Iemand nog leuke tips / inspiratie voor een afscheidscadeautje op de opvang? Mijn dochter js volgende maand voor het laatst
Ik had van die plastic bootjes en met satĂ©prikker en gekleurd papier een mast er in gemaakt. Daar âVaarwel, ânaam kindâ 4 jaarâ op geschreven. En in het bootje een zakje Haribobeertjes.
Mân baby lijkt last te hebben van verborgen reflux. Als ik haar plat neerleg na een voeding begint ze te kreunen en slikken. Nu wilde ik de reflux stand van de co sleeper gebruiken (snuzpod 4) maar er staat in de handleiding dat je je baby niet in die stand mag laten slapen wat heb je er dan precies aan want je moet dat plankje echt helemaal eraan schroeven. Iemand die weet of dit Ă©cht niet kan?
Thanks voor je suggesties! Ik doe een combi van bamboe en microvezel erin en de bamboe zit dubbel gevouwen aan de voorkant. Meer erin past niet echt (wel geprobeerd, maar nog steeds lekkage) en ik heb het idee dat het dan niet meer goed afsluit. Het staat dan zo bol dat er een opening aan de bovenkant ontstaat.
We laten hem inderdaad plassen als we naar bed gaan en meteen als hij wakker is.
Ik dacht trouwens dat bamboo snel opneemt en microvezel langzaam, misschien is dat het probleem! Ik ga vanavond meteen even proberen om de microvezel voor dubbel te vouwen!
Bij ons heeft de kraamhulp de cosleeper schuiner gezet, direct op dag drie ofzo al (net als de box, een dik boek onder twee poten trouwens). Het was nodig want dan nog lag hij zeker 30 min te âwerkenâ na zijn nachtvoeding. Ik dacht dat het vooral gevaarlijk was als de baby bijv heel beweeglijk is/wordt en zichzelf verder nog niet kan redden. Sterkte ermee, het is echt kut en zielig als dat zuur weer terugstroomt
Ah als het zo vol zit dat het open gaat staan zou het natuurlijk best kunnen dat 'ie een grote plas doet in zân slaap en dat het dan via het openstaande randje eruit stroomt voordat het opgenomen kan worden Altijd als hier lekkage optreedt is het even zoeken naar de juiste combinatie en dan kunnen we eigenlijk steeds wel vooruit met de luiers die we hebben. Maar in jouw geval zou ik kijken of je wat kunt testen met vulling voor je pocket wat of 1) meer opneemt (als het probleem is dat 'ie te veel plast voor de luier) of 2) een sneller absorberende bovenop doen (als het probleem blijkt dat het lekt omdat de boosters het niet opnemen voor het eruit lekt)
Zou idd ook beginnen met proberen de microvezel voor dubbel te vouwen, dan neemt dat de plas snel op en dan kun je de bamboe (vaak ook een wat dikkere inlegger) gewoon plat laten zodat de luier hopelijk wat minder gaat openstaan, en dan zakt de plas alsnog door de microvezel in de bamboe inlegger.
Ik moet ook altijd even denken met de verschillende materialen, maar vind dit soort plaatjes daar altijd handig voor:
Tipje: de maxi cosi pearl 360 is nu âŹ298 bij Amazon ipv âŹ399 elders. Ik was al een tijdje op zoek naar een goede aanbieding en goedkoper dan âŹ360 ben ik eerder niet tegengekomen
Hebben jullie nog tips voor spelletjes met een 1 jarige?
Nijntje verstoppertje vindt ze leuk, en we bouwen ook weleens samen een toren etc maar ben op zoek naar tips.
Ohja wij gaan zaterdag starten met muziek op schoot, denk dat ze dat ook wel leuk gaat vinden. Iemand hier ervaring mee? Ben wel benieuwd
Ik weet dat tips over loopfietsjes al vaak zijn geweest. Maat waar op hebben jullie gelet bij een loopfiets? Dus niet welke je hebt, maar wat is handig meenemen in mân beslissing.
Of hij unkaputtbar/hufterproof is. En of het de juiste hoogte is.
Weet niet voor welke leeftijd je zoekt, maar sommige zijn heel hoog en niet geschikt voor kleine kindjes. Verder gewoon welke ik mooi vond een de prijs er voor over had.
Verstelbare hoogte en stuurbehendigheid.
Ervaringen van anderen
Bij ons raadde de kraamzorg ook aan om het bedje scheef te zetten, ik denk dat het in de handleiding staat om ze in te dekken? Maar het is niet alsof het bedje ineens in een hoek van 45 graden staat natuurlijk.
Heeft iemand de tip voor een bord met zuignap die wel aan de tafel blijft plakken? Mijn kind trekt alle bordjes met zuignap er vanaf.
Wij hadden de co-sleeper ook vanaf het begin schuin staan op aanraden van de kraamzorg.
Die van ons was juist speciaal gemaakt om makkelijk schuin te kunnen zetten (Chicco next2me).
Done by deer blijft hier goed zitten.
Hier ook de cosleeper (bednest) de eerste 2 maanden ofzo schuin gehad. Wel steeds minder schuin gezet in de loop van de tijd.