Tips, ervaringen & aanraders #8

Wat is leuker?

• Modderkeuken
  • Klimdriehoek

0 stemmers

1 like

Een modderkeuken heb je toch ook met een tafeltje en bakjes / lepels / bakjes / etc., denk ik altijd. Maar misschien mis ik iets essentieels en is het allemaal niet zo makkelijk :grin:

2 likes

Ik wil voor mijn dochter, die volgende week 1 wordt, graag de Wobbel original kopen. Iemand ervaring met de variant met vilt en een kat? De mijne krabt wel aan de bank, maar verder eigenlijk niet.

Mijn kat krabt er helaas wel aan. We leggen hem dan nu omgekeerd als we weg zijn (wobbel, niet kat), of leggen er iets over, maar soms vergeten we dat en dan krabt ie er aan. Je kan het dus wel vrij makkelijk voorkomen als je geen vergeetkop bent zoals ik.

5 likes

Heeft iemand nog een goede tip voor een luchtig dekentje/omslagdoek? Van dat muslin of hydrofiel ofzo.

1 like

Ik vind die grote swaddle doeken van little dutch echt fijn! Heb een witte met een print en die is echt superzacht en valt heel soepel. Heb er ook 1 in de kleur “Mauve” en die is ook wel fijn, maar iets minder zacht en lijkt ook iets dikker.

Heeft iemand een tip voor een fijne draagdoek die niet zo duur is? Ik wil uiteindelijk over op een draagzak, maar mijn baby is net aan 3kg dus daar wil ik liever nog even mee wachten tot ze wat groter/steviger is.

Ik denk dat je een modder keuken op andere manieren ook kan realiseren. En dat het een stuk goedkoper is dan de klim driehoek. Zelf dat ik dat kinderen buiten vanzelf wel modder maken en zou dus de driehoek kiezen.

Ik heb er zelf een van ByKay, nog niet gebruikt want baby is 2 dagen oud. Maar vriendin vindt m heel erg fijn.

1 like

@Yzile Met de klimdriehoek kun je het hele jaar door spelen, bij elk weer type, zowel binnen als buiten.

2 likes

Ik moet er nog een beetje handig in worden maar tot nu toe bevalt de draagdoek van Bykay me wel. Knopen is makkelijk, alleen nog oefenen met baby (zelf) erin doen.

@Coco ik vind de hydrofielen van Little Dutch ook heel fijn! Veel fijner dan van Jollein. Maar wel prijzig.

4 likes

De allerfijnste doeken die ik voor onze baby had waren bamboehydrofieldoeken van Lässig. Echt zo ontzettend zacht! Niet in de droger doen alleen, daardoor zijn ze nu 3x zo klein geworden.

2 likes

Ik ben ook tevreden over By Kay, heb een geweven doek daarvan. Bij mijn dochter veel gebruikt en tweede kind er nu ook een aantal keer met succes in gedragen.

2 likes

Oke, wel even een aandachtspuntje dus. Thanks!

1 like

In het najaar willen we als gezin met zijn allen naar Kaapstad familiebezoek, jongste is dan nog net geen 2. Hoe is vliegen met een kleintje, beetje te doen? Ze gaat dan natuurlijk nog op schoot maar hoe hou je dat uren lang rustig. Iemand ervaringen ermee?

2 likes

Wij boeken altijd een stoel erbij. Vind het zelf niet te doen de hele tijd op schoot houden.

4 likes

Ja dat is een goede maar een kind wil toch alle kanten op? Ben daar gewoon beetje bang voor. iPad zou wel een lifesaver kunnen zijn maar ja zo lang. Misschien zie ik teveel beren op de weg, snap dat mijn vriend ook graag naar familie wil.

1 like

Mijn dochter is nu bijna 2 en die zou zich nu wel een uurtje kunnen vermaken met de ipad. Maar die zit niet graag bij ons op schoot.

En dan veel snacks meenemen. Vooral dingen in zakjes houden haar lang bezig. Dan gaat ze heel geconcentreerd allee 1 voor 1 eruit halen. En dan nog wat dingen achter de hand houden, boekjes, kleurboek enz

3 likes

Ja dat is een goede! Ja ik zie vaak kindjes rustig op schoot bij hun ouders mijn dochter heeft dat totaal niet en nooit gehad. Extra stoel erbij boeken vind ik wel echt een goede. Gewoon heel veel zooi meenemen.

1 like

Dat is ook altijd een dag vlucht hè? En terug ‘s nachts? Wat ik me herinner…
Als je het kan missen zou een extra stoel wel chill zijn, maar snap ook dat dat in de euro’s loopt voor zo’n vlucht…
veel spullen mee, wat te eten en wat te drinken, misschien klein speelgoed wat nieuw is? Spelletjes op de iPad? Bij ons was vorige zomer (E was toen bijna 2) een aantal spelletjes al wel een hit van “bimi boo”. Even uitzoeken wat echt aansluit en daar voor die 2-3€ de volle versie van doen ofzo?

1 like

Thanks ! Ja klopt dag vlucht en nacht vlucht. Ik weet niet wat een extra stoel kost maar als het daardoor veel comfortabeler is, heb jij je dochter op schoot kunnen houden?