Badjas. Neemt veel ruimte in maar ik heb er goed gebruik van gemaakt beide keren.
Ik hoop dat het eerder spontaan op gang komt, wat een ellende hè.
Badjas. Neemt veel ruimte in maar ik heb er goed gebruik van gemaakt beide keren.
Ik hoop dat het eerder spontaan op gang komt, wat een ellende hè.
Oh en slippers.
Bij mij hadden de toiletten een handdouche, dat was zó fijn!
@vuilnisglitter een badjas of peignoir is heel fijn ja! Als je in bad of douche gaat is dat wel lekker om aan te kunnen doen als je er uit moet.
We hebben hier een (grote) minibieb waar veel gebruik van wordt gemaakt. De jeugdboeken zijn veelal wat verouderd of van die boekjes die gratis zijn weggegeven.
Nu wil ik elke maand of elke twee maanden een boek kopen om daarmee het aanbod wat te upgraden. Qua diversiteit en kwaliteit. Hebben jullie nog tips?
Wil eigenlijk voor elke leeftijd wat doen.
Het account van de inclusieve kinderboekenclub ken ik, maar dat zijn weer zoveel tips dat ik door de bomen het bos niet meer zie ![]()
Mijn eigen tip (ook van hier) is ‘Het huis met de gele deur’.
We hebben vorige week een Joolz aer + buggy gekocht. Maar ik ben toch niet helemaal tevreden merk ik. Ons kindje zit erg onderuitgezakt als een zoutzak. Zetten we haar er niet goed in (voor zover dit kan) of hebben anderen dit ook?
Wat een leuk idee! Ik moet meteen denken aan:
De prentenboeken zijn de favorieten van mijn bijna 3-jarige en mij. Lampje is gewoon niet te missen als je een modern kinderboek wilt kopen wat mij betreft (ook leuk voor volwassenen!). Verder zou je op marktplaats kunnen zoeken naar boeken die prentenboek van het jaar of geef een (prenten)boek cadeau-boek zijn geweest. Die zijn dan uitgebracht in een heel voordelige uitgave en grote oplage. De geef een boek cadeau-boeken zijn ook echt allemaal klassiekers, bijvoorbeeld Raad eens hoeveel ik van je hou. Oh en uitgeverij Lemniscaat heeft iedere maand een prentenboek van de maand, dat kost dan maar 10 euro.
Door @jojo moet ik denken aan het boek ‘Eiland’ van Mark Janssen. Ook een boek zonder tekst, en is een kartonnen boek. Gaat lekker lang mee!
Bij de kruidvat en de Lidl hebben ze vaak leuke leesboeken voor kinderen die niet de wereld kosten. Mijn kids zijn altijd fan van Kikker (vanaf 2,5/3 jaar oid, maar nu met 6 lees ik ze ook nog wel eens voor, bij Kruidvat), boekjes van Dagmar Stam over naar school gaan etc (leuk voor kleuterleeftijd, heb ze zowel bij Kruidvat als Lidl gevonden). Donald Duck is heel leuk voor oudere kinderen (groep 4 en ouder), daar heb ik bij de kruidvat vaak ook bundels van gevonden. Moppenboeken hebben ze ook bij de kruidvat, dat is ook een hit bij mijn oudste. Bij de Lidl heb ik ook boeken van Superjuffie gevonden die mijn dochter heel leuk vind.
Ohh ja, die is ook leuk! Hij heeft ook een mooi prentenboek met Sinterklaasliedjes (in moderne, zwarte piet-vrije versies). En voor tegen die tijd: Sinterklaas van Charlotte Dematons komt in oktober ook uit in een volledig nieuwe, moderne versie ![]()
Iemand nog tips voor leuke kindvriendelijke vakantieparken maar die ook redelijk luxe welness huisjes hebben a la hof van Saksen? Liever iets in NL, België of net over de grens bij Duitsland. Willen vlak voor mijn verlof nog even weg, maar laatst dus naar hof van Saksen geweest wat ons super goed is bevallen maar zou liever iets nieuws willen proberen.
De Leistert? Ben er zelf nog nooit geweest maar mijn ouders willen ons er een lang weekend mee naartoe nemen volgend jaar en het ziet er wel leuk uit!
Dormio in Maastricht heeft aparte wellness huisjes/villa’s, en een groot wellness centrum (was nog in aanbouw toen ik daar was). Is een mooi park, luxe en schone huisjes. En heel veel speeltuintjes op het park.
Landal heeft ook welness huisjes met eigen jacuzzi,
De boshoek ook maar wel minder op kinderen gericht. Via belvilla zoek ik ook vaak naar huisjes op vakantieparken met jacuzzi of sauna.
Welk filmpje is dat? Heb je een link? ![]()
Voor de oudere kinderen
Ja die van ons ook. Nu ze wat groter is (15 maanden) wordt het minder. De banden kunnen niet strakker?
Daar ben ik ook geweest. Een aanrader. In Maastricht heb je ook een kinderboerderij met stokstaartjes en alpaca’s.
Edit. Daalhoeve heet de boerderij.
Volgens mij heeft land van Bartje ook van die super goed ingerichte huizen. Met sauna enz
Bedankt voor de boekentips allemaal! Wordt er helemaal enthousiast van ![]()
En de opvolger