Wat vinden jullie fijn spul om te gebruiken onder de douche en/of in bad bij kindjes met eczeem? Mijn zoontje heeft er best last van op het moment, arm ding
Oh serieus, dat wist ik niet. Maar toen hun 18e zijn wij toch (ik weet even de juiste benaming niet-m) verantwoordelijk?
Ah fijn! Ik ga morgen meteen kijken of ze het hier verkopen.
Het ging zo goed het afgelopen halfjaar. Bijna alles was weggetrokken, maar sinds het warme en daarna vochtige weer is het weer terug
Ja, maar eens gegeven is gegeven, dus op het moment dat je het overmaakt naar hun rekening is het geld van hen. Jij beheert het als ouder, maar het is niet van jou, dus dat je er hun rijbewijs van betaalt kan binnen āgoed beheerā vallen (komt rechtstreeks ten goede aan het kind), maar niet de reparatie van jullie auto (ook al zit het kind daar ook wel eens in). En dus gewoon overmaken naar je eigen rekening mag ook niet, want dat komt het kind niet ten goede.
Wij hebben hierom een spaar- en beleggingsrekening op onze eigen naam bij een andere bank (om verwarring en per ongeluk verschuiven te voorkomen).
Wij hebben een extra spaarrekening geopend die is gekoppeld aan onze eigen rekening.
Daar kan hij bij als wij het beschikbaar stellen. Hij staat niet op zijn naam. Ik ken mezelf en mijn vriend en toen we 18 waren konden we beidem niet met geld omgaan. Ik wil dat hij dit geld gaat gebruiken voor studie/lange reis/ woning/iets anders ānuttigsā. Maar niet dat hij binnen een jaar 10000 euro erdoorheen blowt of zuipt.
Wij beleggen maandelijks op onze eigen naam. Gaan we tzt collegegeld van betalen. Deel kamerhuur. Of als ze een onderneming willen starten een startkapitaaltje. Ligt aan het rendement, haha. Geld wordt nooit van hen. Als ze het niet nodig hebben houden we het gewoon zelf.
Interessant om te lezen over het sparen/beleggen op naam van je kind of van jezelf. Ik kom er ook niet uit wat handig is, fiscaal en qua kosten extra rekeningen.
Andere vraag tussendoor voor wie er ervaring mee heeft: welke zalf heb je gesmeerd bij je kindje na een relatief diep wondje om te voorkomen dat er een litteken ontstaat? Huisarts noemt steeds vaseline, maar daar zit geen vitamine E etc in toch? Al die dingen die juist goed zijn tegen littekenvorming.
Wij hebben gewoon op onze eigen spaarrekening een aparte potje aangemaakt en daar sparen we voor onze zoon. Sowieso alle kinderbijslag.
Hij heeft ook nog een eigen lopende rekening waar een paar tientjes op staan nu maar waar hij straks dus wel zelf bij kan en ām ook zelf kan gaan gebruiken als hij ouder wordt.
Van biodermal speciaal tegen littekens gebruikt bij een grote wond op het neusje van mān zoon. Heel consequent 2x daags ingesmeerd en er is geen litteken achter gebleven.
Ziet dit er uit als eczeem in jullie ogen? Dochter heeft dit al zo lang als ik weet, maar het veranderd wel wat/wordt wat groter. Onze huisarts doet niet aan fotoās beoordelen.
Fiscaal maak het iig niet uit of je op naam van je kind of op een eigen rekening spaart, want het vermogen van je kind wordt bij je eigen vermogen opgeteld.
Wij hebben juist bij de bank de opmerking gekregen dat dat altijd nog zou kunnen, toen het ging over de rekening op haar naam zetten⦠Dat we het dan tijdig terug konden verhuizen als wij vinden dat het nog niet verstandig is. Dus dan hoop ik maar dat ze hier niet te strict op handhaven, want wij hebben dus nu wel 2 spaarrekeningen op de naam van mijn dochter omdat het volgens de bank op deze manier konā¦
Dit zei de bank ook tegen ons!
Volgens onze bank kan het ook hoor (Zilvervloot rekening, regiobank). Ook toen we het 2.5jr terug bij onze dochter weer vroegen.
Oh haha ja wij ook! Nouja, het zal wel loslopen, maar blij dat ik niet de enige ben met een ander advies.
Interessant hoe iedereen spaart, belegt voor hun kinderen!
Wij sparen niet structureel voor hen, soms krijgen we wel eens iets van de grootouders ofzo dat we op hun rekening storten. Of bv ook het geld dat we kregen bij hun geboorte.
Wat ik me wel afvraag hoe mensen het doen met 2 kindjes?
Mijn dochter krijgt bv van haar doopmeter sneller een geldbedrag dan dat mijn zoon dat krijgt van zijn doopmeter of peter.
Maar ergens wil ik wel dat mijn kinderen een gelijk geldbedrag krijgen op een bepaalde leeftijd.
Voor nu hebben we 1 spaarrekening voor hen samen en ben ik van plan om die als het zo ver is gewoon door 2 te delen.
Of vinden jullie dat niet eerlijk of net wel ?
Ik twijfel er soms nog over.
Dat het kan maakt nog niet dat het verstandig is. De bank zal je niet tegenhouden wanneer je het geld terugboekt echter zijn er al kinderen geweest die het geld via de rechter hebben teruggevorderd.
Vind dat eerlijk gezegd best absurd haha. Mijn ouders spaarde niet eens voor mij en mijn broer. Ik zie het niet als verplicht (wij sparen wel en zorgen wel dat ze een mooi bedrag hebben tegen die tijd, maartoch.).
Waar staat dat sparen verplicht is?
Het gaat om een spaarrekening op naam van het kind wat voor de 18e verjaardag door de ouders wordt leeg getrokken. Dat geld kan worden teruggevorderd via de rechter want wanneer de rekening op naam van het kind staat is het geld volgens de wet eigendom van het kind.
En ja, het is best absurd als kinderen hun ouders voor de rechter slepen maar je trekt niet zomaar de spaarrekening van je kind leeg dus dan is er al meer aan de hand.