Tips, ervaringen & aanraders #8

Sorry, geen idee. Maar waar is dit te leuke ding van :heart_eyes:?

Nee, is dus echt een apart potje. Geld wat ze voor haar verjaardag of een andere bijzonder gebeurtenis heeft gekregen. Ik weet ook nog niet wat we ermee gaan doen hoor. Misschien gewoon iets leuks kopen/doen, daar is het wel voor gegeven.

1 like

Iets er tussen spuiten wat het was losweekt bv dasty? En dan met een dweil gezien je er ook met een hand tussen komt lukt dat misschien wel? En anders de tuinslang op die harde straal krijg je er misschien hoop rommel uitgespoten?

Wel stom gemaakt zeg.

1 like

Misschien het badje toch weer vullen met een beetje water en groene zeep/alles reiniger ofzo? Dat het een soort van kan losweken eerst? En dan weer met de tuinslang afspuiten (nadat je hem weer geleegd hebt)

1 like

Vind dit zo interessant en ben hier in mijn hoofd al maanden mee bezig!!

Ja volgens de huidige regels idd wel. Zoals al eerder gezegd, natuurlijk geen idee hoe dat zal zijn als we ongeveer 18 jaar verder zijn.

Het is iig wel waarom wij het op willen delen in 2 (spaar)rekeningen.
Een rekening op onze naam waar we zelf de kinderbijslag op zetten en bijv bij vakantiegeld en dergelijke iets extra’s. Maar daar willen we dan ook evt een beugel/studiereis/dure medische kosten of wat dan ook van betalen (dus zoals ook al eerder door iemand gezegd, als je het gewoon nodig hebt voor het onderhouden van je kids). Dit blijft ook gewoon één rekening mochten we evt meer kinderen krijgen.

Mijn ouders willen per maand een klein bedrag sparen en we zijn van plan hetzelfde in te leggen. Dan moet je aan totaal ong 20 euro per maand denken. Dat wilde ik op een eigen rekening op eigen naam plaatsen. Dat zou dan ongeveer 4000 euro zijn als het kind 18 is. Heel veel geld natuurlijk maar ook niet zo dat er een ton verbrast wordt op het moment dat er een treurige situatie Zoals hierboven benoemd zich voordoet.

Iemand die het ook zo doet? Of die hier nog tips over heeft die aansluiten bij dit plan?

1 like

Hij is van Intex! Vorig jaar gekocht bij de aldi. Dochter vindt hem geweldig :partying_face: alleen wat vervelend schoon te maken.

@Suikerklontje @Ananas heb idd even laten weken en daarna met een grote hydrofiel en een bezem wat proberen te poetsen. Is best ok geworden, dus kijk het zo even aan. Dank!

3 likes

Ah lief dat je er op terugkomt! En wat fijn dat jullie het ook zo naar jullie zin hebben gehad, het blijft toch persoonlijk hoe iemand iets ervaart, haha. Klinkt als een fantastische vakantie!

2 likes

Zijn de Ostheimer dieren echt pas geschikt voor 3 jaar en ouder? Ook de grote dieren? Beschadigt het bijv snel als je er mee gooit of in je mond stopt?
Mijn baby (euh dreumes) is nu net 1 jaar en ik zou graag een leuke set dieren voor haar kopen om te leren kennen, en ik heb mijn oog hierop laten vallen. Maar ook zonde als de dieren er na een jaar niet meer uitzien omdat ze er eigenlijk te jong voor is.

Je kan met de huidige regels éénmalig een groter bedrag schenken. Dat is momenteel bijna €30.000 dus dan kan je nog wel even doorsparen.

2 likes

Holztiger is in mijn beleving iets steviger en iets goedkoper. Op Vinted worden wel eens leuk geprijsde sets verkocht.

1 like

Iemand aanraders voor kindvriendelijk hotel in Nederland? Ik wil een keer een nachtje weg met mijn dochter (net 3). Liefst een hotel of op een leuke locatie waar wat te doen is voor kindjes, of met een leuk zwembad, of met hele leuke/bijzondere kamers etc. Gewoon voor een weekendje quality time. :smiling_face_with_three_hearts:

Maakt het uit waar in Nederland? Ik heb het boek Uitjes & Nachtjes. Staan allemaal leuke en bijzondere locaties in voor overnachtingen met kinderen. Dus kan wel voor je kijken!

3 likes

Ohhh leuk! Nee maakt niet heel veel uit, maar liefst Zuid-Holland, West-Brabant of Utrecht.

Het was even zoeken maar dit heb ik gevonden. Als je wil kan ik nog wel foto’s sturen.

Utrecht:

• Stayokay. Een hotel in Nijntje thema.

Brabant:

• BallonAirpoort. Slapen in een luchtballon.
  • Kampeervlot De Heen. Slapen in een huisje op het water.

Zuid- Holland:

• De Vreemde Vogel. Slapen in een groot vogelhuis, raket of vliegtuig
  • Vakantiepark Delftse Hout. Slapen in een houten iglo
  • Hotel New York. Niet heel bijzonder maar mooie kamers en voor kinderen bestrooien ze het bed met snoepjes.
  • Wikkelboats The Red Apple. Slapen op een luxe bootje.
15 likes

Superleuk, dankjewel!:star_struck:

Wij sparen op een hoop. We hebben we een doelbedrag in gedachte, 10k per kind. Maar dan moet je wel in staat zijn om zo een 18 jaar lang een flink bedrag te sparen per maand. Dat lukt nu wel maar we weten niet wat de toekomst brengt. Dus ik heb zoiets van we zien tegen die tijd wel hoeveel gelukt is en dat verdelen we dan door 3. Maar ze krijgen het niet zomaar. Het is wel bedoeld om ze een zetje de goede richting in te geven en niet voor troep en zooi. Dus ik denk dat we tegen die tijd ook met alle 3 overleggen van goh we hebben x bedrag en we per kind kijken wat ze nodig hebben/willen.

Ben ook wel benieuwd of er mensen het geld hebben vast gezet? Wij hadden zo een rekening waar je dan een bedrag per maand vast zet en dan komt het vrij na een aantal jaar met rente. Dat komt deze zomer vrij en dus wel een mooi bedrag om misschien te beleggen? Of weer vastzetten voor 15 jaar? Ik zag bij dat het bij de dela kon tegen 2% rente. Of gaan de rentes binnenkort nog flink stijgen en is het handiger om nog even af te wachten? Oh, bij nationale nederlanden al 3% als je min. 10 jaar doet.

2 likes

Ik maak vaak screenshots van tips en ik had nog Hup! Hotel in Mierlo opgeslagen, was een tip van @propje

2 likes

Ik zou zeggen kijk eens op Raisin. Wij hebben pas al het tot nu toe gespaarde voor de kinderen voor 1 jaar vast gezet tegen 4% rente. Is wel bij een andere bank in Europa, maar gewoon met deposito stelsel, geen bronbelasting en je regelt alles via de Raisin app, ging heel makkelijk. Als je besluit daar te gaan even via cashbackxl ernaartoe gaan, krijg je 40€ cashback.

2 likes

@anon37686689 van der valk heeft ook familie kamers. Je kunt ze op de site volgens mij allemaal bekijken in een overzicht. Sommige zijn gewoon normale kamers maar er zijn er ook met een thema (en aparte slaapkamers voor kinderen)

3 likes

Ik zag dat inderdaad! Voelt een beetje eng maar misschien wel goed om even goed in te lezen. Kan je dan ook maandelijks inleggen? Bij nn kan dat niet. Maar als we ons huidige bedrag vast zetten bij nn tegen 3% en een maandelijkse inleg doen bij dela tegen 2% is dat alsnog voordeliger dan alles bij dela, scheelt toch €1000 rente in die 15 jaar.

1 like