Tips, ervaringen & aanraders #8

Het maakt niet zoveel uit of je nou 5x200 of 10x100 geeft :blush:

1 like

ik vind het altijd zooo knap dat mensen dit nog zo weten (en dus ook nuttig antwoord kunnen geven op vragen).
ik heb echt geen enkel idee meer wat wanneer gebeurde, ook niet met grote dingen als kruipen/lopen haha

24 likes

Geven jullie naast fruit en groenten oefenhapjes ook pap? Is dit dan geschikt? Baby is 4 maanden

Ik zag daar geen nut in.
Nu met 9 maanden eet ze ‘s ochtends wel pap omdat ze niet meer genoeg heeft aan flessen en echt behoefte heeft aan eten (ze keek mij mijn pap uit mijn mond bijvoorbeeld).

2 likes

Hier idd ook alleen maar flessen melk en groente/fruit hapjes. Vind ze helemaal top.

En bedankt voor alle ervaringen :grin:

2 likes

Ik heb het niet gedaan omdat ik had gelezen dat er in rijstebloem 0 voedingssstoffen zitten en het dus geen nut heeft behalve een vol gevoel geven.
ben zelf begonnen met havermoutpap (weet niet wanneer) en dat moest ze niet dus dat was gauw klaar. zou eerder stukjes brood doen (als dat al mag??)

@Calypso ja dan snap ik het wel!
mijn kind is 2 en ik weet dus niks meer haha

3 likes

Ik weet ook echt niks meer. Ik weet niet eens meer wanneer mijn kind precies begon met lopen, dan moet ik even terugkijken in de filmpjes. Terwijl dat minder dan een jaar geleden is en echt een grote mijlpaal was.

Ook leuk als je dan met ouders met kleine baby’s afspreekt en dat je dan allemaal domme vragen stelt omdat je geen idee meer hebt wanneer welke mijlpaal is, terwijl zij er midden in zitten en het natuurlijk perfect weten.

Als ik ooit ergens antwoord op kan geven hier is het omdat ik een foto ervan heb of dat we toen nog slaapjes en flessen bijhielden.

Ik snapte eerst ook niet het nut van een tweede keer kraamzorg maar ik denk dat we echt weer veel dingen opnieuw gaan leren haha.

11 likes

Ik heb ‘t nooit gegeven. Op latere leeftijd (rond de 12 maanden) wel eens aangeboden om z’n ontbijt wat afwisselender te maken, maar hij vindt het niet lekker en drinkt liever een flesje melk met een boterham erbij. Ook prima!

2 likes

Nee, net als @Gelatelli hierboven zegt had ik ook gelezen dat hier geen voedingsstoffen inzitten. Daarbij geef ik borstvoeding en leek een fles hiermee maken me zoveel gedoe. Als ze straks 6 maanden is wil ik wel meergranenpap gaan proberen.

1 like

Ja ik deed dit wel. Ik deed eerst 1 schepje bij het avondflesje en zijn dat zo gaan opbouwen. Nu geven we het nog steeds maar dan bij zijn avondfles en dan 3 lepels. Dus echt een dikke papfles.

1 like

Haha, herkenbaar!
Ik ben altijd zo verbaasd dat oa @Suikerklontje altijd precies lijkt te weten wat wanneer gebeurde, en dat met drie kinderen. Ik weet echt niks meer dat langer dan een maand geleden is.

(@Suikerklontje, ik tag je omdat ik het juist leuk vind om te lezen dat je alles lijkt te onthouden, niet uit irritatie ofzo, haha).

8 likes

Echt heel herkenbaar o.a. @Nefertiti haha. Ik weet zo weinig nog. En ik merk nu met de tweede dat mensen gaan vragen ‘hoe dat dan destijds met de eerste ging’? Ja euhhh geen idee meer. Ben ook niet zo’n opschrijver of iemand die boekjes bijhoudt dus als iemand me vraagt wanneer onze dochter voor het eerst liep, mama zei of wat ĂŒberhaupt haar eerste woordje was, scroll ik altijd heel mijn WhatsApp geschiedenis en albums op mijn telefoon door :sweat_smile:

2 likes

Haha nou ik moet je zeggen dat ik er nu met nr 3 wel meer moeite mee heb :joy: maar wel dat we er dan middenin zitten en het meteen weer herkenning is.

4 likes

Haha ik weet vooral dingen waar “meer herinnering” aan vast zit.
Dat het CB zo boos was dat de oudste met 5mnd zelf ging zitten (rolde om, kruip stand, en hop zit); want dat was veel te vroeg en dus slecht voor z’n rug. En dat ik toen vrij geïrriteerd heb gevraagd of ik m dan met ducktape moest vastplakken ofzo? En dat die vrouw zo stamelde van: ja, nee, Nouja
 :joy:

En bij E dat zij ringen meisje zou zijn in januari op een bruiloft, en toen nĂšt liep :nerd_face:

1 like

Nou het nut van 2e keer kraamzorg is dat ze je lekker mogen pamperen. Ik geniet enorm van de fruit creaties en uitgebreide lunch en dat ze de was doen en elke dag je bed verschonen haha.

21 likes

Maar echt dit!!!

4 likes

En je andere kind verzorgen zodat jullie even kunnen focussen op de baby toch?

Wij hadden eerste keer Kraamzorg maar halve uren (want te veel baby’s) en dat was meer dan zat (mijn man was wel ook thuis). Terwijl bij een volgende keer lijkt het me bijzonder chill dat je net wat meer handen hebt om de oudste ook goed mee te nemen in de hele verandering!

2 likes

Moet zeggen dat je daar niet al te veel van moet verwachten. Ze gaat soms wel even met mijn zoontje spelen maar het meeste daarvan komt wel op mijn man neer. Ik ben nu zelf wat meer beneden en dat is wel fijn omdat hij dan wat rustiger is. Want de peuter ging echt van de ene meltdown naar de andere.
Dit weekend gaat hij lekker uit logeren haha.

2 likes

En dat als de oudste z’n middag dutje deed, lieten we baby bij de kraamzorg beneden en dan gingen wij ook allebei 2u slapen :innocent::ok_hand:t2:

3 likes

Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn kind heel blij wordt van een vreemde in huis haha, dus ik denk dat het fijn is als hij een dutje doet maar die duurt tegenwoordig ook maar een uurtje. Hij gaat de veranderde situatie én die vreemde vrouw niet binnen een week accepteren haha.

Maar ja ik kijk er wel naar uit om lekker gepamperd te worden, maar ik kijk ook uit naar het moment dat ze weer weggaat :’)