Ik vind het reuze meevallen en het gedoe zeker waard. Het zit lekker zacht, alles aan luiers en boosters en wat je maar wil stapelen past er makkelijk onder en wij hebben sinds de wolbroek nooit meer een doorlekprobleem gehad ‘s nachts.
Ik ben begonnen met een tweedehandse, die was al lekker vervilt, dan hoeft het lanoliseren ook niet zo vaak. Een nieuwe moet nog een beetje inslijten en die lanoliseerde ik elke 2-3 weken denk ik? Nu is het zeker 6 weken geleden. Dat klinkt als meer werk dan het is vind ik, je wast het in de machine, doet 2 lepels lanoline met een laagje water in een emmer, daar week je die broek een nacht in en ‘s ochtends wring je het even uit (doe ik tussen een handdoek) en dan hang je het te drogen, klaar.
Ik heb er 2, maar ik gebruik er 1 tot die vies is of niet meer fris ruikt, overdag hangt hij over de rand van het ledikant te luchten. Het drogen na het lanoliseren duurt best even (binnen op een rekje wel meer dan een dag hier), dus het is wel handig om er 2 te hebben, maar je kunt prima beginnen met 1 en dan af en toe een nachtje een normaal overbroekje aandoen.
Haha ik bedoelde idd dat Flisat rek die hieronder gepost wordt, deze is een beetje krap
Nog even voor andere nieuwsgierigen: het was heel leuk en echt een aanrader voor peuters en kleuters.
Wij zijn er ruim 4,5 uur geweest en daarvan sliep hij 1 uur. Dan kan je op je gemak bijna alles wel doen.
Ik zou 2 wolbroekem aanschaffen. Ik gebruik er 1 tot deze niet meer fris ruikt of ontlasting op is gekomen. Lanoliseren is echt weinig moeite. Beide zonen zijn nooit doorgelekt met wolbroek in de nacht dus ik zweer erbij.
Yepp met windscherm. Hier aan zee en tussen de weilanden wel echt nodig + vliegjes
Mijn baby zit helemaal onder de rode vlekjes op zijn armen, maar ik denk dat het gewoon eczeem is. Herkent iemand dat? Het zijn een beetje ruwe rode plekjes vooral op zijn armen en ook in het gezicht. Hij is ook al drie dagen ziek, koortsig en heel verkouden maar ik vermoed dat dat er niks mee te maken heeft. Die donkerdere plekjes zijn muggenbeten, zo sneu ook. Misschien is dit wel een hele stomme vraag maar mijn dochter heeft een suuuupermakkelijke huid dus ik heb dit nog nooit gezien. Herkennen jullie eczeem of heeft iemand een ander idee wat dit kan zijn?
En tips om te smeren als het inderdaad eczeem is?
Zou voor de zekerheid even de ha bellen en overleggen, vooral omdat hij ook koortstig en ziek is.
Mijn zoontje heeft soms eczeem plekjes en/of warmte uitslag in zijn nek (het komt en het gaat). Wordt verergerd door warmte en kwijl. Maar dat ziet er iets anders uit.
En hier helaas ook gestoken door muggen, waardoor hij krabt en de roodheid eromheen het er erger laat uitzien dan het is. Bepanthen baby zalf of baby creme werken vaak goed tegen eczeem / een geïrriteerde huid!
We gaan waarschijnlijk een BoBike stoeltje + Windscherm kopen. Heeft zo’n stuur met slaaprol veel toegevoegde waarde?
Je woont wel in de stad waar het muggen hoofdkwartier van de wereld is gevestigd… Zou het dat ook niet kunnen zijn?
Wij hebben besloten een nieuw kinderzitje voor m’n dochter te kopen.
We hebben nu een oude bobike maar met een wegwerpluier aan past ze er bijna niet in omdat ze zo klein is en op vakantie willen we juist veel fietsen met d’r, dus dan wil ik wel dat ze stevig zit.
Twijfel ook of een vijfpuntsgordel dan steviger is maar eigenlijk is ze daar altijd te smal voor.
Ik heb die slaaprol er inmiddels afgehaald. Vond hem best wel in de weg zitten bij het vast- en losklikken van het riempje. Nu zit er nog een handvat, maar ze houdt zich daar helemaal niet aan vast. Als je kindje op de fiets in slaap zou kunnen vallen, lijkt het me wel een meerwaarde. Ik vind het achteraf een miskoop.
Ah thanks. Twijfelde al, maar dit bevestigt alleen maar mijn keuze om het niet te doen. Geen idee of zoontje in slaap gaat vallen, dit wordt de eerste keer dat hij mee gaat op de fiets. Eerst maar een paar keer fietsen en kijken hoe dat gaat.
Ja zou kunnen hoor, ik word niet goed van die muggen hier. Man doet net even een rondje door de slaapkamer… 12 stuks. En dan hebben we gewoon horren etc.
@FrootLoops en @Feather ik ga het even in de gaten houden en de huisarts bellen als het niet snel minder wordt! Dank jullje wel
jeetje 12 muggen!?
Dat bovenste plekje (bij de pols) lijkt idd wel wat op eczeem. Mijn zoontje heeft eczeem. Basis simplex zalf helpt goed voor die ruwe droge huid.
Wat de muggen betreft, bij ons kwamen ze binnen via de ventilatieroosters ondanks de horren, ligt het misschien daaraan?
Ik ben pas overgestapt op wasbare luiers voor in de nacht (overdag is mijn peuter zindelijk). Alleen de pocketluiers lekken constant aan de bovenkant door. Helpt zo’n wolbroekje hier ook bij? Dan zou ik dus over de pocket luier een wolbroekje doen? Of moet ik dan nog andere wasbare luiers erbij kopen voor onder het wolbroekje?
Ongevraagde tip voor als dit het probleem is:
Haal de roosters eraf en knip horrengaas op maat zodat het op de roosters past.
M’n spinnenfobie heeft dit veroorzaakt maar het werkt vast ook voor muggen.
Wat heb je voor boosters in de pocket zitten? Zijn die helemaal verzadigd de dagen dat er lekkage is? In dat geval is het een kwestie van meer absorbtie toevoegen (als dat past), of een ander type booster (microvezel neemt heel snel op maar daar wordt vocht ook weer snel “uitgekleed”, hennep neemt langzaam maar veel op, een combinatie van snel opnemen en langzaam verzadigd is meestal het fijnst). Een wolbroek absorbeert verder niet dus dat helpt niet over je pocketluier, ze zitten het fijnst over een voorgevormde luier (absorbeert ook een stuk meer dan de meeste pockets, wat voor de nacht wel fijn is als de luier langer om zit). En evt even laten plassen als je zelf naar bed gaat, als dat voor jullie werkt? Alles wat in de wc komt, hoeft de luier niet op te nemen. Wellicht ook zonde om een nieuw systeem aan te schaffen als je kindje overdag al zindelijk is.
Mijn zoontje heeft die plekjes ook vooral op de onderarmen en gezicht. Ook op de achterkant van de benen. We smeren met cetomacrogol en als het heel erg is hebben we ook hormoonzalf van de huisarts gekregen. Bij hem werd het ineens erger door de zon ook in combinatie met een zonnebrand waar hij niet tegen kon.
Wil je per se zitje voorop?
Mijn ouders hebben een achterzitje van Urban Iki met 5 punts gordel en daar zit ze veel steviger en beter in dan bij mij in het voorzitje (heb een qibbel).
Mijn fiets is al 2 weken bij de fietsenmaker maar wil overstappen naar achterzitje. Zou je ook naar kunnen kijken… al vind ik voorop wel erg gezellig! Gelukkig “kletst” ze toch wel, en ik ook.
Ja ik wil per se voorop, vind het zo gezellig met al d’r praatjes 🥹. Ik heb ook een elektrische fiets dus tis gelukkig niet zo zwaar.
Wat stom dat je fiets al zo lang weg is, ik ben daar ook zo bang voor als ik m’n accu ga resetten (staat op m’n wensenlijstje)