Tips, ervaringen & aanraders #8

Wij hebben dit ook gedaan, was mijn oude boekenkast alleen staat hij nu horizontaal in de kinderkamer, paar vakken met boekjes en een paar vakken met speelgoed. Wij hebben er wel deurtjes op gezet en mijn zoon is nu voornamelijk bezig met het open en dichtmaken van de deurtjes en alle boekjes eruit halen.

1 like

Hoe oud is je kindje? Wij zijn laatst geweest en waren er volgens mij 3 of 4 uurtjes en dat was prima. Maar ik denk met oudere kindjes die echt alle shows willen zien, overal willen spelen etc dat je je er makkelijk een hele dag vermaakt.

2 likes

2 jaar. Dus ik verwacht dan ook geen hele dag inderdaad. Kunnen wel lekker rustig aan doen dan dus en overal rondkijken.

1 like

Ik heb van de week deze gekocht!

Baby 2 kan zich binnen nu en een paar weken aandienen en ik heb geprobeerd aan mn dochter (2.5ish) uit te leggen dat ik dan naar het ziekenhuis ga, opa en oma komen, etc
Maar nu heeft ze denk ik in dr hoofd dat ik elk moment ineens kan verdwijnen (op zich klopt dat ook natuurlijk) en is ze bv hysterisch als ik dr naar de opvang breng
Heb geprobeerd het anders uit te leggen, positieve affirmations te zetten, een hartje/kus op de hand voor contact etc maar het werkt niet echt
Iemand nog een idee hoe je dit kan managen?

2 likes

Ik heb in z’n slaapkamer die Flisat standaard voor een paar bedtijd boekjes en in z’n speelkamer een Trofast met planken erin als boekenkast.

2 likes

Wat voor fietsstoel hebben jullie voor voorop de fiets? En met of zonder windscherm?

1 like

In de babykamer ga ik als ze eraan toe is een paar Ikea kruidenrekjes erbij hangen op haar hoogte (hangen nu alleen hoog). En in de woonkamer hebben we een open montessori stijl kastje waar ze nu al boekjes uit kan pakken. Die staan op een rijtje, zoals je ook in een normale boekenkast hebt. Met de voorkant naar voren lijkt me leuker, maar dat past niet. Ik zie op Pinterest weleens dat ze de boeken in een houten pannenrek zetten, ook leuk maar lastiger pakken lijkt me.

3 likes

Wij hebben er eentje van BoBike met windscherm. Het stoeltje is heel degelijk en makkelijk te monteren. Windscherm vonden wij persoonlijk fijn ivm koude wind in het najaar/winter en zoon heeft heel snel last van traanoogjes en door het scherm al stukken minder.

2 likes

Die van Thule (voorheen Yepp). Geen windscherm.

1 like

Zoiets lijkt me ook leuk, vooral als je wat minder ruimte hebt.

6 likes

Ziet er leuk uit maar zo te zien passen er alleen hele kleine boekjes in en kinderboeken zijn al gauw wat groter!

1 like

Oh ja had ik nog niet eens bij stilgestaan, goed punt :sweat_smile:

EDIT: Kom dit ook nog tegen

4 likes

Thule met windscherm. Zou dat wel echt aanraden. Scheelt echt veel wind in hun gezichtje en ook minder regen.

1 like

Yepp (nu dus Thule?) zonder windscherm, nooit gemist ook.

1 like

Iemand ervaring met de Maxi cosi Lara (2) buggy? Ik zoek een compacte (dus geen paraplu) voor op vakantie en om standaard in de auto te leggen. Hebben een Joolz day+ die we dagelijks gebruiken, super fijn ding en ook te duur om nu al te ā€˜vervangen’ voor een buggy. En genoeg ruimte om ā€˜m op te bergen thuis. Dus zoek een niet al te dure (joolz aer valt daarom af). Easywalker miley wilde ik, maak vind ik toch best duur voor zo weinig gebruik (300). Zie nu een aanbieding voor die maxi cosi Lara (170) dus scheelt bijna de helft.

Bobike mini! Super tevreden mee en hebben incl windscherm. En helmpje, ook leuk dat je alles in dezelfde kleur kan nemen :grin: ideaal dat je ā€˜m er zo snel af haalt met die 2 pinnen en ook snel over kan zetten op de fiets van je partner eventueel

2 likes

Hebben jullie nog tips voor (web)winkels met leuke, betaalbare unisex babykleding?

Lindex, Next

1 like

Voor dat geld zou ik liever 4 van deze boven elkaar hangen

2 likes

Die jij linkt zijn wel echt heel klein.
Ikea heeft ook een net wat grotere nog evt. Wel ook alweer wat duurder hoor.
En ik heb nu de zwart metalen versie ervan van Ikea aangeschaft.

1 like