee oppassen.
Hier rommelt hij bij het naar bed brengen een tijdje in zijn kamer, maar gaat dan netjes in bed of op het matras liggen. Hij gaat nooit middenin de nacht spelen of rondlopen. We hebben maar heel weinig in zijn kamer staan en qua speelgoed alleen knuffels.
*Ik vond het in het begin ook heel spannend en was bang dat hij nog veel te jong was, maar het gaat dus echt wel goed.
Ik heb mijn dochter nooit een droomvoeding gegeven omdat ze al snel rond 19u de nacht in ging en dus haar diepe slaap. Ze sliep dan tot 4u ongeveer, kreeg dan haar nachtvoeding en sliep dan tot 7. Als ik haar rond 23u wakker maakte (heb ik een paar keer geprobeerd) dan werd ze in de nacht vaker wakker omdat ze dan uit haar diepe slaap werd gehaald…
Mag ik vragen hoeveel je kwijt bent? Misschien wil ik ook gaan leasen, dan kunnen we sowieso 1 auto de deur uit doen
Geen antwoord op je vraag maar wij hebben een urban arrow nieuw gekocht, kon via fietsenplan een leuk bedrag terugkrijgen. Misschien kun jij of je partner hier ook gebruik van maken?
Met droomvoeding maak je ze dus ook niet wakker. Je haalt je baby dan slapend uit bed, geeft drinken en legt dan weer terug.
Nee klopt, dat gebeurde bij ons dus wel haha. Het maakte hier in ieder geval niets uit vwb doorslapen want ze werd alsnog om 4 u wakker destijds. Dus dan ging ik zelf rond 21u naar bed en sliep dan sowieso tot 4 en van 5 tot 7. Maar is natuurlijk voor iedere baby anders!
Luier aan 's nachts, her duurt meestal iets langer voordat ze 's nachts zindelijk zijn.
Verder kun je nu even een paar dagen aankijken hoe het gaat mrt luier uit overdag en als dat goed gaat zo laten gaan en ook op de opvang. En als ze toch nog veel ongelukjes heeft kun je de luier aandoen en om de 2 uur naar de wc/potje sturen. Totdat ze het waf meer door heeft en dan de luier uithouden.
Ik zou nu doorpakken als ze nu op het potje wilt plassen en poepen. Ik zou overdag thuis geen luier aandoen en evt. klein stukje van huis om te kijken hoe dat gaat. Op de opvang hebben ze wel vaker te maken met de fase dat kindjes zindelijk worden dus zou het daar ook gewoon aangeven en 2 setjes schone kleren mee. Ook als je zelf weg gaat schone kleren mee. Tijdens slaapjes zou ik nog wel een luier aan doen. Hier was de s nachts later zindelijk dan overdag.