Tips, ervaringen & aanraders #8

Een Qibbel met windscherm. Prima!

2 likes

Wij hebben inderdaad die grotere, en dan drie onder elkaar op mijn zoontjes kamer. Erg blij mee, hij vindt het leuk om zelf boekjes uit te pakken.

32 likes

Mooie kleur op de muur ook!

1 like

Ooooh ik wist helemaal niet van het bestaan van die grotere af, misschien dat ik die wel bestel en wit ga maken, heb helaas weinig speling in de kamer om iets van een kastje ofzo neer te zetten. Thanks!

2 likes

Wij hebben deze ook en ook snel geverfd. Ging makkelijk. Zou ze wel goed vasthangen want het nodigt sommigen wel uit om hrt als klimrek te gaan gebruiken eens ze wat ouder zijn :blush:

2 likes

Weten jullie toevallig hoe deze rekjes heten? Ik kan ze niet vinden op de website.

3 likes

Heb ze gevonden!

2 likes

Heb hem toevallig openstaan omdat ik deze gisteravond ook heb opgezocht voor onze babykamer.

1 like

@Salmiak @Feather jullie zijn snel! Bedankt.

Binnenkort gaan we eindelijk de kinderkamer echt inrichten omdat mijn zoontjes samen op een andere kamer gaan slapen. Echt zin om een leuk plan te verzinnen want nu is het maar een saaie kamer.

2 likes

Ik vroeg hier eerder tips over een zwemband of bandjes voor een dreumes. Naar aanleiding daarvan Fred’s swimtrainer en die ronde bandjes van aquarapid besteld. Maar dit weekend bleek dat mijn kind beide eeeecht niet aan wil. Hebben jullie tips hiervoor? Hoe hebben jullie ze geintroduceerd? Mijn kind is heel erg fan van water en snapte nu denk ik niet waarom die bandjes ineens nodig waren (ja omdat we niet in een opblaasbadje in de tuin zaten maar in een meer)

1 like

Wat een leuk kamertje!

2 likes

Niet echt een tip denk ik, want ik doe dit soort dingen vaak the hard way: sommige dingen moeten nou eenmaal, zoals een gordel om in de auto, een helm op de fiets en dus bandjes tijdens het zwemmen. Kan ze piepen wat ze wil, het gebeurt toch. Om het in het begin wat te verzachten prijs ik de helm of de bandjes wel helemaal de hemel in, heerlijk overdreven. Of het bij jezelf voordoen, maar dat is wat lastiger met bandjes.

16 likes

Dit ja. Sommige dingen moeten gewoon. En dan is het hopen dat zijn liefde voor water het wint van de haat voor bandjes. Mijn ervaring is dat kinderen uiteindelijk wel toegeven.

2 likes

Is die boven zijn bedje ook die grote of is dat zo’n klein kruidenrekje omgedraaid?

Heel leuk kamertje inderdaad!

2 likes

Ja dat is een kleine omgedraaid. Dan kun je er iets opzetten en ook nog aanhangen. Bij zijn babykamertje had ik toen een hangertje met een mooi pakje, was ook wel leuk!

2 likes

Heeft iemand ervaring met de rompers of sokjes van Bamboo Basics? Of met die webshop in het algemeen?

1 like

Ik bestel er zelf mijn sokken! Heel fijn, lekker zacht en blijven lang mooi (oudste paar is nu 3 jaar en denk dat dat degene zijn waar nu een gat inkomt) Ik had ook witte hemdjes besteld. Die bleven wel lang zacht maar krompen iets.

Gebruikt iemand een wolbroek s nachts over wasbare luiers? Dat lanoliseren lijkt me zo’n gedoe. Om de hoeveel tijd moet je dat ongeveer doen? En is eentje genoeg (overdag laten drogen) of heb je er meerdere nodig? @Alocasia @Kusjessoldaat @Merel misschien?

3 likes

Ik heb er onderbroeken van. Wel besteld bij Wehkamp. Maar dat maakt voor het merk niet uit natuurlijk. Ze zijn lekker zacht en zitten goed. Van een onderbroek scheurde al redelijk snel de naad aan de zijkant. Maar dat was misschien niet helemaal goed genaaid want bij de andere onderbroeken (zelfde soort) heb ik nergens last van
Ze vallen bij mij normaal qua maat trouwens en blijven mooi na het wassen

1 like

Ja, wij hebben een wolbroek van Disana voor 's nachts (wel in roulatie met een mother ease of ander ruimer overbroekje)! Met die hitte vond ik 'm te dik (ook al zou wol temperatuurregulatie de moeten zijn), dus ik wil eigenlijk nog een dunnere erbij. Doordat we 'm roteren denk ik dat ik 'm al zeker 2 maanden niet gelanoliseerd heb? Had 'm gister toevallig aangedaan en even geroken maar rook gewoon fris en was ook niet vochtig 's ochtends dus hij kan nog even mee. Ze plast wel veel minder 's nachts dan eerst en wacht tot ze op 't potje kan 's ochtends, dus we hebben de nachtluiers nu sowieso een stuk minder geboost.

Ik was heel nieuwsgierig en heel sceptisch van tevoren maar 't werkt echt supergoed en het lijkt me zo lekker zitten zonder elastieken. Zijn ook wel goed tweedehands te krijgen en als ze dan al een beetje vervilt zijn houden ze het vocht nog beter tegen.

2 likes

Ja en ze had er direct een spuitluier in dus nu gebruik ik 'm niet. Je mag ze overnemen hoor. Heb volgens mij een 74 en een 80 liggen. (tweedehands)

1 like