Tips, ervaringen & aanraders #8

Ben zelf fan van deze

@Lovepink en @Karl_Lagerfeld hebben m ook dat ik weet.

Fijn groot scherm, kan ook op je telefoon, bij ons heeft de ouderunit bereik tot ver in de tuin (was bij andere babyfoon van Alecto niet). Vind het een heel fijn en solide ding. We hebben m nu een jaar.
En wij gebruiken de rustgevende geluidjes ook dagelijks :sweat_smile:

5 likes

Wij hebben een Google Nest Camera en losse babyfoon zonder beeld. We hadden eerst een oude telefoon als beeldunit maar ik vond het niet nodig om altijd mee te kijken. Nu kunnen we gewoon op onze telefoon kijken als we wat horen.

3 likes

Ja top ding!

3 likes

Ja heerlijk deze. Die app werkt ook heel goed

1 like

Wij zijn alvast aan het oriënteren op een vakantie voor volgend jaar. Vooralsnog hebben we vliegvakanties gedaan met onze zoon maar volgend jaar hebben we een dan bijna 1 jarige erbij. We willen overwegen om dan een auto vakantie te doen naar frankrijk/Italië/Kroatië. Hebben jullie aanraders voor leuke campings/parken ? Wij zijn geen fan van tenten dus het liefst een stacaravan/huisje met airco :sweat_smile: ohja en het liefst aan/in de buurt van zee

@Kaasvlinder @Nefertiti @Feather thanks voor de suggesties. Die van Philips ziet er goed uit. Ik jank wel bij de gedachte dat ik nu met een babyfoon van €180 zit waar ik niet tevreden mee ben en dat als ik een andere goede wil ik weer honderden euro’s kwijt ben. Zo kut :sob: Kan die Luvion wel verkopen maar ja voelt bijna als oplichting om dat kut ding aan anderen aan te smeren.

Iemand weleens een verdere reis genaakt met (jonge) kinderen? Wij overwegen dit begin volgend jaar te doen, vlak voor onze dochter naar de basisschool gaat. Maar aan de andere kant twijfel ik of we niet beter nog een jaar of 3 kunnen wachten tot de jongste 3 jaar is en onze dochter een jaar of 7. Wil iemand ervaring delen? We zouden dan waarschijnlijk naar Azië gaan en niet te intensief rondreizen maar wel wat verschillende plekken willen zien. We dachten zelf aan Indonesië want daar zijn we beiden nog nooit geweest. Japan met de kinderen willen we ook nog eens doen maar ik denk dat dat leuker is als ze wat ouder zijn.

7 likes

Ik lees even mee mbt de babyfoons. Wij zoeken er ook nog een voor onze kruimel die over twee maanden komt. Er is zoooo veel keuze. Echt lastig. En zo zuur als je dan een dure koopt die niet bevalt @RupiKaur :sob:

Wij hadden ook de Luvion grand connect 3 (plus) gezien. Maar die kunnen we beter links laten liggen dus. Vond de reviews op Bol ook niet heel enthousiast

En hebben jullie nog tips mbt luiertassen? Of evt een “normale” tas om als luiertas te gebruiken? Ik vind de meeste die ik tegen kom of echt heul groot, of juist weer vrij klein ogen en dan ook nog eens lelijk qua stijl hahaha :smiling_face_with_tear: help

2 likes

Ik heb nu een tas van The North Face, de Borealis. We hadden een speciale luiertas maar als die goed vol zat, deed die echt pijn aan mijn rug en schouders. Deze tas voel ik amper. Er kan veel in maar is ook weer niet zo enorm groot.

Er zit een laptopvak in, daar heb ik een verschoonmatje in. Dan een groot gedeelte waar ik een klein tasje in heb met nog meer verschoonspullen en extra kleding en daar bovenop gaan de snacks van de oudste. Dan voorin nog een vak waar ik extra’s zoals toetenpoetsers, een hydrofiel en zonnebrand in doe. Dan nog twee vakken aan de zijkant voor een waterflesje en een fles voor mezelf. Lekkere what’s in my bag maar dan heb je een beetje een idee wat je zoal meeneemt. Ik heb nu een peuter en een baby die borstvoeding krijgt. Dus geen flesjes en poedertoren mee, maar die zouden er nog wel bij passen.

Ik vind het ook fijn dat als de baby straks ouder is dit gewoon mijn laptoptas kan worden. Hij is wel duur namelijk en zonde als je hem dan maar drie jaar ofzo gebruikt.

3 likes

Het vernieuwde Nijntje Museum is echt een aanrader. Lekker ruim opgezet, voor leeftijd van 1,5 tot 4 jaar zijn er leuke dingen te doen en m’n kind vond het natuurlijk superleuk.

14 likes

@Calypso @Nefertiti bedankt voor jullie tips/advies! Een normale grote rugzak of laptoptas is idd ook een goed idee. Vind luiertassen ook vaak best prijzig. Waarschijnlijk omdat het dan weer specifiek voor baby’s is ipv een ‘simpele’ tas :crazy_face:

1 like

Ik heb dit model en zie dat deze kleur in de aanbieding is, mocht je interesse hebben :slight_smile:

2 likes

Wij hebben verschillende gehad. Bij de eerste heel lang een matchy luiertas van Joolz met de wagen want alles moest matchy matchy. Daarna zijn we overgegaan op een rugzak speciaal als luiertas te gebruiken en nadien heeft m’n man die lange tijd voor z’n laptop gebruikt. Was een grijze leren. Nu bij m’n dochter heb ik een simpele tas gekocht bij de Aldi zo’n teddy tas was tijdje terug best populair was/is.

2 likes

Ik had ook Luvion, werkte in ons nieuwbouw huis niet. Was ook zo dom (zwangerschap?) om hem niet te testen toen we hem kosten op de juiste locatie. Uiteindelijk werkt hij bij m’n ouders (ouder) huis prima, maar was ook een duur grapje zo. Inmiddels 1.5 jaar super tevreden met Philips avent. Kut van het geld, maar wel echt de moeite waard en zo fijn.

1 like

Wij zijn afgelopen winter naar Thailand geweest, kinderen waren toen bijna 4. We willen komende winter nog wat langer gaan en dan wsl meerdere landen.

Ik vond deze leeftijd perfect; je kunt ze alles uitleggen, hoeft geen rekening te houden met slaapjes en ze krijgen het allemaal best wel bewust mee. Persoonlijk zou ik het met een baby of peuter minder chill hebben gevonden.

1 like

Wij zijn net met onze 2,5 jarige naar Japen geweest en het was fantastisch. Ik ben ook in Indonesië geweest en ben daar zelf veel ziek geweest van het eten/water en zou dat zelf met kinderen minder chill vinden dat er in geval van ernstigere ziekte er minder goede zorg beschikbaar is. Al zat dat op Bv Bali wel meevallen/anders zijn dan Bv Sumatra of Sulawesi waar ik was.

1 like

Vanaf welk moment in de zwangerschap zijn jullie spulletjes gaan kopen? Ik ben pas net zwanger dus ik wil nog wachten tot in het tweede trimester met wat dan ook kopen. M’n vriend vind dat we wel al wat kleine spulletjes kunnen kopen als we ze tegenkomen voor die tijd.

Kan je hem niet terugbrengen als ‘ie echt zo slecht werkt en je niet tevreden bent? Hangt denk ik ook wel van de winkel af, maar is misschien te proberen.

1 like

Zo’n beetje na de 20 wk echo wel al begonnen af en toe als ik wat leuks zag in de winkel. Misschien daarvoor ook wel hoor, soms hebben ze schattige dingen die maar tijdelijk beschikbaar zijn. Grotere aankopen wat later maar dat is omdat we klein wonen en het dan in de weg zou staan.

Consumentenbond checken! Die luvion dingen komen daar wel vaker slecht uit. Sowieso die met een camera worden minder goed beoordeeld omdat je dan toch weer moet inleveren op iets anders.

3 likes