Wij sparen op een hoop. We hebben we een doelbedrag in gedachte, 10k per kind. Maar dan moet je wel in staat zijn om zo een 18 jaar lang een flink bedrag te sparen per maand. Dat lukt nu wel maar we weten niet wat de toekomst brengt. Dus ik heb zoiets van we zien tegen die tijd wel hoeveel gelukt is en dat verdelen we dan door 3. Maar ze krijgen het niet zomaar. Het is wel bedoeld om ze een zetje de goede richting in te geven en niet voor troep en zooi. Dus ik denk dat we tegen die tijd ook met alle 3 overleggen van goh we hebben x bedrag en we per kind kijken wat ze nodig hebben/willen.
Ben ook wel benieuwd of er mensen het geld hebben vast gezet? Wij hadden zo een rekening waar je dan een bedrag per maand vast zet en dan komt het vrij na een aantal jaar met rente. Dat komt deze zomer vrij en dus wel een mooi bedrag om misschien te beleggen? Of weer vastzetten voor 15 jaar? Ik zag bij dat het bij de dela kon tegen 2% rente. Of gaan de rentes binnenkort nog flink stijgen en is het handiger om nog even af te wachten? Oh, bij nationale nederlanden al 3% als je min. 10 jaar doet.