Tips, ervaringen & aanraders #8

Zit er een waterdichte hoes om het matras? Dan zou ik er gewoon op gokken. In ergste geval staat ze vannacht onder de douche en mag je de boel verschonen (misschien daarvoor al dingen leggen zodat je dat half slapend niet hoeft te doen?)

Durft ze op het potje te plassen met de luier aan? Dan zit ze ten minste op de juiste plek en als ze het goed kan aanvoelen hoeft de luier de rest van de tijd niet om.
Bij mijn oudste gebruikten we snachts een luierbroekje ipv een luier en dit vooral geen luier noemen.

1 like

Dit. Uitstralen dat jij denkt dat ze het kan (ook al weet je 99% zeker dat je vannacht een bed mag verschonen)

Nee đŸ„č. Potje plassen met de luier aan ga ik morgen proberen als ze niet wilt zonder luier. Wij hebben eigenlijk sowieso luierbroekjes, want gewone luiers waren drama.

En @Gelatelli we hebben uiteindelijk in haar slaap toch maar geswitcht naar luier. Ik hou morgenochtend in de gaten of ze droog is wakker geworden. Gewoon om te weten wat er gebeurd zou zijn als ze wel de onderbroek aan had gelaten. En dan morgen hopelijk alsnog de hele dag in een onderbroek. Ze geeft nu in ieder geval zelf al aan dat luiers voor baby’s zijn en dat zij al groot is!

1 like

Camping Le Brevedent in Normandië

4 likes

Onze zoon was 2,5 toen we naar Thailand vlogen. Hij vond het fantastisch in het vliegtuig: koptelefoon op, filmpje kijken, eten, cadeautje uitpakken etc. Ook best lang geslapen (nachtvlucht). Uiteindelijk gaat die vliegreis ook gewoon weer voorbij, en het komt wel goed.

2 likes

Wij waren op Center Parcs Le Lac d’Aillette en dat was heel leuk voor kinderen! Groot zwembad en speeltuin, waterspeeltuin, een strandje, een kinderboerderij, entertainment. Was voor ons vanuit Midden Nederland 4,5 uur rijden.

2 likes

Hier wilden ze ook niet het op potje ( geen idee waarom) en toen hebben we een toilet verkleiner gekocht. Uiteindelijk kwam ik erachter waarom ze het zo spannend vonden: het ‘ gat’ van de WC en het feit dat het zomaar met een hoop lawaai alles wegspoelt. Wat toen hielp was eerst een wc papiertje over het water ‘leggen’ ( hoop dat dit duidelijk is) en daarna de toilet verkleiner erop. Je hebt hele simpele te koop ( Ikea) of met hele poeha eraan.

Wij hebben van Ikea 2 van die matras beschermers, kunnen in de was en wasdroger eventueel. Bij ongelukjes geen probleem, even omwisselen en in de wasmachine.

Succes!

2 likes

@Vlek en nog een aanvullende tip over dat bed: maak het dubbel op in de periode dat er nog wat meer ongelukjes zijn. Dus matrasbeschermer, hoeslaken, matrasbeschermer, hoeslaken. Dan hoef je het er snachts alleen maar af te trekken en niet ook nog op te maken.

Onze oudste werd in de winter nachtzindelijk en ik had in haar kast ook een extra opgemaakt dekbed klaar liggen. Konden we snachts alles zo eraf trekken, nieuw dekbed erop (want zij sliep dus op der buik met billen de lucht in
 nou dan zit dekbed ook onder) en was het snel klaar.

6 likes

Ik denk dat het hier er ook aan zit te komen dat mijn dochter 's nachts zonder luier gaat slapen. Ze is nu al meestal droog 's ochtends en gaat af en toe zelf al 's nachts naar de wc. Ze vraagt sinds een week elke avond of ze in haar onderbroek mag slapen, maar heb er met een baby van twee weken oud nog even niet de kracht voor :sweat_smile:
Moeten er toch maar doorheen, denk ik. En die gebroken nachten hebben we nu toch al.

@Uprooted @Suikerklontje dank voor de tips, hier kan ik zeker wat mee! Schijnbaar heeft ze dus midden in de nacht haar luier uitgetrokken dus ze heeft een deel van de nacht alsnog zonder luier doorgebracht. Vanmorgen was alles wel droog. Toen ze naast mij is gaan liggen zei ze na een tijdje dat ze moest plassen en dat deed ze ook op het potje. Is even omschakelen want dit is echt heel plotseling :joy:.
Zometeen ga ik heel even de stad in met haar dus ben benieuwd hoe dat gaat :sweat_smile:

15 likes

Hahaha wat heerlijk dat ze zo’n eigen wil heeft! En knap dat het goed is gegaan!

5 likes

Wij hebben vorig jaar een vlucht van 8,5 uur gehad en dit jaar een korte vlucht. Zoon was bij eerste vlucht net een jaar. Ik heb toen ook wel wat gehad aan het insta account where is briggs. Ze geeft ook wel wat tips en kan je bijv via haar amazo.n account kijken naar ideeën voor speelgoed in de leeftijdscategorie van jouw kind. Ik heb echt wel veel snacks meegenomen, uiteraard genoeg luiers en ook meerdere setjes kleding. Onze kinderwagen mocht in die overheadbin wat ook wel chill was en anders een extra zak meenemen waar ie in past voor als ie last minute toch het ruim in moet

Iemand een idee voor een leuk verjaardagscadeautje voor mijn neefje die bijna 1 jaar wordt? Ik wilde eigenlijk van de Aldi zo een klimrek kopen, maar is momenteel niet beschikbaar.

Ouders zijn erg van de Montessori opvoeding. Sensory speelgoed, vegan opvoeding etc.

Ik heb deze tips opgeslagen van Reiger en de graaf, winkel die allerlei open ended speelgoed verkoopt.

En deze van spelenbijditte herinner ik me net:

4 likes

ik vind een learning tower fantastisch. Wij hebben deze gekregen voor de 1e verjaardag en gebruiken hem met 2+ jaar nog steeds. Houten leertoren - Step'n sit - Naturel met zilver - Ette Tete
Er staan vast genoeg exemplaren op vinted :slight_smile:

1 like

Oeh, welke zijn je favoriet? Wie weet wat voor volgend jaar :grin:

1 like

Tip voor op de camping: de night cover van Deryan. Het is een soort klamboe en verduisterend tentje voor over het campingbed. Ik vind het echt top werken voor mn dreumes. Overdag is het hartstikke licht in de tent maar met dit tentje is het heel donker en lekker prikkelarm in haar campingbedje, ook als je de rits open laat. En het beschermt ook tegen de muggen.

2 likes

Ik heb zo’n deryan tentje en heb een verduisterend gordijn gekocht wat je overal op kan plakken. Maar dat gooi ik op vakantie over het tentje heen! Werkt ook echt goed. En dan uiteraard niet over de opening zodat ze nog kan ademen.

1 like

Dit boek is echt een aanrader voor alle kinderen geobsedeerd met voertuigen. Er zitten heel veel bewegende elementen in, bijvoorbeeld een brandweerladder die omhoog kan, een graafmachine met bewegende armen, etc. Daardoor is het wel een vrij kwetsbaar boek, mijn peuter is nu bijna 2,5 en heeft wel wat dingen per ongeluk kapot gemaakt. Maar dat maakt hem niet uit, er zijn namelijk nog steeds veel dingen om mee te spelen.

Ik denk dat ie elke dag wel een halfuur zoet is met dit boek, zo niet langer. En hij heeft hem nu zo’n vier weken.

15 likes

Ik ga deze maar vast op mijn kind zijn verlanglijstje zetten haha

5 likes