Zijn er wishbone bike eigenaren? Ben zoekende voor m’n kind. Hoe tevreden zijn jullie?
Nee wij hebben niet gevlogen, maar in de auto vorig jaar kon ze wel uit de voeten met een iPad.
Iemand nog een goede tip om (geboorte)kaartjes op te hangen? We hebben een kat die alles met strikjes/touwtjes leuk vindt om mee te spelen dus moet wel hoog weg te hangen zijn. Een slinger verticaal langs de deur is dus bijv geen optie
We hebben helaas niet zo veel bevestigingspunten aan het plafond en voor een lange slinger kaarten zijn Clenchy klemmen wat te fragiel?
Hebben jullie tips voor een leuke camping in Noord-/ Midden-Frankrijk voor een vakantie begin september met een peuter?
We hebben helaas zelf nog geen caravan, dus het liefste iets met huurchalets/stacaravans. Een leuk zwembad voor peuters zou top zijn en liefste ook beetje in een leuke omgeving gelegen.
Zie online zoveel campings dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wij hadden plakkertjes die aan twee kanten plakken en hebben daarmee onze deur helemaal volgeplakt.
O dat is ook een goeie! Van die foto plakkertjes?
Yes
Is stapelstein leuk om voor een tweede verjaardag te vragen? @Maanzaad @zonderslaap Ik zie via de zoekfunctie dat jullie jonge kinderen met stapelstein speelden. Blijft het een beetje leuk op die leeftijd of is de lol er snel vanaf? En wat doen ze ermee op die jonge leeftijd?
Ja doen, mijn zoontje is nu bijna 20 maanden en speelt er steeds meer en anders mee.
Eerst was het alleen even kijken, of op zijn hoofd zetten, erop staan. Nu stapelt hij ze, gebruikt hij het als opstapje, gaat hij erin zitten, gebruikt hij het als trapje, verstopt hij er van alles onder. Ik verwacht dat hij er alleen maar meer mee gaat spelen.
Ik gebruik het zelf ook als opstapje
Hoe doen jullie het met die gloeiendhete autostoelen? Ik heb al zo’n zonneschermpje op het raam en heb al geprobeerd om een doek erover te houden tot het moment dat ze erin moet, maar heel die auto is heet, dus die doek haalt tot nu toe weinig uit.
Iemand de gouden tip of aanrader voor een fijne hoes (maxi cosi axissfix)?
Ja! Wij hebben ze voor de derde verjaardag van de oudste gegeven, maar de kleine (toen net 1) vond het al superleuk en ze spelen er ruim een jaar later allebei nog steeds veel mee. Een van de betere aankopen.
Wij zitten nu net met een een-jarige in een stacaravan op de camping Yelloh! Village Les Îles in Normandië. Tot nu toe bevalt het erg goed, stacaravan is erg schoon en heeft een fijne buitenruimte. Voor kinderen is er veel te doen en ook genoeg leuks in de omgeving, zoals Mont Saint-Michel of één van de kanaaleilanden. Op de terugweg combineren wij het nog met een paar dagen Parijs
Heb je een aeromoov matje? Wij gebruiken die vooral tegen zweten tijdens lange autoritten, maar het wordt ook minder warm/koelt sneller af dan andere bekleding, wellicht helpt het voor jullie ook?
Yelloh! Is sowieso een aanrader. Althans, er is ons nog nooit een camping tegengevallen
Qua hygiëne (van toilet hokken), goede douches, schone zwembaden etc.
We gaan dit jaar voor hè teerst in 11jr niét naar een yelloh camping (want die zaten niet in t gebied waar we heen wilden). Dus ben benieuwd
Ik ben hier ook benieuwd naar, hebben nu zonneschermen en hydrofiel erover maar de gordels en vooral het ijzer en plastic daarin wordt gloei heet. Ons kindje zou zich er bijna aan verbranden….
Ja ik keek nu naar zo’n aeromoov, want ze zweet inderdaad ook wel bij een wat langer ritje. Maar dat is alleen een matje voor eronder.
Dat metaal kan ik nog wel goed uit haar buurt houden, maar die plastic laag onder die schouderbanden is echt gloeiend heet. Daar zou dan ook een soort hoes of iets omheen moeten.
Of een lichtgekleurde handdoek overheen leggen als je weggaat? Want die gespen en gordels zitten niet in een hoes natuurlijk dus die blijven heet (zat vandaag met hetzelfde probleem). Overigens ben ik ook erg fan van het aeromoov matje. Heb die destijds voor de maxicosi gekocht en die past nu perfect in de buggy (en een grote voor in de nieuwe autostoel). Geen natte plakrug meer, wat een ideaal ding…
Je hebt ook een spaarrekening met jaarrentes rond de 2,5%
Wij hadden een paar linten door de kamer, wij hadden toch meer bevestigingspunten dan ik had gedacht. De ringetjes van de gordijnrails, paperclip openvouwen en boven de metalen kozijnen haken, paperclip openvouwen en in het rooster van de afzuigkap, het hendeltje van de ventilatieroosters boven het raam.
Onze dochter van net 3 is nog niet zindelijk.
We proberen het vaak zonder luier, en dan geeft ze ook netjes aan als ze moet plassen. Maar als ze dan gaat zitten lukt het niet en zegt ze “nu moet ik een luier”. Zodra die luier aan gaat, gaat ze plassen en zegt ze ook dat ze heeft geplast of gepoept. Zodra ze gepoept heeft geeft ze het ook aan, en moeten we meteen verschonen.
Nu net is ze wezen douchen en met het naar bed brengen zei ze dat ze een onderbroek aan wilt, want luiers is voor baby’s. Uiteraard wilde wij dit niet, want ze is totaal nog niet op weg om zindelijk te zijn. Maar die luier ging met geen mogelijkheid aan, en ze trok hem ook weer uit. Uiteindelijk na een lange strijd toch maar een onderbroek aan gedaan, en gezegd dat ze dan eerst moest plassen. Dikke tranen, want ze “durft niet op het potje” zegt ze. WC is al helemaal uit den boze. Dus nu ligt ze in bed in een onderbroek, zonder luier.
Wat denken jullie, laten liggen en wel zien wat er gebeurt? Of toch in haar slaap omwisselen naar luier in de hoop dat dat goed gaat? Over het algemeen wordt ze met een luier redelijk droog wakker. En hoe maken we haar minder bang voor het potje?