Vind dit zo interessant en ben hier in mijn hoofd al maanden mee bezig!!
Ja volgens de huidige regels idd wel. Zoals al eerder gezegd, natuurlijk geen idee hoe dat zal zijn als we ongeveer 18 jaar verder zijn.
Het is iig wel waarom wij het op willen delen in 2 (spaar)rekeningen.
Een rekening op onze naam waar we zelf de kinderbijslag op zetten en bijv bij vakantiegeld en dergelijke iets extra’s. Maar daar willen we dan ook evt een beugel/studiereis/dure medische kosten of wat dan ook van betalen (dus zoals ook al eerder door iemand gezegd, als je het gewoon nodig hebt voor het onderhouden van je kids). Dit blijft ook gewoon één rekening mochten we evt meer kinderen krijgen.
Mijn ouders willen per maand een klein bedrag sparen en we zijn van plan hetzelfde in te leggen. Dan moet je aan totaal ong 20 euro per maand denken. Dat wilde ik op een eigen rekening op eigen naam plaatsen. Dat zou dan ongeveer 4000 euro zijn als het kind 18 is. Heel veel geld natuurlijk maar ook niet zo dat er een ton verbrast wordt op het moment dat er een treurige situatie Zoals hierboven benoemd zich voordoet.
Iemand die het ook zo doet? Of die hier nog tips over heeft die aansluiten bij dit plan?