Tips, ervaringen & aanraders #8

Over poppen gesproken: in september verwachten we onze tweede en ik denk erover na om onze zoon dan ook een pop te geven zodat hij op zijn manier kan meehelpen. Nu ben ik benieuwd of er meer dit hebben gedaan/überhaupt een cadeautje gegeven na de bevalling, deed jullie kind dan ook echt iets met de pop? En als dit een zoontje betrof ook? Of een ander leuk idee voor een cadeau?

Onlangs waren we op visite waar ook een kindje van 4 maanden was en hij was heel lief met knuffels en kusjes geven dus heb goede hoop maar dat is natuurlijk wel anders dan dat de baby er 24/7 is.

Ja mijn neefje kreeg een zusje toen die 2,5 was en gaf z’n pop de fles, ging ermee wandelen in de wagen, legde de pop op bed, schone luier. Nouja alles wat z’n zusje ook kreeg.

3 likes

Ja, de draagdoek gaat hij graag in! Draagzak zit nog net niet helemaal lekker, kan over een paar weken denk ik wel, dat is nog wat makkelijker.
Mijn vriend werkt idd weer, echt even zoeken nu.

Ze gaat toevallig zondag met mijn broer naar het Nijntje Museum, dus dat is ook even fijn voor iedereen :blush:

1 like

Ik had vorige week zo’n pop gekocht en toen m’n partner thuis kwam zei hij gelijk “wat hangt er voor geur in huis joh?”

Die geur had van mij ook best weggelaten mogen worden. Onze dochter vind het wel heel lekker volgens mij. Het enige dat ze doet met die pop is het hoofd aflikken.

3 likes

Mijn oudste (jongen) heeft wel een pop, maar die had hij al voor ik zwanger was van de 2e. Hij heeft er met fasen wel wat mee gespeeld, maar niet special gerelateerd aan het krijgen/ hebben van een zusje.
Wij hadden wel een cadeautje in huis (lego), maar dat heeft hij uiteindelijk later pas gekregen.
Oudste was heel lief en geduldig met de jongste, maar daar heb je zelf vrij weinig invloed op denk ik. Cadeautje zal het verschil ook niet maken.

1 like

Heeft iemand ervaring met muggenstickers voor baby’s?
En zou je dat op een slaapzak kunnen plakken? Aan de binnenkant? Werkt het?

Mijn baby is nu voor het 2e jaar op rij de favoriete snack van alle buurtmuggen. Arme meisje is helemaal gestippeld door het geprik in de nacht.
We hebben al een hor bij haar raam en scannen voor het slapen haar kamer op muggen. Maar nog wordt ze veelvuldig geprikt. Dus ben op zoek naar een andere oplossing.

Zag bijv deze

1 like

@Chicago Misschien is risotto met zoutarme bouillon nog leuk om aan je baby te geven? Beetje gaarder maken dan je normaal zou doen.

Mijn kind krijgt geloof ik haar tweede kies en wil bijna niets eten maar risotto ging er net gelukkig wel in. En van die banaanpannenkoekjes ook, daar ben ik ook best vroeg mee begonnen. Doe er zelf wel ook wat bloem of fijngemalen haver en bakpoeder in, anders zijn ze zo rubberig.

Echt zielig wel, van die kiezen. Keihard huilen en vaak wakker worden en kort slapen. Arm ding. Kan er ook geen dentinox op smeren zo diep in de mond.

3 likes

Ik vind die kiezen ook zo groot in dat kleine mondje :flushed: Vind het inderdaad niet gek dat ze daar zo ontdaan van zijn.

3 likes

Nou, als je er aan denkt dat die dingen helemaal door dat tandvlees moeten :confounded:

3 likes

Klinkt te mooi om waar te zijn haha. En een klamboe dan? Dat werkt gewoon altijd toch.

@Huismus jaa goeie! Die ga ik op het lijstje zetten. Vandaag voor het eerst brood gegeten gedipt in melk. Hij vond het super lekker en het ging goed. Overwinning :sweat_smile:

1 like

Wij gebruiken deze stickers. Ik plak er een stuk of 4 in haar ledikant. Op haar slaapzak of kleding heb ik nog niet geprobeerd, zou toch bang zijn dat ze ze dan opeet. Ik heb wel het idee dat ze iets doen als je ze braaf om de 72 uur vervangt. Maar ze verrichten geen wonderen helaas.

2 likes

Ze is bijna 13 maanden dus erg mobiel in bed. Ben dus bang dat ze een klamboe haar bed in trekt en verstrikt raakt ofzo.

@Basicspace hmmm, ik twijfelde juist over het ledikant vanwege eraf pulken en opeten. Zitten ze goed vast? Dacht daarom juist IN de slaapzak :thinking:

1 like

Ik vond deze best oke werken. plakte er om de nacht 2 op haar ledikant. op een plek die mijn dochter niet zag, de zijkant onder waar die spijltjes zitten aan beide kanten 1.

1 like

Wij hebben deze en vind ze niet goed genkeg werken voor snachts. Onze dochter wordt alsnog helemaal lek geprikt. Hier slaapt ze dan ook onder een klamboe. Die hebben we we helemaal strak zitten trouwens door de poten er onder op te zetten, anders lag ze er snachts mee te knuffelen.

Bij onze andere dochter lijken ze beter te werken, maar die wordt sowieso minder snel geprikt.

1 like

Hier ging het precies zoals bij jou. Ineens wilde hij (3 jaar en 3 maanden) geen luier meer 's nachts ‘want dat is voor babies’. Geen idee waar hij het vandaan had.

Daarvoor al een keer een serieuze poging gedaan vanuit ons vorig jaar september, maar dat was duidelijk te vroeg en leidde alleen maar tot frustratie.

Na die eerste nacht is het van de nu 3 weken 2 keer fout gegaan in de nacht. Verder droog. Die eerste nacht dacht ik echt dat het fout zou gaan, maar hij was kurkdroog die ochtend. Overdag nu ook bezig en dat gaat nu na drie weken ook helemaal goed.
Wij hebben van die incontinentiematjes onder zijn hoeslaken liggen van dat luiermateriaal. In de nacht bij een ongelukje hoeslaken eraf nieuw matje eronder en nieuw hoeslaken eraf. Maar dubbel opmaken is ook een idee.

Succes! Het scheelt voor mijn gevoel heel erg als ze het zelf aangeven te willen.

3 likes

Ja hier is ze 3 jaar en 2 maanden! Echt gek, zo ineens uit het niets? Gister waren we de hele dag samen thuis, en ging het super goed. Ze is de hele dag droog geweest, en we zijn zelfs nog even de deur uit geweest. Ze was ook mega trots en wilde iedereen vertellen dat ze op het potje kunnen plassen, dus ik moest alle opa’s en oma’s bellen. En ook de nacht is ze droog gebleven.
Vandaag wel ongelukjes gehad bij de gastouder. Maar geen plasongelukjes, want die doet ze wel netjes :sweat_smile:. Snap er niks van maar we houden gewoon vol.
Zaterdag gaan we naar de efteling, dan neem ik voor de zekerheid maar luiers mee.

3 likes

Ja ik vond het heel bijzonder. Maar leuk te lezen dat er meer van die koppige kinderen zijn :smiley:

Uitstapjes vind ik nog het lastigst en je gaat ook niet met een potje zeulen.

Inmiddels is hij zover dat hij ook op een grote wc durft als ik hem vasthoud. Maar dat duurde ook wel even. De eerste week heeft hij ook een enorme paniekaanval gehad bij het gemeentehuis en er was alleen een grotemensen wc. Toen heeft hij het een tijdje opgehouden en heb ik de auto aan de kant gezet omdat hij het niet langer hield en heeft hij tegen een boom geplast.
Ik haat volwassen mannen die tegen bomen en andere dingen piesen, maar liever dit dan mijn auto vies :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Die doorkomende kiezen zijn echt zo naar! Ik heb vandaag toevallig gezien dat de volgende kiezen een tijdje op zich laten wachten, dus nog even die snijtanden door en dan hebben we even rust (wie hou ik voor de gek :joy:)

5 likes

Ik ben even op zoek naar een meerijdplankje voor een Joolz day 3. Op marktplaats zie ik er niet veel, of ze versturen niet. Vind het een beetje overdreven om er een van 80 euro te kopen van Joolz zelf. Zijn er andere merken die ook goed passen? Iemand een tip?

Onze baby heeft een paar felrode vlekjes op zn hoofdje en lijf. Ronde felle puntjes, denk 5 totaal. Sinds eergister. Hij zit er niet aan en is gewoon vrolijk, dus niet ziek oid.

Zat naar kinderziektes te zoeken maar bij alles wordt wel koorts, krabben, niet drinken enzo genoemd. Dat is bij hem helemaal niet aan de orde. Wij hebben ook nergens last van (ivm besmettelijkheid). Maar krijgen visite dus wil het eigenlijk zeker weten :sweat_smile:

Jullie weleens zoiets gehad met de kleine zonder dat hij/zij symptonen van ziekte vertoonde?