Tips, ervaringen & aanraders #8

Wat een leuk idee! Ik moet meteen denken aan:

• Gele ballon van Charlotte Dematons (prentenboek zonder tekst)
  • Alfabet van Charlotte Dematons (prentenboek zonder tekst)
  • Julian is een zeemeermin van Jessica Love (prentenboek met tekst)
  • Vosje van Edward van de Vendel (prentenboek met tekst)
  • Coco kan het van Loes Riphagen (prentenboek met tekst)
  • Lampje van Annet Schaap (kinderboek)

De prentenboeken zijn de favorieten van mijn bijna 3-jarige en mij. Lampje is gewoon niet te missen als je een modern kinderboek wilt kopen wat mij betreft (ook leuk voor volwassenen!). Verder zou je op marktplaats kunnen zoeken naar boeken die prentenboek van het jaar of geef een (prenten)boek cadeau-boek zijn geweest. Die zijn dan uitgebracht in een heel voordelige uitgave en grote oplage. De geef een boek cadeau-boeken zijn ook echt allemaal klassiekers, bijvoorbeeld Raad eens hoeveel ik van je hou. Oh en uitgeverij Lemniscaat heeft iedere maand een prentenboek van de maand, dat kost dan maar 10 euro.

8 likes

Door @jojo moet ik denken aan het boek ‘Eiland’ van Mark Janssen. Ook een boek zonder tekst, en is een kartonnen boek. Gaat lekker lang mee!

2 likes

Bij de kruidvat en de Lidl hebben ze vaak leuke leesboeken voor kinderen die niet de wereld kosten. Mijn kids zijn altijd fan van Kikker (vanaf 2,5/3 jaar oid, maar nu met 6 lees ik ze ook nog wel eens voor, bij Kruidvat), boekjes van Dagmar Stam over naar school gaan etc (leuk voor kleuterleeftijd, heb ze zowel bij Kruidvat als Lidl gevonden). Donald Duck is heel leuk voor oudere kinderen (groep 4 en ouder), daar heb ik bij de kruidvat vaak ook bundels van gevonden. Moppenboeken hebben ze ook bij de kruidvat, dat is ook een hit bij mijn oudste. Bij de Lidl heb ik ook boeken van Superjuffie gevonden die mijn dochter heel leuk vind.

3 likes

Ohh ja, die is ook leuk! Hij heeft ook een mooi prentenboek met Sinterklaasliedjes (in moderne, zwarte piet-vrije versies). En voor tegen die tijd: Sinterklaas van Charlotte Dematons komt in oktober ook uit in een volledig nieuwe, moderne versie :heart_eyes:

2 likes

Iemand nog tips voor leuke kindvriendelijke vakantieparken maar die ook redelijk luxe welness huisjes hebben a la hof van Saksen? Liever iets in NL, België of net over de grens bij Duitsland. Willen vlak voor mijn verlof nog even weg, maar laatst dus naar hof van Saksen geweest wat ons super goed is bevallen maar zou liever iets nieuws willen proberen.

De Leistert? Ben er zelf nog nooit geweest maar mijn ouders willen ons er een lang weekend mee naartoe nemen volgend jaar en het ziet er wel leuk uit!

1 like

Dormio in Maastricht heeft aparte wellness huisjes/villa’s, en een groot wellness centrum (was nog in aanbouw toen ik daar was). Is een mooi park, luxe en schone huisjes. En heel veel speeltuintjes op het park.

1 like

Landal heeft ook welness huisjes met eigen jacuzzi,
De boshoek ook maar wel minder op kinderen gericht. Via belvilla zoek ik ook vaak naar huisjes op vakantieparken met jacuzzi of sauna.

3 likes

Welk filmpje is dat? Heb je een link? :smile:

Voor de oudere kinderen

2 likes

Ja die van ons ook. Nu ze wat groter is (15 maanden) wordt het minder. De banden kunnen niet strakker?

Daar ben ik ook geweest. Een aanrader. In Maastricht heb je ook een kinderboerderij met stokstaartjes en alpaca’s.

Edit. Daalhoeve heet de boerderij.

1 like

Volgens mij heeft land van Bartje ook van die super goed ingerichte huizen. Met sauna enz

2 likes

Bedankt voor de boekentips allemaal! Wordt er helemaal enthousiast van :sweat_smile:

2 likes

En de opvolger

2 likes

Deze! Heb ik ook van hier gekregen volgens mij :slight_smile:

3 likes

Thanks! Eens kijken of ik een bevalling op kan wekken :grin:

1 like

Niet echt een groot vakantiepark, maar Kampinastaete heeft ook huisjes met jacuzi.

1 like

Aap op straat (Leo Timmers) en Het eiland van olifant (ook Leo Timmers) zijn hier favoriet, de andere boeken van Hanne Luyten (Wilma Wonder) vind ik ook erg leuk. En wat @jojo ook al tipte: Julian is een zeemeermin. ‘Antiracist Baby’ en ‘A is for activist’ (kartonboekjes) vielen ook in de smaak.
Je hebt ook Studio Sesam, die verschillende boeken hebben uitgebracht - aanrader ook!

Een collega tipte me ooit volgende boeken (maar zelf nog niet bekeken):

• Eén grote familie
  • Mijn haar
  • Prinses Arabella
  • Mijn broer
  • Idje wil niet naar de kapper
  • Het truitje van Tsuki
  • Liever niet
  • Iedereen telt
  • Ada dapper
  • Superhelden knuffelen niet
  • Sulwe
  • Ogen die schitteren in de hoekjes
  • Het mooiste blauw
  • De jongen met bloemen in zijn haar
  • Bij mij thuis
  • Het boek over een doek
2 likes

Pff heb maanden geleden met een aanbieding de Luvion Grand Elite 3 connect gekocht en zojuist voor het eerst in gebruik. Wat een kut ding. Wifi wil niet verbinden, bereik van de camera/scherm is mega slecht terwijl ik een verdieping lager zit precies onder de slaapkamer. Echt zo zonde van m’n geld dit. Wil meteen kijken voor een ander want dit is echt een grote miskoop. Wie heeft er een aanrader? Iets met dat je op je telefoon ook kan meekijken lijkt me heel handig maar sta ook open voor andere suggesties.