Wij waren op Center Parcs Le Lac d’Aillette en dat was heel leuk voor kinderen! Groot zwembad en speeltuin, waterspeeltuin, een strandje, een kinderboerderij, entertainment. Was voor ons vanuit Midden Nederland 4,5 uur rijden.
Hier wilden ze ook niet het op potje ( geen idee waarom) en toen hebben we een toilet verkleiner gekocht. Uiteindelijk kwam ik erachter waarom ze het zo spannend vonden: het ‘ gat’ van de WC en het feit dat het zomaar met een hoop lawaai alles wegspoelt. Wat toen hielp was eerst een wc papiertje over het water ‘leggen’ ( hoop dat dit duidelijk is) en daarna de toilet verkleiner erop. Je hebt hele simpele te koop ( Ikea) of met hele poeha eraan.
Wij hebben van Ikea 2 van die matras beschermers, kunnen in de was en wasdroger eventueel. Bij ongelukjes geen probleem, even omwisselen en in de wasmachine.
Succes!
@Vlek en nog een aanvullende tip over dat bed: maak het dubbel op in de periode dat er nog wat meer ongelukjes zijn. Dus matrasbeschermer, hoeslaken, matrasbeschermer, hoeslaken. Dan hoef je het er snachts alleen maar af te trekken en niet ook nog op te maken.
Onze oudste werd in de winter nachtzindelijk en ik had in haar kast ook een extra opgemaakt dekbed klaar liggen. Konden we snachts alles zo eraf trekken, nieuw dekbed erop (want zij sliep dus op der buik met billen de lucht in… nou dan zit dekbed ook onder) en was het snel klaar.
Ik denk dat het hier er ook aan zit te komen dat mijn dochter 's nachts zonder luier gaat slapen. Ze is nu al meestal droog 's ochtends en gaat af en toe zelf al 's nachts naar de wc. Ze vraagt sinds een week elke avond of ze in haar onderbroek mag slapen, maar heb er met een baby van twee weken oud nog even niet de kracht voor
Moeten er toch maar doorheen, denk ik. En die gebroken nachten hebben we nu toch al.
@Uprooted @Suikerklontje dank voor de tips, hier kan ik zeker wat mee! Schijnbaar heeft ze dus midden in de nacht haar luier uitgetrokken dus ze heeft een deel van de nacht alsnog zonder luier doorgebracht. Vanmorgen was alles wel droog. Toen ze naast mij is gaan liggen zei ze na een tijdje dat ze moest plassen en dat deed ze ook op het potje. Is even omschakelen want dit is echt heel plotseling .
Zometeen ga ik heel even de stad in met haar dus ben benieuwd hoe dat gaat
Hahaha wat heerlijk dat ze zo’n eigen wil heeft! En knap dat het goed is gegaan!
Wij hebben vorig jaar een vlucht van 8,5 uur gehad en dit jaar een korte vlucht. Zoon was bij eerste vlucht net een jaar. Ik heb toen ook wel wat gehad aan het insta account where is briggs. Ze geeft ook wel wat tips en kan je bijv via haar amazo.n account kijken naar ideeën voor speelgoed in de leeftijdscategorie van jouw kind. Ik heb echt wel veel snacks meegenomen, uiteraard genoeg luiers en ook meerdere setjes kleding. Onze kinderwagen mocht in die overheadbin wat ook wel chill was en anders een extra zak meenemen waar ie in past voor als ie last minute toch het ruim in moet
Iemand een idee voor een leuk verjaardagscadeautje voor mijn neefje die bijna 1 jaar wordt? Ik wilde eigenlijk van de Aldi zo een klimrek kopen, maar is momenteel niet beschikbaar.
Ouders zijn erg van de Montessori opvoeding. Sensory speelgoed, vegan opvoeding etc.
Ik heb deze tips opgeslagen van Reiger en de graaf, winkel die allerlei open ended speelgoed verkoopt.
En deze van spelenbijditte herinner ik me net:
ik vind een learning tower fantastisch. Wij hebben deze gekregen voor de 1e verjaardag en gebruiken hem met 2+ jaar nog steeds. Houten leertoren - Step'n sit - Naturel met zilver - Ette Tete
Er staan vast genoeg exemplaren op vinted
Oeh, welke zijn je favoriet? Wie weet wat voor volgend jaar
Tip voor op de camping: de night cover van Deryan. Het is een soort klamboe en verduisterend tentje voor over het campingbed. Ik vind het echt top werken voor mn dreumes. Overdag is het hartstikke licht in de tent maar met dit tentje is het heel donker en lekker prikkelarm in haar campingbedje, ook als je de rits open laat. En het beschermt ook tegen de muggen.
Ik heb zo’n deryan tentje en heb een verduisterend gordijn gekocht wat je overal op kan plakken. Maar dat gooi ik op vakantie over het tentje heen! Werkt ook echt goed. En dan uiteraard niet over de opening zodat ze nog kan ademen.
Dit boek is echt een aanrader voor alle kinderen geobsedeerd met voertuigen. Er zitten heel veel bewegende elementen in, bijvoorbeeld een brandweerladder die omhoog kan, een graafmachine met bewegende armen, etc. Daardoor is het wel een vrij kwetsbaar boek, mijn peuter is nu bijna 2,5 en heeft wel wat dingen per ongeluk kapot gemaakt. Maar dat maakt hem niet uit, er zijn namelijk nog steeds veel dingen om mee te spelen.
Ik denk dat ie elke dag wel een halfuur zoet is met dit boek, zo niet langer. En hij heeft hem nu zo’n vier weken.
Ik ga deze maar vast op mijn kind zijn verlanglijstje zetten haha
Heeft iemand tips om een driejarige een beetje te laten wennen aan de nieuwe gezinssituatie met een pasgeboren baby?
Ik vind het best lastig, merk ik. Het liefst zou ik haar gewone ritme zo goed mogelijk aanhouden, maar de gastouder heeft net drie weken vakantie, dus ze is nu 6 dagen per week gewoon thuis. Dat is natuurlijk prima, maar ik merk dat ze behoefte heeft aan wat ritme en vertrouwde routines, maar dat vind ik weer lastig te combineren met een baby van twee weken die nog geen ritme heeft én mijn vermoeidheid zo pas na de bevalling.
Ik wil graag wat uitjes voor haar plannen, deze weken. Heeft iemand tips voor regio midden Nederland?
Verder denk ik dat we thuis maar zo goed mogelijk een ritme aan moeten houden, en voldoende tijd alleen met haar inplannen. Hopelijk helpt dat een beetje.
Edit: wat we verder al doen:
- haar betrekken bij de verzorging als ze dat wil;
- gesprekjes over de baby en hoe dat voor haar is;
- haar ook gewoon nog als peuter behandelen en niet alleen als ‘grote zus’!
- tijd voor haar, ook aandacht tijdens voedingen;
- bewust soms even benoemen als de baby ook moet wachten omdat we nu met haar bezig zijn
Geen tips voor de gezinssituatie, want hier 1 peuter en geen baby.
Wel een tip voor een uitje voor een 3-jarige: Avonturenboerderij de Molenwaard!
Dat is ook heel welkom, thanks!
Gaat de baby graag in de draagzak of draagdoek? Ik vond dat al veel schelen, alsof de baby er even niet was.
Verder Fort de Gagel en Nijntje Museum misschien?
Ik neem aan dat je partner niet meer thuis is? Want dat maakte het wel een stuk makkelijker
Wij hebben zon Paula Reina pop maar ik word zelf helemaal naar van die vanillegeur
En we hebben een zachte pop van Little Dutch met mandje, luier etc erbij die erg in de smaak valt