Tips, ervaringen & aanraders #8

Uit de glas drinken! Dat vind m’n dochtertje (1) echt geweldig.

@Revelry Mijn zoontje was ook vrij laat hierbij. Rond z’n 3e geprobeerd, maar toen weigerde hij ook. Vervolgens paar maanden laten rusten en opnieuw opgestart. Wel direct op de wc met brilverkleiner (zo’n 2-in1 toiletbril) en toen ging het opeens van dag en nachtzindelijk zijn. Ik heb in de begin periode ook hem beloont met stickers en dan een cadeau. Rond zijn 3.5 jaar was hij volledig zindelijk. Dat had ik maanden ervoor nooit kunnen geloven. Zou dus nu vooral even de aandacht eraf halen.

ik heb binnenkort een nachtje een hotel in Utrecht en ik wil graag iets van een (zwangerschaps)massage boeken.
ben dan 22 weken dus op m’n buik liggen gaat dan niet echt meer.
heeft iemand een goede tip voor een salon?

1 like

Ik ben vorige keer na mijn zwangerschap bij Praktijk Mooz geweest, maar volgens mij is die nu alleen op maandag open. Ik vond het vooral fijn dat ze een achtergrond in de fysiotherapie heeft.

Deze keer ga ik naar Tot de Maan, ik heb er veel goede reviews over gelezen maar ik ga pas over een paar weekjes.

Niet echt in het centrum maar wel allebei goed bereikbaar.

1 like

Ik heb een zwangerschapsmassage gehad waar ze zon kussen hadden met een kuil zodat je op je buik kon liggen. Was echt hemels! Zou de salon daarop uitzoeken.

Ik heb ook een salon gezocht waar ik op m’n buik kon liggen. Ze hadden daar een tafel met gat. Vond het echt hemels!

Edit: niet echt in de buurt van Utrecht helaas

1 like

deze ziet er goed uit, ik ga kijken of ze nog plek heeft! bedankt

Ik heb pas deze besteld op Bol. Werken goed!

2 likes

nog een leuke tip trouwens, wij hebben naast de plastic messen ook deze toen gekocht om bv aardappels of wortels te snijden
en dit is ook een grote hit!

2 likes

Deze schijnt ook goed te zijn Zwangerschapsmassage - studio Vandaan

1 like

het is deze geworden want die van @Nefertiti en die van jou zaten allebei al vol op de dag dat ik daar ben
ik ben heel benieuwd!

3 likes

Five city spa! Zit redelijk in het centrum en heeft een buik- en borstuitsparing. Ik ga daar graag naartoe! Je kunt ook zelf je muziek en massage olie geur kiezen (uit een aantal opties)

1 like

Ik ging naar aanleiding van de reacties op je post ook even kijken, maar…

image

:rofl:

4 likes

Ik vind vreetjurk echt zo’n stom woord. Mijn impopulaire mening op het forum :grin:

26 likes

Heel herkenbaar. Hier is dat doorbroken door zelf uit een glas/espressokopje/beker te laten drinken. Eerst samen natuurlijk maar nu gaat het goed zelfstandig. Een klein espressokopje met oortje is favoriet. Ik heb ook de ezpz tiny cup maar die vind ik niet zo fijn omdat die spits toeloopt en mijn kind snapt niet hoe je daar uit moet drinken (want de neus verdwijnt erin).
Smoothies werken ook goed trouwens. Eerst een hele show van gemaakt met de blender en nu is mijn kind fan, we kunnen er ook veel groenten in kwijt.

1 like

Brrr.

2 likes

Voor degene die nog een babymatrasje gaan kopen voor een ledikant

Wordt er oa 1 afgeraden die te zacht is en waar de baby dus tever in kan zakken.

4 likes

Haha, ja die ook! Maar die zie ik niet zo vaak, misschien meer het zwangerschapstopic (dat lees ik niet vaak).

3 likes

Goeeedemorgen, we gaan hier richting de 6 maanden en ik heb een schema meegekregen van het consultatiebureau dat je dan in principe het schema aan wil houden:
Flesje
Fruit
Flesje
Flesje
Wat hapjes
Flesje voor bedtijd

Nog geen idee of we ons er aan gaan houden, maar nu zitten we op 5x een fles. Hebben jullie vanaf 6 maanden de melk echt al afgebouwd of niet? Zo niet zouden het 4 giga flessen worden nl :sweat_smile:

1 like

Nee hoor, sommige kindjes drinken nooit zulke grote hoeveelheden in een keer. Ik maakte me ook wel eens druk over het afbouwen, maar dat ging ineens heel snel en dat gaf mijn zoontje zelf aan. Dat gebeurde pas tussen de 9 en 12 maanden hier.

4 likes

Ik heb 2 kinderen en allebei zaten (de 2e tegenwoordige tijd, is 5,5 maand oud) op 4 flessen met 4 a 5 maanden oud. 4x 210+7.
Nu we met hapjes bezig zijn is 1 fles 180+6 want kort daarna krijgt hij in de namiddag groente. We willen binnenkort fruit in de ochtend gaan doen en wordt daar ook 1 fles 180+6.
Toevallig drinken mijn beide kinderen dus grote flessen maar er zijn er genoeg die dat niet willen. Ik zou gewoon kijken wat jij en je baby prettig vinden.

1 like