Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik ben met mijn kids van 2 en 3 naar Thailand geweest en heb ze de aanbevolen reisvaccinaties gegeven. Geen problemen van gehad. En al hadden ze bijwerkingen gehad dan vind ik zoiets tijdelijks prima voor de voordelen van een vaccinatie

Nee dat is ook zo, thanks voor alle antwoorden! Ook @Duif en @Broodrooster. Ga me er eens in verdiepen waar ik dit t beste in onze regio kan doen! Hebben gelukkig nog even :slight_smile:

Last minute super tips voor de vluchtkoffer? Als alles meezit word ik morgen ingeleidt (41+4 en nul progressie pfff).

3 likes

Iets van entertainment, speelkaarten, spelletje, yahtzee. Succes!!!

1 like

Haarband/elastiek om je haar uit je gezicht te houden, alle opladers van alles wat je meeneemt, bidon, sokken (het schijnt koud te zijn in ziekenhuizen), cordring als je dat wil en zelf moet meenemen
En vandaag dan nog even dat ene voetreflexfilmpje meedoen? Werkte bij mij!
Succes!

Een verlengsnoer voor je telefoon oplader.
Snacks.

Succes:)

1 like

Een pittenzak! Had een super goed gevulde vluchttas maar alleen dat gebruikt voor alle rugweeen en koude rillingen tussendoor. Samen met m’n toiletspullen dan. De rest is de tas niet uit geweest, haha.
Succes!

Conditioner voor na de bevalling. Snacks en een volle camera. Succes!

1 like

Ooh ja dat was echt hard nodig! En labello @vuilnisglitter

1 like

En anderen, check op allemaal! Voetreflex ga ik vandaag voor de vorm zeker nog even doen, al heb ik er een hard hoofd in inmiddels.

Helaas bleek dat ik vrijdag pas terecht kan voor inleiden want de vk heeft het niet op tijd doorgezet, dat was ff slikken want ik wilde de 42 weken echt niet aantikken ugghh.

3 likes

Peribottle zit in de koffer inderdaad!

2 likes

Badjas. Neemt veel ruimte in maar ik heb er goed gebruik van gemaakt beide keren.

Ik hoop dat het eerder spontaan op gang komt, wat een ellende hè.

Oh en slippers.

Bij mij hadden de toiletten een handdouche, dat was zĂł fijn!

@vuilnisglitter een badjas of peignoir is heel fijn ja! Als je in bad of douche gaat is dat wel lekker om aan te kunnen doen als je er uit moet.

We hebben hier een (grote) minibieb waar veel gebruik van wordt gemaakt. De jeugdboeken zijn veelal wat verouderd of van die boekjes die gratis zijn weggegeven.

Nu wil ik elke maand of elke twee maanden een boek kopen om daarmee het aanbod wat te upgraden. Qua diversiteit en kwaliteit. Hebben jullie nog tips?
Wil eigenlijk voor elke leeftijd wat doen.

Het account van de inclusieve kinderboekenclub ken ik, maar dat zijn weer zoveel tips dat ik door de bomen het bos niet meer zie :sweat_smile:

Mijn eigen tip (ook van hier) is ‘Het huis met de gele deur’.

5 likes

We hebben vorige week een Joolz aer + buggy gekocht. Maar ik ben toch niet helemaal tevreden merk ik. Ons kindje zit erg onderuitgezakt als een zoutzak. Zetten we haar er niet goed in (voor zover dit kan) of hebben anderen dit ook?

Wat een leuk idee! Ik moet meteen denken aan:

• Gele ballon van Charlotte Dematons (prentenboek zonder tekst)
  • Alfabet van Charlotte Dematons (prentenboek zonder tekst)
  • Julian is een zeemeermin van Jessica Love (prentenboek met tekst)
  • Vosje van Edward van de Vendel (prentenboek met tekst)
  • Coco kan het van Loes Riphagen (prentenboek met tekst)
  • Lampje van Annet Schaap (kinderboek)

De prentenboeken zijn de favorieten van mijn bijna 3-jarige en mij. Lampje is gewoon niet te missen als je een modern kinderboek wilt kopen wat mij betreft (ook leuk voor volwassenen!). Verder zou je op marktplaats kunnen zoeken naar boeken die prentenboek van het jaar of geef een (prenten)boek cadeau-boek zijn geweest. Die zijn dan uitgebracht in een heel voordelige uitgave en grote oplage. De geef een boek cadeau-boeken zijn ook echt allemaal klassiekers, bijvoorbeeld Raad eens hoeveel ik van je hou. Oh en uitgeverij Lemniscaat heeft iedere maand een prentenboek van de maand, dat kost dan maar 10 euro.

8 likes

Door @jojo moet ik denken aan het boek ‘Eiland’ van Mark Janssen. Ook een boek zonder tekst, en is een kartonnen boek. Gaat lekker lang mee!

2 likes

Bij de kruidvat en de Lidl hebben ze vaak leuke leesboeken voor kinderen die niet de wereld kosten. Mijn kids zijn altijd fan van Kikker (vanaf 2,5/3 jaar oid, maar nu met 6 lees ik ze ook nog wel eens voor, bij Kruidvat), boekjes van Dagmar Stam over naar school gaan etc (leuk voor kleuterleeftijd, heb ze zowel bij Kruidvat als Lidl gevonden). Donald Duck is heel leuk voor oudere kinderen (groep 4 en ouder), daar heb ik bij de kruidvat vaak ook bundels van gevonden. Moppenboeken hebben ze ook bij de kruidvat, dat is ook een hit bij mijn oudste. Bij de Lidl heb ik ook boeken van Superjuffie gevonden die mijn dochter heel leuk vind.

3 likes

Ohh ja, die is ook leuk! Hij heeft ook een mooi prentenboek met Sinterklaasliedjes (in moderne, zwarte piet-vrije versies). En voor tegen die tijd: Sinterklaas van Charlotte Dematons komt in oktober ook uit in een volledig nieuwe, moderne versie :heart_eyes:

2 likes